וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהסיוטים שלכם: מה משמעות הופעתו של הנחש בחלומות?

דפנה ביסמוט

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 0:07

האם חלום על נחש מעיד על סכנה או שמא יש לו משמעות נסתרת פחות מפחידה מזו? זו פרשנות החלום על פי הקבלה

נחש פיתון ענק כרוך מסביב למכונית - או שלא?/@thegemsfamily

בחלומות שלנו מופיעים לעיתים גם בעלי חיים, בעיקר חיות המחמד האהובות שלנו - אך לא רק. יצורים מפחידים יותר כמו אריות, עטלפים ונחשים יכולים גם הם להופיע לנו בחלומות, לפעמים ללא מטרה ולפעמים כי הם מסמלים עבורנו משהו בחיי הערות שכדאי לנו לשים לב אליו. אנו ניגע הפעם בהופעתם של נחשים בחלום.

הקבלה מפרשת חלום על נחשים כאיום, ואם הנחשים בחלום הם גדולים או ארסיים - הפירוש הוא שיש איום וסכנה על חייו של החולם - ונדרש ממנו למצוא הגנה. אם בחלום הנחשים קטנים ולא ארסיים, הוא בא לעודד את החולם שהקושי הקיים או האיום הנוכחי יחלוף במהרה ויביא שינוי חיובי בחייו. מטרתו להעיד על המסוגלות של החולם להתגבר על פחדיו ולהתמודד עם המצב הקיים.

כשהנחש מופיע בחלום, חשוב לבחון באיזה הקשר הוא מופיע - וכיצד החלום קשור לחיי הערות של החולם. במסורת היהודית הנחש הוא סימן לפיתוי ורוע ולכן ברובו מבשר רעות, אולם כשמפרשים חלום על נחשים יש לבחון כיצד הוא גרם לכם להרגיש: מפוחדים, מבוהלים או רגועים? כיצד נראה הנחש בחלום? והאם הופיע בו יותר מנחש אחד?

נחשים. ShutterStock
נחשים בחלומות מהווים בדרך כלל סימן לפחדים שהחולם מתמודד איתם/ShutterStock

מקרים נפוצים של הופעת נחש בחלום:

1. חלום על נחש עשוי לעודד את החולם לבדוק האם יש מישהו בחייו שלא נאמן לו כי בתרבויות שונות הנחש מסמל בגידה.

2. אם החולם חש מפוחד בחלום, יתכן והנחש מעודד את החולם לחשוב על פחדיו הרציונליים, אלה שמעכבים אותו בחייו - ולנסות להתמודד איתם.

3. אם החולם לא הרגיש מפוחד מהנחש בחלום, ייתכן שהנחש מסמל גמישות מחשבתית או רגשית מאחר שהוא יצור גמיש. כלומר על החולם ללמוד להתמודד בקלות רבה יותר עם שינויים בחייו ולקבלם.

4. בתרבויות שונות הנחש מסמל חוכמה ולכן הופעתו בחלום עשויה להדגיש לחולם את חוכמתו. כמובן תלוי בהקשר ובהרגשת החולם.

5. ריבוי נחשים בחלום עשוי לשקף השקפות סותרות של החולם בהיבטים שונים בחייו, או מצב בו הוא אינו מצליח לתפוס עמדה בין שתי עמדות מתנגשות. מספר רב של נחשים יעיד גם על פחדיו ודאגותיו של החולם, על תחושת רדיפה ואיום. נחשים רבים בחלום יופיעו לרוב בתקופות לחוצות ובעייתיות בחיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נחשים. ShutterStock
הנחש מת בחלום? סימן שהסכנה חלפה/ShutterStock

6. חלום על נחש שמנסה להכיש אדם הקרוב אליכם יעיד על הפחד שלכם שאותו אדם יפגע.

7. חלום על נחשים מתים מעיד על כך שהסכנה הגדולה חלפה. שליטתכם בנחש במהלך החלום מעידה על היכולת של החולם לשלוט בפחדיו והרגיתם בידכם מעידה על כך שהצלחתם להתגבר על הפחדים שלכם בחיי הערות. שימו לב שאם אדם אחר מופיע בחלום שלכם והורג או משתלט על הנחש, הוא למעשה מהווה השראה עבורכם בחיי הערות.

8. חלום על נחשים בחדר השינה יכול להתקשר לפחד של החולם בהקשר הזוגי או המיני.

9. חלום על נחש שמכיש את החולם מזהיר אותו להיות מודע יותר למה שקורה בחייו. אם הנחש ארסי משמעותו שקיים איום ממשי על החולם בחיי הערות שלו.

10. חלום על מאבק בנחש יכול להעיד על התנגדות של החולם משינוי בלתי נמנע בחייו והפחד משינויים.

11. חלום על נחש כחיית מחמד מצביע על קושי של החולם לסמוך על אנשים הקרובים לו.

הכתבת היא דפנה ביסמוט, מתקשרת מטפלת ומורה רוחנית, מנהלת מכללת צומת רוחניות - מבית פרפרים המרחב הרוחני. לפורום חלומות באתר "פרפרים" לחצו כאן >>

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully