וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמצית הפחד

אתי בר-לב

25.9.2006 / 11:56

אתם בגיל המעבר, או סתם בין עבודות? מפחדים מהצלחה או מכישלון? תמציות פרחי באך להתחלות חדשות ואי וודאות יסדרו אתכם

פחדים וחששות מפני מצבים חדשים מייצרים התנהגויות מגוונות, שאינן תמיד יעילות ביותר. דוגמה קלאסית להתנהגות כזו היא טכניקת ההימנעות - בשל הפחד מפני המצב החדש או הפחד מכישלון, אנחנו עלולים להעדיף שלא להתחיל בכלל, וכך לפספס הזדמנויות רבות לחוויות מעצימות והתפתחות.

דוגמה נוספת היא הפחתת הערך העצמי. בדיבור פנימי אנחנו "מסבירים" לעצמנו שאיננו מספיק טובים, מספיק חכמים או מספיק יפים בכדי להצליח וכך, גם אם נבחר להתנסות באותה התחלה חדשה, אנו עלולים למצוא את עצמנו במצב של "נבואה המגשימה את עצמה" ולהיכשל.

גם פחד מהלא ידוע ותחושת אי וודאות, עלולים להוות מכשול בפני התחלות חדשות. חוסר היכולת שלנו לסמוך על עצמנו שנעשה כמיטב יכולתנו בכל מקרה, גורם לנו לפחדים (לא רציונליים לעיתים) מפני אותו מצב חדש.

אז מה עושים? קודם כל מאתרים את מקור הפחד. עלינו לנסות לברר עם עצמנו מה הדבר הגרוע ביותר שעלול להתרחש באותה התנסות. לאחר שאיתרנו את הגורם לפחד, אפשר להתאים לו פורמולה, שתסייע לנו בהתמודדות והסתגלות למצב החדש.

תמצית WALNUT

תורמת לתחושת הביטחון וההגנה ומסייעת במצבי מעבר למיניהם, כמו התחלה במקום עבודה חדש, לימודים חדשים, חברה חדשה, מעבר מהבית לגן ומהגן לכיתה א' וכד'. תמצית ה-WALNUT מצוינת גם לטיפול בגיל המעבר, להתמודדות עם גירושין, פרידה, וכל מה שמייצג עבורנו מעבר ממצב X למצב Y.

תמצית LARCH

מטפלת בחוסר ביטחון עצמי. אנשי ה-LARCH, משוכנעים שמעשיהם נידונים מראש לכישלון ולכן אפילו אינם מנסים. הם אינם מאמינים בכישוריהם, יכולתם והצלחתם ככל האחרים, ולכן נוהגים בפסימיות כמנגנון הגנה מתוחכם.

תמצית GENTIAN

מתאימה ביותר לבעלי השקפה שלילית, בעלי תחושת רפיון ידיים, פסימיים וסקפטים - עד לבעלי תחושת דיכאון וייאוש. תמצית זו מיועדת לאלו שמתייאשים בקלות. למי שכל אתגר, קטן כגדול, מעורר בו ספקות באשר ליכולתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

תמציות הפחדים הקלאסיות

וכמובן, אפשר תמיד למצוא גם את תמציות הפחדים הקלאסיות:
ASPEN: תמצית המיועדת לטיפול בפחדים לא מוגדרים, תחושת פחד כללית, שאינה תמיד ניתנת להסבר, פחד מהלא ידוע וחרדה.

MIMULUS: תמצית המיועדת לטיפול בפחדים ידועים ומוגדרים, כמו: פחד ממקומות, מאנשים, ממצבים, מדברים. תמצית זו מתאימה גם לביישנים ולרגישים שבינינו.


תמציות "פרחי באך" ניתן להשיג בבתי טבע ובתי מרקחת הומאופתיים. חשוב לציין כי אבחון מדוייק של מטפל מקצועי בפרחי באך, יניב פורמולה מתאימה ומדוייקת יותר ועשוי להביא לתוצאות אפקטיביות ומהירות יותר.


אתי בר-לב היא מטפלת רב-תחומית, מרצה ומורה להכשרת מטפלים. מלמדת "פרחי באך"- קורס מורחב וייחודי, הכולל אבחון על פי מבנה פנים וגולגולת, "ביורגונומי ופסיכותרפיה מעשית" ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully