וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלומות נבואיים: האם יש חלומות שמנבאים את העתיד?

יוסי דותן

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 10:16

רבים מאמינים שחלק מהחלומות שלנו מבשרים את העתיד לבוא - אך האם יש דבר כזה "חלומות נבואיים"? האם חלום על מוות יכול למעשה לבשר על מוות קרוב? הנה ההסבר המלא

חמש עובדות על חלומות/מערכת "אסור לפספס"

יש לא מעט סיפורים על אנשים שחלמו חלום שהתגשם כמה ימים לאחר מכן. חולם שראה עצמו נוסע במכוניתו כשבור נפער בכביש וגרם לו לפציעה - ועשרה ימים לאחר מכן עבר תאונה ממנה יצא עם פצעים קלים, או חולמת שראתה את חברתה בחלום מבשרת לה שהיא בהיריון - ויומיים לאחר מכן זו אכן בישרה לה את הבשורה המשמחת. האם אלו חלומות נבואיים? האם החלום יכול לגלות לנו את העתיד?

בעולמנו קיים מושג הזמן, עניין אליו אנו מתייחסים בקפידה בחיי היום יום. שעת היום לנגד עינינו, היום בשבוע, התאריך בחודש וגם ספירת השנים. למרות זאת, אנו נוטים לחשוב שיש נבואה בחלום. הכיצד זה יתכן? שהרי ברגע ההתעוררות מהחלום, אין לנו שמץ של מושג אם חלום זה שחלמנו עומד להתממש או שמה זה עוד חלום שאת פשרו יש לחפש. עולה בנו המחשבה כי החלום נבואי - רק לאחר שקורה הארוע במציאות, וגם אז לא תמיד קורה האירוע בדיוק כפי שקרה בחלום.

האם המחשבה שיש נבואה בחלום לא סותרת את מושג הזמן? הרי נבואה היא כזו שיכולה להעיד בוודאות על עניין הקשור בעתיד. בכדי להתאים את המסר אותו מכיל החלום לחיי היום יום המציאותיים, עלינו לערוך סדר בזמנים ולהגדיר חלום ככזה שמכיל נבואה, רק אם בעת ההתעוררות ממנו נוכל לקבוע בודאות, בדיוק מוחלט ובזמן קבוע כי כך עומדים העניינים להתרחש במציאות.

חלומות רבים פתרתי וגם חלמתי, ולא נתקלתי אפילו במקרה אחד כזה, ובכלל - חיזוי העתיד יש בו רכיב המבטל את יסוד הבחירה האישית לדרך בה נלך בנתיב חיינו. חלומות - לא לשווא ידברו, וגם חלומות "נבואיים" אלה שמתממשים בצורות שונות במציאות חיינו, מכילים מסר מועיל ומכוון לחולם.

חלומות. ShutterStock
האם חלק מהחלומות שלנו מנבאים את גורלנו?/ShutterStock

בכדי להבין את המסר בחלומות שכאלה, נבחן את מושג הזמן שוב. אולם הפעם נשווה את מושג הזמן בעולם החלומות למושג הזמן בחלומות. בעולם המציאות קיים הזמן 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. השבועות מצטרפים לחודשים, ושנים-עשר מהם יוצרים את השנה. ניתן לספור, לקבוע גיל ותקופה, לזכור ארועים שקרו בעבר ולקוות לטוב בעתיד לבוא. בחלום אין זמן, באותו חלום ניתן לראות אדם שנפטר בבית בו גרנו בילדותינו ביחד עם אדם שהכרנו אך לפני כמה ימים במציאות.

בחלום ניתן גם לעבור ממקום למקום ללא זמן, מארץ לארץ, מעיר לעיר, מבית לבית - וכל זאת כמו סצינה שמתחלפת בסרט קולנוע. עניין שמבטל גם את עניין הזמן, שהרי בעולם המציאות נחוץ הזמן בכדי לעבור מרחק. בחלום לא ניתן לספור את השעות, הימים ואפילו את השנים. לדמויות אין גיל מכיוון שזה יכול להשתנות בכל קטע של החלום, אך ניתן להציף זיכרונות.

זכרונות בחלום? האם המושג זיכרון לא קשור למימד בו שולט הזמן? במקום בו ידוע מה היה, מה בהווה והפנים נשואות בו לעבר העתיד הלא נודע. אכן, מושג הזיכרון קשור ברצף הזמן במציאות, אך הוא קיים גם בחלומות. ברור כי במקום בו אין זמן מושג, הזיכרון חייב להיות שונה - ואכן שונה הוא. בחלומות ניתן לזכור עניינים הקשורים בעתיד לפי תפיסת המציאות אך רק במקרים מסוימים, מקרים עליהם מעיד חלום "נבואי".

עוד בוואלה!

מומחית לחלומות חושפת את הסיבות לסיוטים הכי גדולים שלכם

לכתבה המלאה
חלומות. ShutterStock
בחלום ניתן גם לעבור ממקום למקום ללא זמן, מארץ לארץ, מעיר לעיר, מבית לבית/ShutterStock

החלום הוא נווט המכוון לנו את דרכנו בדרך למילוי יעודנו, נווט המורה על כיוון, מהירות במעלה ובמורד. החלום משתמש בזיכרונותינו כחומר גלם ליצירת המסר החדש בעזרת שימוש בסמלים הזמינים ביותר בזיכרוננו. החלום לעולם לא ייטול סמלים מעתידו של אדם, כי זה לא תמיד קבוע. רוב בני האדם חיים את חייהם בדרך של קבלה וצפייה בנעשה מסביב, בדרך של היזון חוזר מהנעשה בסביבתם והתוויית דרך בהתאם, בדרך של שימוש במציאות ככלי לאיתור הזדמנויות, מקרים וסימני דרך.

המיעוט, קובע לעצמו את סדר היום בקפידה, לא מותיר חריץ צר דרכו יכולה לחדור הזדמנות או מקרה. המיעוט הזה קובע מראש מהם התוצאות המתבקשות למעשיו ומתכנן לעצמו את אירועי חייו באופן מוקפד לפרק זמן קבוע מראש בעתיד הקיים במציאות.

אלה השייכים למיעוט זה ואכן מצליחים בכך, חולמים חלומות "נבואיים". אולם חלומות אלה אינם נבואיים כלל, אלה חלומות שמצאו כי עתידו של אותו אדם קבוע ולכן הרשו לעצמם ליטול זכרונות עתידיים, להשתמש באותם זכרונות של עניינים שלא קרו עדיין. אבל ברור שכך יקרו בשל אישיותו הכפייתית של החלום.

אולי כבר הבנתם, חברים, אין חלומות נבואיים. יש חלומות שמעבירים מסר לחולם ככלי מכוון לחייו במציאות. חלום שקורה ומתגשם מעביר מסר אחיד לכל אותם בעלי חלומות. היו יותר ספונטניים, השאירו מקום למקרה בחייכם. יתכן שהמטרה שקבעתם לעצמכם פחות טובה מהרבה דברים אחרים עליהם אתם פוסחים בדרך.

  • עוד באותו נושא:
  • חלומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully