וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלף הקיסר

3.10.2006 / 23:58

שפע ושליטה הם מטרות עיקריות בחייך? בת הזוג שלך דומה לאמא שלך? שגיא מנדלבוים מפרגן ומלמד איך לנצל את זה כדי להשיג איזון

קלף הקיסר במיתולוגיה היוונית מיוצג על ידי זאוס (יופיטר). זאוס במיתולוגיה היוונית הוא זה ששולט על העולם. הוא זה שהצליח, במקום שבו אלים אחרים לפניו נכשלו. הוא הצליח לא רק לשלוט על העולם וליצור בו יציבות, אלא גם ליצור בו הרמוניה ושגשוג.

זאוס לא היה הראשון ששלט בעולם, היו אלים קודמים שניסו לשלוט בו, אולם מלבד הרס, מלחמות וחורבן לא עלה בידם ליצור דבר. אז מה עשה נכון זאוס? היכן הוא הצליח והיכן אחרים נכשלו? זאוס הצליח לייצב את העולם כיוון שהוא ניהל אותו נכון, יצר בו סדר, צדק וחוק.

הקיסר, או זאוס, מייצגים את המנהל המושלם. את זה שיודע להאציל סמכויות, להיות סמכותי, להנהיג, לתת את הטון ולהקשיב שצריך. הכול אצלו מסודר ומאורגן והוא שולט ביד רמה. הוא יודע מה נכון ומה צריך, וכך גם כל מי שעובד אתו.

בכל מקום, בכל ארגון וגם בכל משפחה, צריך את דמות הקיסר. את זה שדואג לחומר ולכסף, וזה שעומדים מול עיניו השיקולים של מה נכון ומה לא. הוא זה שקובע את החוקים והכללים השומרים על אחדות הארגון.

הקיסר שולט על עולם החומר

הקיסר הוא קלף העוסק בשליטה על עולם החומר. זהו קלף של עשייה, עבודה קשה ושל נכונות לעבוד קשה. הוא מייצג הצלחה, הבאה בזכות העבודה הקשה ובזכות היכולת שלנו לשמור על סדר וארגון. הקלף מייצג את הגישה הקשוחה לחיים והוא קשור לאמונה כי קשיחות ונחישות, ו"הליכה לפי הספר" יביאו את התוצאות.

אם אתם מחפשים צדק - הגעתם אל המקום הנכון, אולם צריך לקחת בחשבון כי ספר החוקים לא תמיד עומד במבחן המציאות והגישה הקשוחה, הלא מתפשרת. חוסר הגמישות אותה מייצג הקיסר עלולה להיות בעייתיית בתחומים שונים, במיוחד במערכות יחסים.

עלינו להבין כי שליטה על עולם החומר, זה לא אומר רק להיות קשוחים או להיות מסוגלים לדעת כמה כסף יש לנו בבנק ואיך לשמור עליו. המשמעות של שליטה על עולם החומר, היא גם היכולת שלנו לדעת מה חשוב, לבטא את עצמנו, להסביר את עצמנו ולהגיד את מה שאנו מרגישים.

סביר להניח כי לאדם שיתקל בקלף הקיסר בקריאה, יש בעיה לבטא את עצמו וכי הוא "בורח" מהר מדי לתפקיד המנהל. פעמים רבות נמצא את השואל מנהל את הצד השני במקום לבטא את עצמו, לא כי הוא רוצה לנהל, אלא כיוון שזהו הדבר המוכר והנוח ביותר עבורו. לכן, השואל צריך ללמוד להביע את רגשותיו במקום "אוטומטית" לנסות לנהל את כולם.

למשל בזוגיות, במקום שבן הזוג יספר לזוגתו כמה הוא מתגעגע אליה ושהוא מתכנן ערב רומנטי במסעדה ואח"כ בבית, הוא ינסה לשלוט ויגיד לה ש"זה לא מקובל עליו שהיא תצא עם חברות ביום שישי הקרוב". כדי שהזוגיות תשרוד, השואל חייב ללמוד לבטא את עצמו, לדבר מהלב ולהגיד את מה שחשוב לו.

אם כך, מדוע קלף הקיסר שייך לארקנה הגדולה?

אין ספק כי קלף הקיסר הוא קלף של חומר והצלחה חומרית. הוא מייצג הצלחה ושפע בכל קריאה בה הוא נמצא, אולם נשאלת השאלה מדוע הוא בעצם קלף מייג'ור ומה התפקיד הרוחני החשוב אותו הוא מייצג. הרי את הערכים החומריים אותו הוא מייצג היה ניתן בקלות לייחס לאחד מקלפי המיינור ארקנה, אז מדוע הוא שייך לקבוצת הקלפים המייצגים את עולם הרוח?

התשובה היא, ששליטה על עולם החומר היא חלק מתהליך ההתפתחות שלנו וחשוב להדגיש את זה. בסופו של דבר, ללא עולם החומר וללא היכולת לשלוט על עולם החומר, אנו נעצר ולא נוכל להמשיך להתקדם ולהתפתח רוחנית. עולם החומר הוא חלק מעולם הרוח והצרכים החומריים חייבים לבוא לידי ביטוי בחיי הצועד בדרך השוטה. כך, אם נלמד להבין את חשיבות עולם החומר ולתת ביטוי לעולם זה, אם נלמד לבטא את עצמנו, נבנה בסיס מספיק איתן, שבזכותו נוכל להמשיך ולהתקדם.

ללא בסיס חומרי נכון ומאוזן, כשנמשיך להתפתח אנו נעצר ובמקרה הרע, אנו עלולים להפוך למושחתים. רעיון זה יכול להסביר מקרים רבים בהם נגלה שחיתויות במקום רוח ואידיאלים בפוליטיקה ובמגזר הדתי.

הקיסר והקיסרית כדמויות אם ואב

פעמים רבות הקיסר והקיסרית מייצגים את דמות האב והאם בחיי השואל. האם והאב הם דמויות מכריעות המשפיעות על חיינו. מהם למדנו את כל מי שאנו ומי שהם היו עבורנו בילדותנו, מה שהם עשו, החינוך אותו קיבלנו - כל אלו ישפיעו על כל חיינו לטוב ולרע. להורים שלנו יש השפעה רבה על מי שאנו ועל הדרך בה אנו מתפקדים בתחומים רבים כמו זוגיות, עבודה, לימודים ועוד. כמה מוזר שזה נשמע, בסופו של דבר את הדמויות האלו, איתן גדלנו, נמשיך נחפש בחיינו הבוגרים ונפתח מערכות יחסים דומות, עם אנשים דומים בכל תחומי החיים.

כשיוצאים בקריאה קלף הקיסר או הקיסרית, עלינו לשקול את האפשרות כי קיימת השפעה של דמות אב או אם על חיי השואל, ולברר מי היו הוריו ומה השפעתם על נושא השאלה.

דמות האם (קלף הקיסרית) - אחראית על יכולת הנתינה וההבעה שלנו. היא מייצגת את החלק הנשי, האוהב והחם, ואת הצד הנותן והאוהב ללא גבולות הקיים בחיינו. דמות אם מאוזנת בחיינו, נותנת לנו תחושה של שלמות, סיפוק עצמי ויציבות. דמות אם חשובה ליציבות של מערכות היחסים ולתחושת סיפוק עצמי בכל תחום בחיינו.

דמות האב (קלף הקיסר) - אחראית על הגישה שלנו לעבודה, לעשייה, לכסף וביטחון כלכלי. היא מייצגת את תחושת הגב שלנו, קשורה לביטחון העצמי שלנו וליכולת שלנו לפרוץ קדימה בלי לפחד.

דמות אב מאוזנת בחיינו נותנת לנו תחושה של ביטחון עצמי. היא תהווה בסיס ליכולת שלנו לעבוד, לשקוד בלימודים, להתחיל התחלות חדשות ולהצליח. הקשר ומערכת היחסים שלנו עם דמות האב, מהווה בסיס לדרך בה אנו מתמודדים עם דמויות סמכותיות בחיינו ולהשפעה שיש להן על חיינו.

קיים קשר מיוחד וזיקה בין דמויות האם והאב לזוגיות. לכל אדם יש נטייה טבעית לחפש את המין השני, כפי שזה מוכר לו מהבית. האשה מחפשת את דמות האב כפי שהיא מכירה בחייה והגבר מחפש את דמות האם. כך, לדוגמה, בחורה שגדלה לאב מהמר שהפסיד את כספי המשפחה והלך לכלא, תפתח נטייה, בניגוד להגיון הבריא, לחפש ולהתאהב במהמר. כמובן שזה עובד גם הפוך, ואם האב היה נפלא ותומך - זה הגבר שהיא תחפש (וכאן, מצד שני, היא עלולה שלא למצוא את הגבר שיאפיל על אביה) .

אותו הדבר נכון גם לגבי הגבר - בחור שגדל לאם שנעדרה הרבה מהבית ולא העניקה חום ואהבה, יחפש דמות קרייריסטית וקרירה ויתעניין פחות בנשים חושניות או אמהיות.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

קלף הקיסר בקריאה

קלף הקיסר מייצג סדר, יציבות, ארגון, ניהול וסמכותיות. זהו קלף של הצלחה מתחום החומר המייצג הצלחה בעבודה ובקריירה, כישורי ניהול ועבודה מצוינים ובכלל גישה טבעית לכל מה שקשור לחומר ולכסף.

השואל יודע לשלוט על עולם החומר ולנהל, אולם חשוב כי ילמד גם להביע את עצמו ולדבר מהלב. הנטייה שלו, גם במערכות יחסים, היא לנהל את הצד השני בעוד שהדבר הנחוץ הוא הבעה. לכן, בזוגיות הקלף יכול לייצג קושי הנובע מתקשורת והבעה לקויים.

קלף הקיסר יכול לייצג בקריאה השפעה של דמות סמכותית על חיי השואל, כגון מעסיק, שופט או דמות אב אשר להם השפעה "משתקת" על השואל. השואל יותר מושפע מהמעמד שלהם ופחות מושפע מהם כאנשים. אם יוכל השואל לראות דמויות אלו כאנשים ופחות כסמלים, הוא יוכל לפעול ממקום מאוזן יותר.

אצל נשים, קלף הקיסר (ובהקבלה קלף הקיסרית אצל גברים) יכול לייצג את דמות האב ואת ההשפעה שיש לדמות זו על הזוגיות שלה.


הכותב:
© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully