וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פענוח קלפי טארוט: על מה מעידים הסמלים שבקלפים?

מירי בת שדה

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 9:33

הבנת משמעותם של הסמלים על קלפי הטארוט תסייע לכם לקבל פרשנות מלאה יותר לקריאה בקלפים. מירי בת שדה מסבירה מה עומד מאחורי הסמלים והאם יש סיבה להילחץ מהם

קלפי טארוט. ShutterStock
פענוח משמעותם של הסמלים על קלפי הטארוט/ShutterStock

בכל תמונה על קלף מצויים סמלים מקטגוריות שונות ולכל סמל משמעות אחרת. צמד עמודים, לצורך הדוגמא, נמצאים בשלושה קלפים: בקלף הכוהנת הגדולה, בקלף הכוהן הגדול ובקלף הצדק. הדמויות יושבות כאשר לצידם שני עמודים. העמודים מסמלים עולם גשמי, סמכויות ותמיכה, ייחוס ועוצמה. עמודים הופיעו בתרבויות שונות, הם הוצבו בכניסה למקדשים. כבר בתקופת התנ"ך מוזכרים עמודי נחושת בקדמת אולם הכניסה לבית המקדש. יש גישה הטוענת שהעמודים מסמלים את עמוד האש ועמוד העשן שליוו את בני ישראל במדבר, שהם מייצגים את ההשגחה העליונה וליווי כוח עליון.

קלפי טארוט. מירי בת שדה, מערכת וואלה
קלף הכוהנת הגדול, הכוהן הגדול והצדק/מערכת וואלה, מירי בת שדה

הכוהן הגדול יושב בפתח מקדש, היד הימנית שלו מופנית כלפי מעלה, הוא מסמל את הדת, את היועץ החכם ומייצג את הממסד. בקלף הצדק הדמות יושבת בפתח בית משפט, הקלף עוסק בענייני צדק ומשפט.יש לקלף זיקה לבירור והחלטה סופית, קשור גם לפשרות. הכוהנת הגדולה יושבת בפתחו של עולם המסתורין. אם נביט היטב בדמות הכוהנת, נראה שהיא מכוסה ועטופה בגלימה. רק פניה גלויות. זה יכול לבטא סגירות וצניעות. היא מסמלת את הביטוי "רב הנסתר על הגלוי". גם המסך מאחוריה יכול לבטא סודות ודברים נסתרים, חלקים אפלים שלא בטוח אם נכון לגלות אותם ואולי כן צריך להיכנס פנימה כדי לגלות את המסתורין בתת המודע שלנו. נראה כי המשותף לקלפים אלו מבטא כניסה לעולם רוחני ושילוב של התפתחות רוחנית.

עוד בוואלה!

קריאה בקלפים: האם יש לקלפים את כל התשובות? ניגשנו לבדוק

לכתבה המלאה

קלפי השמש, הירח והכוכב

מה מסמלים המאורות וגרמי השמיים בקלפי הטארוט המופיעים בקלפי השמש, הירח והכוכב? המאורות מתלווים אלינו ומשפיעים עלינו בחיי היום יום, עד כדי השפעה על תכונות האופי של האדם. הכוכבים מסמלים עולם נשגב ומייצגים חלק במערכת גלגל המזלות.

קלף השמש: אור השמש מקיים את החיים, מאפשר לראות מצבים בבהירות. באסטרולוגיה השמש מייצגת את מזל אריה, המלא בעוצמה אנרגיה ומודעות עצמית. הילד על הסוס בתמונת הקלף מסמל שמחה, תמימות והתעוררות. הקלף יכול להתייחס לילד "הפנימי" או לצדדים ילדותיים של אדם המסרב להתבגר. קלף השמש מבטא תחושת אמון, ידידות, יצירתיות וחמימות. גם החמניות בקלף השמש מסמלות כנות, מסירות, אהבה וטוהר.

קלפי טארוט. מירי בת שדה, מערכת וואלה
קלף השמש/מערכת וואלה, מירי בת שדה

קלף הירח מייצג את מזל סרטן, המשויך למזל מים, קשור באימהות ובית. הירח משקף את עולם הרגש והרובד העמוק של נפש האדם. לירח אין אור משלו, הוא מקרין את אור השמש. כשהוא מלא הוא מבטא את שיא אורו ובכל יום הוא נראה בשמים אחרת, לכן הוא משקף גאות ושפל ומצבי רוח. הירח מסמל קבלה והכלה, דאגה ורגשות, לעומת השמש שמסמלת נתינה. הירח והשמש משלימים זה את זה. יש ביניהם יחסי גומלין.

קלף הירח. מירי בת שדה, מערכת וואלה
קלף הירח/מערכת וואלה, מירי בת שדה

קלף הכוכב מביא תקווה, מייצג טוהר כנות ואהבה, יש בו הרבה אופטימיות. המים בציור הקלף נשפכים לאדמה, מסמלים תנועה וזרימה, רעננות והתחדשות. ניתן לראות בקלף התפתחות רוחנית והזדמנויות חדשות. אווירת הקלף רגועה ושלווה, כאשר חושך יורד ומביטים בשמיים. הכוכבים הנוצצים מרצדים ומאירים, נוסכים בנו תחושת הגנה, תקווה וציפייה. האור של הכוכב משרה זוהר. הוא נוצץ ונצחי.

קלפי טארוט. מירי בת שדה, מערכת וואלה
קלף הכוכב/מערכת וואלה, מירי בת שדה

דוגמא לפריסה

לפני זמן מה התבקשתי לפרש פריסה לשאלה "מה הסיכוי למצוא מקום עבודה בחצי השנה הקרובה?" התקבל 2 מטות, הירח, 8 מטבעות.

נראה שהשואל נמצא בצומת, פתוחות בפניו אפשרויות, למרות שקלף הירח אינו נותן תשובה כי הוא מייצג מסע אל הלא ידוע, והשואל נמצא במצב של חוסר בהירות. לגבי מציאת מקום עבודה: בשלב זה של חייו עליו לדבוק במשימה ולהשקיע מאמץ רב תוך מסירות וסבלנות (קלף 8 מטבעות). אם יתמקד בתכנון, בעשייה ובהתמדה סיכוייו טובים למצוא מקום עבודה.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully