וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאקי במבוק

האגרונום שוני ענדא, בית ירוק

8.10.2006 / 13:13

תסתכלו טוב טוב על העלים האלה. הם יעזרו לכם להשיג אהבה, לשמור על הבריאות ולהגשים משאלות. הקליקו ושתלו

בעולם קיימות אבנים רבות בעלות סגולות לשפע, שלווה והצלחה, וגם צמחים מיוחדים, המביאים עמם ברכה. אחד מהם הוא הלאקי במבוק, סוג של דרצנה, השייכת למשפחת הליליומים. הוא גודל במשך מאות שנים במזרח הרחוק ופופולארי מאד באירופה ובארה"ב ועכשיו גם בישראל.

לאקי במבוק נחשב לצמח מביא מזל, בשל חוסנו ויכולת הצמיחה המהירה שלו. הוא מסמל הרמוניה ושפע ומומחי פנג שואי ממליצים עליו כצמח שמוסיף לאדם כח בהתמודדויות היומיומיות ודואג לאיזון בין חמשת האלמנטים החשובים: מים, אש, אדמה, עץ ומתכת.

לפי תורת הפנג שואי יש משמעות רבה לסידור הענפים ולמספרם בלאקי במבוק: צמח עם 2 ענפים תורם למציאת אהבה; צמח עם 3-6 ענפים תורם לבריאות; לאקי במבוק עם 8 ענפים טוב להגברת השפע והעושר; 9 ענפים מביאים מזל טוב ולאקי במבוק עם 21 ענפים מוביל לברכה וקדושה.

הענף הירוק, המפותל והיפה, קל לגידול ומחזיק מעמיד במשך חודשים. זהו צמח בית מושלם, עמיד וקל לגידול, שמתאים כמעט לכל פינה בבית או במשרד. יש להציבו בכלי עם מעט במים, בגובה של 3 ס"מ מבסיס הצמח, במקום ללא קרינת שמש ישירה. את המים מומלץ להחליף אחת לשבוע. אחת לחודשיים-שלושה מומלץ לדשן את הצמח.

במידה וקצות העלים הופכים לחומים, נראה שהם סובלים מעודף כלור ופלואור, הנמצאים במים. במקרה כזה מומלץ להחליף את המים לכאלה שעברו סינון בפילטר או למי גשמים. סיבה נוספת יכולה להיות שהאוויר יבש מדי בגלל המיזוג. במקרה כזה אין להוסיף מים לכלי אלה רק לרסס לחות על הענפים.

במידה והעלים מצהיבים, נראה שהם סובלים מעודף אור ויש להעביר את הצמח לפינה חשוכה יותר. אפשרות נוספת היא שהצמח דושן יתר על המידה ואז יש להפסיק את הדישון ולהחליף מים.


את צמחי הלאקי במבוק ניתן להשיג במשתלת הסוכה-בית ירוק בכפר אז"ר. מחירים: 10–100 ש"ח. טלפון המשתלה: 03-5347239

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully