וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם באים בשישיות

25.10.2006 / 9:06

שגיא מנדלבוים מספר על ההישגים הגדולים, לצד הסכנות והכישלונות אותם מייצגים קלפי ה-6 בטארוט. חלק ב'

שישה מטות - מצב של ניצחון

שישה מטות הוא קלף של ניצחון והצלחה. זוהי שעתו היפה של השואל, הוא מקבל קידום, הכרה ובלי ספק הוא עולה "על הסוס". כל מה שהוא רצה וקיווה לקבל הוא משיג. הניצחון של השואל כאן הוא בלתי מעורער ומגיע לשואל להשיג את הניצחון, כיוון שהוא השיג אותו בזכות הכישורים שלו והעבודה הקשה שהוא עשה.

אבל... אסור לשכוח שזהו קלף מסדרת מספרי השש ולכן יש כאן גם אזהרה:

הבעיה היא שיש לשואל נטייה לנוח על זרי הדפנה. מיד לאחר שהשואל השיג את הניצחון שלו, הוא יפסיק להיות מי שהוא היה. השואל חייב לזכור מי הוא, מאיפה הוא הגיע ומדוע הוא הגיע לניצחון הזה. עליו להמשיך את מה שהוא עשה גם אחרי הניצחון.

כך למשל, אם השואל רוצה לדעת האם הוא יקבל קידום, התשובה תהיה חיובית. הוא יקודם כיוון שהוא עובד חרוץ וכישרוני ומגיע לו קידום. אולם ברגע שזה יקרה, תהיה לו נטייה להשתנות. הוא יפסיק להתאמץ ולהיות טוב כפי שהוא היה, וכאן הבעיה, כיוון שאם הוא לא ימשיך להיות טוב כפי שהוא היה – הוא יאבד את הקידום.

יאסון וגיזת הזהב - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף: את הניצחון יאסון כבר השיג בקלף הקודם. בקלף זה יאסון עולה על הסוס ודוהר כדי לקבל את הפרס – גיזת הזהב.

שישה מטבעות - מצב של לקבל יותר ממה שמגיע

קלף שישה מטבעות, כמו הקלף שישה מטות, הנו קלף של ניצחונות והצלחה, בו השואל מקבל יותר ממה שהוא ציפה. לשואל יש מזל, כיוון שההצלחה שלו היא ברובה תוצאה של מזל, של "להיות בזמן הנכון וברגע הנכון", ופחות תוצאה של כישרון ועבודה קשה כפי שראינו בקלף שישה מטות.

אבל... לפני שהשואל מתלהב יותר מדי, צריך לזכור כי זהו קלף מסדרת מספרי השש ולכן יש כאן אזהרה:

השואל חייב לזכור כי הניצחון אותו השיג אינו באמת שלו. הוא קיבל מתנה, היה לו מזל ועכשיו מגיע החלק הקשה. עכשיו הוא צריך להוכיח את עצמו ולהראות כי הוא ראוי להצלחה אליה הגיע. קלף זה מראה כי השואל קיבל הזדמנות, ועליו להבין שעכשיו הוא צריך להוכיח את עצמו כראוי להצלחה ולעמול קשה, כדי להביא את עצמו למקום בו כולם מצפים שהוא יהיה.

הבעיה בקלף היא, שלאחר ההצלחה הנטייה של השואל תהיה לנוח ולא לעשות דבר. הוא ירגיש כי הוא "זכה בלוטו" ויאמין שעכשיו הכול בסדר, אולם אם הוא לא יעבוד קשה כדי להדביק את הפער, בין מי שהוא באמת לבין מי שמצפים ממנו להיות, הוא יאבד את מה שהשיג.

כך למשל, אם יבוא אדם וישאל על קידום, הקלף יראה כי אכן הוא יקבל קידום. אולם השאלה היא מה הוא יעשה לאחר מכן. הקידום לא מגיע לו ואין לשואל את כל הכישורים, הידע והיכולות המתאימים לתפקיד החדש, ולכן עליו לעמול קשה, ללמוד ולאמן את עצמו כדי שהוא יתפקד היטב במעמדו החדש.

דדלוס ואיקרוס - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף
אמנם בקלף הקודם הכול היה נראה אבוד. דדלוס איבד את כל מה שהיה לו וברח מאתונה באישון לילה, אולם המזל שיחק לו, הוא הגיע לכרתים ושם ביקש מהמלך מינוס מקלט מדיני. המלך מינוס לא רק שהסכים לתת לו מקלט, אלא גם הפך אותו לאומן הממלכה והחזיר לו את המעמד וההזכויות שהיו לו באתונה.

שישה גביעים - מצב שבו העבר עומד לחזור על עצמו ויש ללמוד מהעבר, כדי לשפר את העתיד

קלף שישה גביעים איננו קלף תשובה בסגנון של "כן" או "לא", אלא הוא קלף של מסר, המראה כי השואל עומד לקבל הזדמנות שנייה וכי עליו להיות מוכן. אפשר להגיד כי גם זה יכול להיות קלף של ניצחון, אולם הכול עכשיו תלוי בשואל. התשובה נמצאת בעברו של השואל והקלף מראה כי העבר עומד לחזור על עצמו. אירועים, אנשים, סיטואציות וכן כישלונות עומדים בפתח, והשואל צריך לבחון את עברו וללמוד ממנו כדי שיוכל לתקן את עצמו ולהיות מוכן לקראת העתיד לבוא.

כדי לתת תשובה לשאלה שנשאלה בקלף זה, עלינו לבחון יחד עם השואל את עברו. עלינו להבין מה קרה בעברו של השואל בכל הקשור לנושא השאלה שנשאלה. כל מה שהיה בעבר, מה עשה ואיך הכל הסתיים. עכשיו הכל תלוי בשואל – אם הוא יסיק את המסקנות הנכונות וייערך בהתאם – הוא יצליח.

אבל... לפני שאנחנו אומרים לעצמנו: "טוב, מה הבעיה, כל שצריך לעשות הוא להיערך נכון..." צריך לזכור שזהו קלף מסדרת מספרי השש ולכן יש כאן אזהרה:

הנטייה של השואל היא לקבל את העתיד בצורה פסיבית, ולתת למהלך הדברים להתנהל בדיוק כפי שהם קרו בעבר. הוא נוטה להתבונן בעבר ולשקוע בו, במקום לאפשר לעבר לקדם אותו. התפקיד שלנו, הקוראים, הוא להראות לשואל את עברו, את השגיאות שלו ולעזור לו לקחת את עצמו בידיים כדי שהוא יצליח.


כך למשל, אם השואל רוצה לדעת אם הוא יקבל קידום, נצטרך לבחון את עברו של השואל כדי לתת לו תשובה. עלינו לבדוק מהי ההיסטוריה שלו במקום העבודה הספציפי שעליו הוא שואל, ומה קרה בכל מה שקשור לקבלת קידום במקומות עבודה בכלל. אם למשל, במקום העבודה הקודם הוא היה צריך לקבל קידום ועובד אחר "חטף" לו את התפקיד, סביר להניח כי הדבר יחזור על עצמו. עכשיו אנו והשואל צריכים לשבת ולחשוב מדוע זה קרה בעבר וכיצד ניתן למנוע את זה. עצם הופעת הקלף הוא סימן שניתן למנוע את זה, ויש להבין את השגיאות אותן השואל עשה ולהימנע מהם בעתיד.

הרבה פעמים קורה, שעבר שחוזר יכול להיות דבר טוב. לדוגמה, אם בעבר השואל קיבל קידום ללא בעיות, סביר להניח כי גם הפעם הוא יקבל קידום.


פסיכה וקופידון - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף
בקלף הקודם קופידון נטש את פסיכה. עכשיו שוקעת פסיכה בהרהורים ומחשבות על עברה. כאן היא מבינה כי מה שקרה קרה, וכי אין מקום לחרטה או צער. היא מבינה שעליה לחשוב על העתיד ולתכנן את צעדיה הבאים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

שש חרבות - מצב של חופשה

חופשה היא מצב זמני בו נחים, נהנים ומנקים את הראש. אולם, לאחר החופשה הכול נשאר בדיוק כפי שהיה ואנו חוזרים לאותן הבעיות והקשיים. אנו חוזרים בדיוק לכל מה שהשארנו. ההבדל הוא שעכשיו, לאחר החופשה, אנו יכולים להתמודד עם הכול טוב יותר. הראש שלנו נקי יותר, נחנו ואנו יכולים למצוא פתרונות חדשים ולבצע שינויים.

הרעיון העומד מאחורי הקלף הוא חופשה וזמניות. השואל צריך לקחת פסק זמן, לנקות את הראש ולהתרענן. בעתיד הוא יוכל לממש את התוכניות שלו, תהיה אולי עבודה קשה ויהיו אפילו קשיים, אולם כעת השואל צריך לנוח ולהתארגן מחדש. פעמים רבות הקלף יראה כי כבר הכול מוכן, כי השואל כבר תכנן הכול וצעדיו ידועים לו. עכשיו מה שנשאר לשואל הוא לנוח קצת, לאסוף כוחות ולאחר מכן לצאת למסעו החדש.

קלף זה אמור להיות פשוט, קל ונעים, אבל... אסור לשכוח כי זהו קלף מסדרת מספרי השש ולכן יש כאן אזהרה:

העצה שהקלף נותן כאן היא מצוינת, אולם עליו להיזהר מהנטייה לאמץ את המצב הזמני ולנסות להשאיר אותו כמצב קבוע בחייו. פעמים רבות קלף יראה כי השואל אינו יכול להישאר בחופשה לנצח ולעליו לחזור אל המציאות.

במערכות יחסים, למשל, יכול הקלף להצביע על סטוץ. סטוץ הוא מצב זמני, בו ברור לכל הצדדים כי בשלב מסוים הכל ייגמר וכל אחד ילך לדרכו. אולם, השואל צריך להיזהר בקלף זה שלא לנסות לאמץ את המצב הזמני, ולחשוב שהסטוץ יכול להפוך לזוגיות.

כך למשל, אם השואל רוצה לדעת אם הוא יקבל קידום, נצטרך לבחון שתי אופציות: הראשונה היא שזהו בכלל מקום עבודה זמני - השואל מצא מקום עבודה זמני כשלב ביניים בחייו, ונשאר שם. אם זהו המקרה, הקידום עליו הוא מדבר דמיוני בלבד. נראה כי הוא אימץ את רעיון החופשה זמן רב מדי ועליו לחזור למציאות ולהתקדם הלאה בחייו.

האפשרות השנייה היא שזוהי אכן עבודה נכונה עבורו, וכאן ההמלצה של הקלפים היא לצאת לחופשה, לנוח, לנקות את הראש וכשהוא יחזור הכול יראה אחרת. אז הוא יוכל לבחון את הדברים מזווית ראיה אחרת, רעננה יותר וידע מה לעשות.


בית אטריאוס - הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף
סיפורו של אורסטס הנו עצוב, מותח וקשה. עומדים בפניו קשיים, משימות ודילמות שאף אדם אינו יכול לעמוד בהם. אולם, בחלק זה של הסיפור אורסטס יכול לנוח מעט. את הבחירה הקשה הוא כבר עשה ואת המעשה שעליו לעשות הוא יעשה רק בעוד כמה שבועות, כשיגיע לביתו. יש לו כמה שבועות של חסד בהם הוא יכול לנוח ולנקות את הראש.


הכותב:
© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully