וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלמתם על השיער שלכם? זו הסיבה שאסור לכם להתעלם מזה

דפנה ביסמוט

עודכן לאחרונה: 23.9.2021 / 23:56

אחד הסמלים החזקים ביותר בחלומות שלנו העשויים לאותת על בעיה שחשוב לטפל בה הוא שיער. אם חלמתם לאחרונה על שיער ארוך או קצר, מסופר או נושר, צבוע או לבן - כדאי שתמשיכו לקרוא

חמש עובדות על חלומות/מערכת "אסור לפספס"

הידעתם? חלומות על שיער מעידים על מידת הביטחון העצמי שלנו. לפני שאסביר לכם מה זה אומר - ומתי כדאי לכם לשים לב לאות האזהרה שבחלום - בואו נתמקד לרגע במשמעות המילים "ביטחון עצמי". ביטחון עצמי הוא מושג המדבר על מידת ההערכה ליכולות שלנו, באופן יחסנו והתנהגותנו עם הסביבה והביקרותיות שלנו כלפי עצמנו. מידת הביטחון העצמי שלנו הוא שריר שאנו מתאמנים עליו מרגע לידתנו, לאור חוויות שרכשנו, אם זה בדרכי ההתמודדות שלנו מול הורינו, משפחתנו, חברינו, מסגרות חברתיות כגון בית הספר וכך הלאה. אלו חוויות שנחלקות חלקן לחיוביות וחלקן לשליליות - ואלו מהוות מצע להתנהגותנו ומחשבותינו על עצמנו. כמה פעמים שמענו בילדות על ביטחון עצמי במונחים שונים כמו "שלא יורידו לך את הביטחון העצמי" או "לך עם הרבה בטחון"? גם היום אנחנו ממשיכים את המסורת ומעודדים את ילדינו באותם שתי מילים בעלות עוצמה וחשיבות כה רבה.

בצד השני של הסקאלה, אנחנו נמצא אנשים עם דימוי עצמי נמוך וחוסר קבלה עצמית. מצבים אלו מהווים את אחת הסיבות לבעיות רגשיות מורכבות כגון חרדות, בעיות ביצירת זוגיות, בעיות במציאת עבודה, חוסר הצלחה בלימודים, התמכרויות, בעיות אכילה ועוד דברים רבים.

כפי שציינתי, כבר מגיל צעיר ולאורך שנות הילדות וההתבגרות נבנה הדימוי והביטחון העצמי שלנו. בתקופת הילדות הילד לומד להכיל את הסביבה, להכיר את החוקים, להתנהל בסביבה ולמצוא בה את מקומו הייחודי. ילד שגדל בבית תומך ומכיל רגשית ילמד למצוא את הצד החזק והמיוחד שבתוכו, לקדם אותו ולהביא אותו כבוגר למקום חברתי שהוא חש בו מעורך, רצוי ואהוב - וכך להביא לדימוי ובטחון עצמי גבוה. אנו חייבים להרגיש רצויים ובעלי מקום, אחרת האנרגיה של הביטחון העצמי נעלמת ולא באה לידי ביטוי. כשיש ביטחון עצמי יש אהבה וקבלה עצמית, האדם מעז לעשות דברים שהוא רוצה ואוהב כי הוא מאמין בעצמו. לעומת זאת, בעלי דימוי עצמי נמוך יגררו אחרי חלומותיהם של אחרים, יברחו ממחויבויות סביבתיות ויסתגרו מהסביבה.

בחלומות שלנו קיימים סמלים רבים המשקפים את מידת הביטחון העצמי שלנו, אולם אחד הסמלים החזקים ביותר הוא השיער. לשיער בגופנו תפקידים רבים מהגנה ועד מראה חיצוני ופיתוי. הופעת שיער בחלום מייצגת את האנרגיה של החולם, הביטחון העצמי שלו, צורך בהגנה עצמית ושמירה מפני פיתוי.
בדרך כלל החלומות מסמלים איתות אזהרה לחולם לטפל בבעיה אליה הוא מודע.

גיף של איסה ריי אומרת לעצמה שהיא נראית טוב. Giphy
גיף של איסה ריי אומרת לעצמה שהיא נראית טוב/Giphy

חלום על צביעת שיער

צביעת השיער בחלום כמו במציאות מגבירה שימחה וביטחון אצל החולם. זה מעיד על רמה גבוהה של ביטחון עצמי. אם החולם צובע לעצמו את השיער, החלום מסמל שהוא אדם יצירתי, חיובי ובעל יכולת להשפיע אנרגטית ורגשית על סביבתו.

"חלמתי שאני רוצה לצבוע שיער לחברה שלי שישבה על כיסא גבוה אבל לא הצלחתי להגיע לשיער ולצבוע אותו כמו שצריך וגם היא לא הביאה לי כפפות שלא אתלכלך. ממש כעסתי עליה בחלום"
המסר בחלום הוא שנסיונותיו של החולמת לסייע לחברתה מבחינה רגשית לא יועילו כי זו לא משתפת איתה פעולה. נתינה ללא שיתוף פעולה והסכמה לכך, פוגעת בנו רגשית - דבר שגורם לירידה באנרגיה האישית שלנו. המסקנה לחולמת היא לא לסייע, אלא אם כן היא התבקשה לכך. אם החולמת מצליחה לצבוע, הדבר מעיד על השפעתה החיובית.

עוד בוואלה!

כך תוכלו לפרש נכון את החלומות שלכם

לכתבה המלאה
צביעת שיער. ShutterStock
חלום על צביעת שיער מעיד על עלייה ברמת הביטחון העצמי שלכם/ShutterStock

חלום על שיער לבן או שיער מלבין

הרבה פעמים מצבים קיצוניים רגשיים הקשורים לטראומה כתוצאה מאובדן וצער עלולים להוביל להלבנת השיער. כנ"ל גם בחלום, שיער לבן או מלבין מסמל על אבדן אנרגיה אישית שמתאפיין בעצבות, דיכאון, כעס וחוסר ביטחון. במציאות אנחנו נצבע את השיער, אך ברמה הרגשית אין ספק שיש צורך בתהליך אישי שיעזור בהתמודדות עם חוויות העבר עד לקבלה והכלה של האירוע/ים שהיו.

שיער לבן המופיע בחלום או גילוי של שיער לבן בחלום מסמל שהחולם מוטרד מאוד, עד כדי כך שהוא מגיע להתשה רגשית. על מנת לעצור את תהליך ההתשה, על החולם להגיע לטיפול ריגשי/רוחני שיעזור לו להתמודד אנרגטית ומעשית עם הקושי.

"חלמתי שבשיער החום שלי הופיעו שני קטעים לבנים וזה הבהיל אותי מאוד"
חלום על מקטעים לבנים שהופיעו בשיער ממחיש לחולם את ההשפעה של המטרדים הרגשיים בחייו.

"בחלום כמו במציאות השיער שלי שחור, אך שאספתי אותו לקוקו ראיתי שמתחת יש לי שיער לבן לגמרי. התלבטתי אם להשאיר את השיער כך או לצבוע לאדום או לשחור"
החלום מתאר פער בין החוויה הרגשית של החולמת לבין חוסר הסכמתה לקבל עזרה מהסביבה. החלק החיצוני בשיער בחלום שחור מכיוון שכלפי חוץ החולמת משקפת חיים חסרי בעיות, אך עמוק בתוכה היא עצובה וכואבת מטראומה שעברה. המסר לחולמת הוא ללמוד להיות אמיתת וכנה עם עצמה ועם סביבתה. צביעת השיער לא תשחרר את הטראומה שלה.

"חלמתי שאני במספרה וכל השיער לבן כשלג. כשיצאתי מהמספרה השיער שלי היה חום, חלק וגולש. בדרך כלל יש לי שיער קצר"
החלום מציין את הדרך שבה החולמת מתמודדת עם קשייה. יש כאן התמודדות או צורך להתמודדות. שערה נצבע וארך למרות שבמציאות שיערה קצר - כלומר היא מתחילה שינוי לטובה.

שיער לבן. ShutterStock
שיער לבן בחלום צפוי להעיד על משהו שמטריד אתכם/ShutterStock

חלום על קיצוץ שיער

השיער הוא חלק מהתדמית שלנו וכאשר גוזרים לנו את השיער בחלום, המסר הוא שזוממים לפגוע בשמנו הטוב.

"חלמתי שבעלה של חברתי גוזר לי את קצוות השיער עם מספריים... אשתו נכחה והסתכלה"
החלום מסמל שהבעל של חברתה לא מעוניין בקשר בין אשתו לחולמת ולכן הוא מנסה להרחיק את החולמת ע"י פגיעה בה.

חלום על שיער ארוך או קצר

אורך השיער בחלום מסמל כוח וביטחון עצמי, כאשר שיער ארוך מסמל ביטחון עצמי גבוה ושיער קצר מסמל פגיעה בביטחון העצמי או ביטחון עצמי נמוך.

"השיער שלי במציאות מגיע לכתפיים ובחלום ראיתי בראי שאני עם שיער ארוך וגולש ואהבתי איך שאני נראית"
השיער הארוך בחלום מסמל את הביטחון העצמי הגבוה של החולמת. למרות שהשיער שלה במציאות קצר, השיער הארוך בחלום מסמל שהיא יודעת לקבל ולאהוב את עצמה כפי שהיא: אהבה עצמית שמאפשרת לה ביטחון עצמי ומציאת דרך טובה לחיים.

"חלמתי שעשיתי תוספות שיער והורדתי אותם .חברה שלי הורידה לי תוספת שיער שלא ראיתי ואמרה לי שאני יפה גם בלי תוספות שיער וכעסה על ששמתי אותם"
תוספות השיער בחלום מעידות על ביטחון עצמי ירוד. הצורך בתוספות שיער בחלום הוא ניסיון להרים את הביטחון העצמי. החולמת מורידה את תוספות השיער לאחר שהיא הצליחה לטפל בביטחון העצמי שלה.

"חלמתי שאני הרבה יותר יפה מהרגיל. הסתפרתי קארה וגם התאפרתי מדהים"
תספורת בחלום מסמלת שינוי שהחולמת עשתה בחייה. זה מעיד על אהבה עצמית המעודדת את הביטחון העצמי של החולמת.

שיער ומספריים. ShutterStock
אורך השיער בחלום עשוי להעיד על בטחון עצמי/ShutterStock

חלום על נשירת שיער

נשירת שיער בחלום מסמלת אובדן כוחות רגשי ופיזי. המסר הוא לבדוק האם יש צורך לטפל בבעיות שהתגלו.

"חלמתי שאני משחקת עם השיער שלי ובכל פעם שאני מעבירה אצבעות בשיער, נושרות לי שיערות. בשלב מסוים בחלום יצאה לי קבוצה גדולה של שיערות מהשורש"
נשירת שיער בחלום מסמלת על בעיות רגשיות ופיזיות של החולמת שמחייבת בדיקה וטיפול.

"חלמתי שיש לי נשירה רצינית בשיער וגם שיש לי שערות ארוכות מאוד על כל החזה והבטן"
לחולמת יש פער רגשי מצד אחד - יש משבר בחייה ולכן השיער נושר לה - ומצד שני השערות שצמחו על החזה מסמלים את ניסיון החולמת להגן על עצמה מהכאב שהיא חוותה.

הכותבת היא דפנה ביסמוט, מנהלת מכללת צומת רוחניות - מבית פרפרים המרחב הרוחני.
להשארת פרטים בוואטסאפ לחצו כאן. לפנייה בפייסבוק לחצו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully