וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך עלינו? סלע יפני ש"כלא בתוכו שד מזה אלף שנה" נבקע לשניים באופן מסתורי

9.3.2022 / 23:32

האגדה מספרת שבסלע עתיק ביפן כלוא שד קטלני שכל מי שבא במגע איתו - מוצא את מותו. היפנים נותרו מבוהלים כשגילו שהסלע נשבר מסיבה לא ידועה וחוששים שהשד יצא לחופשי ויביא לחורבן גדול. אז מה בדיוק קרה שם?

סלע יפני עתיק, בו על פי האגדה "כלוא שד מזה 1,000 שנים", נמצא חצוי לשניים מסיבה לא ברורה - וכעת היפנים חוששים שהשד שוחרר לחופשי ויביא לאסון. ה"ססשו-סקי" (Sessho-seki), "אבן ההרג", הוא סלע געשי השוכן על הר געש פעיל במחוז טוצ'יג'י, שבמרכז יפן, לא רחוק מטוקיו.

על פי המיתולוגיה היפנית, רבים מאמינים שהאבן לוכדת בתוכה רוח רעה והיא כל כך עוצמתית שהיא הורגת כל מי שבא איתה במגע. באופן מסתורי הסלע נמצא שבור ב-5 במרץ וכעת המקומיים העלו חשש שהאבן פולטת ללא הרף גז רעיל ושכוחות אפלים שוחררו ממנה.

ככה הסלע היה נראה עד לא מזמן:

וככה הוא נראה היום:

על פי האגדה, "אבן ההרג" מכילה את גופתו של השד טאמאמו-נו-מיי, שהציג עצמו בהתחלה כאישה יפהפייה אך נחשף מאוחר יותר כשועל מרושע בעל תשעה זנבות. המיתולוגיה היפנית מספרת כי טאמאמו-נו-מיי עבד עבור אדון פיאודלי יפני רב עוצמה שתכנן להפיל ולהרוג את הקיסר תובה במאה ה-11.

המבקרים באזור, המפורסם במעיינות החמים הגופרתיים שלו, נותרו מבועתים בסוף השבוע ופרסמו תמונות של האבן השבורה באזור המאובטח.

לאחר שהחדשות על בקיעת האבן התפשטו, אנשים פנו לרשתות החברתיות כדי לשתף את החששות והתיאוריות שלהם. "אני מרגיש שראיתי משהו שאסור היה לי לראות", כתב משתמש טוויטר בפוסט שצבר כמעט 170,000 לייקים. אחד אחר כתב: "קורא את זה וזה די מפחיד, במיוחד לאור המצב שבו העולם נמצא כרגע. אנחנו לא צריכים עוד חושך". שלישי כתב: "מי יודע מה זה אומר? מפחיד זה בטוח".

ביקור בסלע ב-2013:

מרכז המידע לטיולים בעיר נאסו אישר שהאבן נבקעה לשניים לאחר מאות שנים בהן נותרה שלמה. בעוד שיש מי ששיערו שרוח השד קמה לתחייה לאחר כמעט 1,000 שנים, התקשורת המקומית אמרה כי הופיעו סדקים באבן כבר לפני מספר שנים - ואולי הם אלה שאפשרו למי הגשמים לחלחל פנימה ולהחליש את המבנה שלו עד כדי שבירתו.

ואז הסלע נבקע לשניים:

מסאהרה סוגווארה, ראש קבוצת מדריכים מקומית, אמר לעיתון Shimotsuke Shimbun שזה "חבל" שהאבן נשברה כי היא אחד הסמלים המוכרים של האזור, אך הסכים ש"הטבע פשוט עשה את שלו". האבן נרשמה כאתר היסטורי מקומי בשנת 1957, הוזכרה ביצירה המכובדת של מצואו באשו, "הדרך הצרה לצפון העמוק", והיוותה השראה למחזה Noh, כמו גם לרומן ולסרט אנימה.

פקידי ממשל מקומיים ולאומיים ייפגשו כדי לדון בגורלה של האבן. העיתון ציטט פקיד תיירות בנאסו שאמר כי הוא רוצה לראות את ה"ססשו-סקי" מוחזר לצורתו המקורית - עם תושבו המרושע כלוא שוב בתוכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully