וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 שנים אחרי: רוח הרפאים המפורסמת ש"גורמת להפלות" תועדה במצלמה

עודכן לאחרונה: 28.6.2022 / 23:42

תמונתה העתיקה של "רוח הרפאים" של סו הווארד הארדי מוצגת לכל המבקרים בבית הקברות - וכעת מצטרף אליה תיעוד נוסף לכאורה של הרוח, 35 שנה מאז נראתה לראשונה. מדריכי המקום מזהירים נשים בהריון לא להביט בתמונה כי אחרות שעשו זאת סבלו מבעיות בהריון

בית הקברות של כנסיית סנט פיליפ בצ'רלסטון. אתר רשמי, אתר רשמי
בית הקברות בו מסתובבת רוחה של סו הווארד הארדי/אתר רשמי, אתר רשמי

זו הפעם השנייה אי פעם ש"רוח הרפאים" של סו הווארד הארדי, אישה שנפטרה שישה ימים לאחר לידת בנה המת ב-1888, נתפסה במצלמה - ועברו 35 שנים מאז הפעם הראשונה. תמונתה המקורית של רוח הרפאים הופצה ברשת ומחולקת למבקרים בבית הקברות הרדוף. כעת נראה שהמבקרים במקום יזכו לצפות בתיעוד נוסף שלה.

סו הווארד הארדי מתה לפני 134 שנים, שישה ימים לאחר שהבן שלה ושל בעלה גסטון נולד בטרם עת ללא רוח חיים. רבים מאמינים שהיא נפטרה עקב סיבוכים מהלידה, אם כי סיבת מותה הרשמית אינה ידועה עד היום. מה שרבים מאמינים זה שרוח הרפאים שלה תועדה לראשונה במצלמה בשנת 1987 ע"י הצלם החובב הארי ריינולדס. בתמונה שצולמה בבית הקברות של כנסיית סנט פיליפ שבצ'רלסטון, דרום קרוליינה, נראית דמות מכוסה במעין סריג לבן, רכונה על קברו של תינוקה המת.

ריינולדס לא ידע אז להסביר את המראות שתיעד. בזמנו חברת המצלמות "קודאק" בחנה ובדקה את התמונה ואת תשליליה, אך לא מצאה שום דבר שיכול להסביר או להפריך את מה שנראה בה.

זו התמונה המקורית:

רוח רפאים של סו הווארד הארדי נצפתה בפעם הראשונה לכאורה ב-1987 בבית הקברות של כנסיית סנט פיליפ בצ'רלסטון. Harry Reynolds, צילום מסך
רוח רפאים של סו הווארד הארדי נצפתה בפעם הראשונה לכאורה ב-1987 בבית הקברות של כנסיית סנט פיליפ בצ'רלסטון/צילום מסך, Harry Reynolds

כעת, 35 שנים מאז, אישה בשם קאסי אלכסיס לן הצליחה לתפוס (לכאורה* שוב את רוח הרפאים מתהלכת לה בבית הקברות של כנסיית סנט פיליפ, שנבנתה ב-1680. היא תפסה את הרגע במהלך סיור שערכה באתרי רפאים בעיר.

בתמונה שלה נראה אישה בלבוש מהמאה ה-19 צועדת בבית הקברות, כשראשה מורכן. גב' לן אמרה: "צילמתי את התמונה הזו כשהמדריך שלנו סיפר לנו על אישה בשם סו הווארד הארדי. אם תחפשו בגוגל את שמה, תראו תמונה שלה משנות ה-80 במה שנראה כשמלה לבנה בדיוק כמו זו שבתמונה שלי".

עוד בוואלה!

מצאה את האחת בזכות "רוח רפאים" שניסתה לשים קץ לחייה

לכתבה המלאה

וזו התמונה החדשה:

רוח רפאים של סו הווארד הארדי נצפתה שוב לכאורה בבית הקברות של כנסיית סנט פיליפ בצ'רלסטון. Cassie Alexis Lahn, צילום מסך
רוח רפאים של סו הווארד הארדי נצפתה שוב לכאורה בבית הקברות של כנסיית סנט פיליפ בצ'רלסטון/צילום מסך, Cassie Alexis Lahn

כמעט כל סיור רפאים בצ'רלסטון עוצר מחוץ לשערי בית הקברות כדי לספר את סיפורה של סו הווארד הארדי. בדרך כלל המדריכים מעבירים עותק של התמונה משנת 1987 למבקרים, כדי שיעבירו אותה ביניהם ויבחנו אותה. הם מציעים לנשים בהיריון שלא להביט בתמונה לאחר דיווחים רבים על נשים שאחזו בה וסבלו מבעיות הקשורות להריון ואף עברו הפלות לא מתוכננות, אם כי אין באמת לדעת האם קיים איזשהו קשר בין הדברים או האם הדיווחים הללו בכלל נכונים. אנשים שכן הביטו בתמונה תיארו לא פעם שהרגישו מחנק או בחילה.

משתמשים שנחשפו לתמונה החדשה בפייסבוק אישרו שזו אכן נראית כמו סו הווארד הארדי המפורסמת. "וואו! זה עשה לי צמרמורת", כתב אחד ואחר הוסיף: "וואו, אלוהים. היא ממש נראית כמותה. רואים את זה בבירור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully