וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבי נחמן היה אומר

אדר ריכטר

18.9.2006 / 15:44

9 משלים רוויים במוסר השכל, בספר חדש מאת שמעודד התמודדות וצמיחה על פי המעשיות של רבי נחמן מברסלב

אם אתם שייכים לאלה שאוהבים סיפורי זן ומנהלים את החיים כאילו הייתם נזיר זן ששומע מעשיות מהמורה שלו - אתם עשויים ליהנות מספר המשלים החדש: "כששומעים סיפור זה אחרת – התמודדות וצמיחה על פי המעשיות של רבי נחמן מברסלב". גם אם אתם משתייכים לזרם המתנגד לבודהיזם, שטוען שיש מספיק סיפורים יפים ביהדות רוויי מוסר השכל - יש לכם סיכוי טוב להפיק הנאה מהספר הזה.

מחבר הספר, או יותר נכון, עורך הסיפורים, צבי איל, יודע שיש הרבה דברים בחייכם שהייתם רוצים שייראו אחרת. כולנו יודעים שלהתעצבן זה מיותר ובכל זאת עושים את זה, וגם שאכילת מזון לא בריא לא תקדם אותנו בהרבה, ובכל זאת – אנחנו בשלנו. כדי לנסות ולהזיז משהו ולהרביץ בכם תורה, פונה איל לדלת האחורית של התת-מודע ומביא 9 מעשיות שחיבר רבי נחמן מברסלב בהזדמנויות שונות, שמספרות על דרך, חיפוש, התמודדות ואושר.

כל מעשיה מתמקדת בתחום חיים אחר, ונפתחת במעין "שער" מאויר עם כותרת שרומזת על התחום בו היא עוסקת בתוספת פסקת פרשנות קצרה. בדף הבא יש "טיפ" מן המקורות בנוסח: "אם אני אני מפני שאתה אתה, ואתה אתה, מפני שאני אני, אז אני לא אני ואתה לא אתה (רבי מנחם מנדל מקוצק). בעמוד הבא תגיעו סוף סוף למעשיה ולפירוש מפורט שלה, תוך התייחסות למשפטים ספציפיים מתוך הסיפור, והלקחים שיש להפיק ממנו. חלק מהפרשנויות הן של רבי נחמן וחלקן של המחבר.

נראה שהספר מתאמץ מדי לבאר את המעשיות ומשאיר מעט מאוד מקום לפרשנות אישית של הקורא או לדמיונו. הלהיטות לפרש את המשל, רבה כל כך, עד כי נראה שאיל נכנס לדלת האחורית של התת מודע, בהתפרצות שכמעט עוקרת את הדלת ממקומה.

לדברי איל "אחת ממשאלותיו העמוקות של רבי נחמן הייתה להפוך את התורות לתפילות", כלשונו. וברוח זו נוספו בסיום כל פרק תפילה אישית קצרה, שהופכת את הסיפור להיות הסיפור שלנו בעצמנו.

וזכרו: "המונע הגדול ביותר מן האדם להשיג את מבוקשו - הוא חוסר האמון שלו שהדבר בכוחו" (רבי נחמן מברסלב).

___________________________________________________________
'כששומעים סיפור זה אחרת - התמודדות וצמיחה על פי המעשיות של רבי נחמן מברסלב' מאת צבי איל. הוצאת ידיעות ספרים, 253 עמ', 78 ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully