וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמת או מיתוס? זה מה שבאמת קורה במפגשי קריאה בקלפים

מירי בת שדה

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 10:15

האם הקלפים יכולים לטעות? עד כמה כדאי לנו לסמוך על זה? ואיך נבין מתי הקורא מבלף אותנו? הקוראת בקלפים מירי בת שדה מתמודדת עם השאלות הקשות ומנפצת מיתוסים על קריאה בקלפים

קריאה בקלפים היא שיטת טיפול וייעוץ שרבים מפקפקים באמינותה. הקוראת בקלפים מירי בת שדה יוצאת להגנת השיטה ומסבירה מה באמת קורה במפגשי הקריאה, מהו תפקידו האמיתי של הקורא והאם הקלפים תמיד צודקים? זה מה שהיה לה לומר לנו.

מדוע את ממליצה לפנות לקריאה בקלפים?
"אדם מגיע לקריאה בקלפים כשהוא זקוק לעזרה. לכן הפגישה עם הקורא בקלפים היא תמיד פגישת ייעוץ. על הקורא בקלפים להתייחס לא רק לקלפים - אלא לשואל. לרכוש את אמונו, בכנותו ובמקצועיותו. שיחה מקדימה ויצירת אווירה נינוחה הינם חשובים מאוד בטיפול. המפגש אמור להתנהל בשקט, ללא הפרעות חיצוניות, ממש כמו פגישה אצל פסיכולוג. בתחילת המפגש, שכולו אורך כשעה, נעשה ניסיון הכרות והערכה של מידת האמון. הקורא ישאל את המטופל "מה הביא אותך אלי?" ו-"מה את/ה מצפה לקבל בפגישה שלנו?". לתשובות אלו יאזין הקורא בקשב רב כשמטרתו לאפשר לאדם המגיע לייעוץ להרגיש חופשי לשתף ברגשותיו, במחשבותיו ובבעיה או הקושי שעובר עליו. אם הקורא בקלפים ניגש ישר לעניינים מבלי לבצע את שיחת ההיכרות הכה חשוב, הוא לא עושה את עבודתו כראוי".

כיצד מתבצעת הפריסה?
"לאחר שיחה מקדימה קצרה, הקורא יערבב את הקלפים תוך כדי הבהרה לגבי השאלה המופנת לקלפים, כדי שתהיה ממוקדת, ברורה ובכיוון חיובי. בשאלה הוא תמיד יתחום זמן. לא ניתן לשאול 'האם אני אכנס להיריון?' אלא 'האם אני אכנס להיריון בשנה הקרובה?'. רבים יעבירו לשואל את חבילת הקלפים כדי שיערבב אותם, יחשוב על השאלה ויחזיר לקורא את הקלפים עבור הפריסה. לאחר פריסת הקלפים, נפתחת שיחה בה הקורא מפרש את הפריסה".

הקלפים תמיד מספקים תשובה?
"לא. יתכן הקלפים לא יתנו את התשובה לשאלה שנשאלה, אך הם ישקפו את מצבו של השואל ויעניקו לו תובנות אחרות. הקלפים אינם נועדו לבשר רעות, אלא לעודד ולחזק. על הקורא לתעל את מסרי הקלפים לטובה ולהתחזק מהם. כשהקלפים אינם נותנים תשובות ברורות לשואל, מתצבעת פריסה נוספת עם שאלה אחרת. גם אם הקלפים לא מעניקים פתרונות, הקורא בקלפים משמש כמעין פסיכולוג ומזכיר לשואל שמצבים משתנים, קשיים הם זמניים וכי יש דרכים לצאת מכל קושי. כפי שציינתי, גם אם הקלפים אינם נותנים פתרונות, הם עשויים להביא לתובנות שיובילו לפתרונות. לא תמיד האדם מסכים עם המסרים של הקלפים, אולם אחרי זמן מה 'נופל האסימון' ומתקבלות תובנות".

קריאה בקלפים. ShutterStock
הקלפים לא תמיד מספקים תשובות ודאיות, אך הם עשויים לספק תובנות/ShutterStock

הקלפים יכולים לטעות?
"הטעויות הם לא של הקלפים, אלא של הקורא המפרש אותם. שפת הקלפים מיוחדת וכאשר אין תשובה חד משמעית, יתכן שהפרשנויות לא יהיו נכונות. במהלך המפגש ניתן לשואל אפשרות לשאול שאלות נוספות ולברר דברים נוספים, כמו בעיות או קשיים שהיה רוצה לפתור בנוסף לשאלה המנחה".

מה קורה בתום הפריסה?
"בסוף המפגש כדאי לסכם את התשובות, התובנות והמסקנות שעלו בתהליך. חשוב לקבל מהשואל משוב לגבי מה הוא לוקח איתו מהמפגש ומחוויית הקריאה. קריאה בקלפים זה ממש כמו טיפול".

אילו סוגי פריסות קיימים?
"הפריסה הבסיסית היא פריסה של שלושה קלפים ,שנקראת פריסת SOS. ניתן להוסיף מחפיסת הקלפים בדרכים שונות עוד קלפים כדי להבהיר את התמונה המתקבלת מהפריסה הראשונה, לפתוח עוד קלפים כשהם הפוכים ופרוסים ולאפשר לשואל לבחור קלף ולהניח את הקלף ליד פריסת ה-SOS. פריסה קלטית היא פריסה של 10 קלפים והיא מתאימה לשאלות מורכבות יותר בנושאים הקשורים לתהליך מתמשך, כשבודקים מה יכול לעזור לשואל, מה מפריע לו, מצבי עבר, הווה ועתיד. בפריסת שאלה מוציאים 5 קלפים וקלף נוסף שהוא קלף סיכום ותשובה".

עוד בוואלה!

כיצד קריאה בקלפים יכולה לשנות את חייכם?

לכתבה המלאה

דוגמא לפריסת שאלה: "האם מתן ומיה יתחתנו בחצי השנה הקרובה?"

קריאה בקלפים. מירי בת שדה, מערכת וואלה!
קריאה בקלפים/מערכת וואלה!, מירי בת שדה

"בפריסה יצא לנו הקלפים הבאים: 3 מטות, מלך הגביעים, הקיסרית, 4 מטות, 3 גביעים. קלף התשובה: אס הגביעים. קלף מלך הגביעים מייצג את מתן, קלף הקיסרית מייצג את מיה. קלף 4 מטות עשוי לייצג חתונה. פריסת הקלפים חיובית. נראה שתהיה חתונה בזמן המצוין בשאלה".

מה קורה במצב שהפריסה אינה חיובית?
"במצב כזה לא נייאש את השואל/ת ונזכיר שתחמנו את השאלה בתקופת זמן של חצי שנה. כלומר חתונה תתאפשר לאחר חצי השנה הזאת".

מירי מסכמת: "המפגש עם הקלפים הוא מעין טקס מובנה. יש בו התחלה הכוללת התוודעות. מהלך פתיחה בקלפים, שבה השואל מקבל מענה או מסרים לשאלותיו, כשיש לשים לב במיוחד לקלף התשובה בכל פריסה. בשלב האחרון יש לאפשר לשואל להציג את מסקנותיו, תובנותיו והחלטותיו להמשך הדרך. בסופו של דבר, האדם הוא זה שיוצר את עתידו. הקלפים רק נותנים כיוון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully