וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא קוראים פעמיים

12.9.2006 / 16:43

חוק הזמן והסבלנות אומר שנשיג את מה שאנחנו רוצים, רק כשנתייאש מלהשיג אותו. שגיא מנדלבוים והמשמעויות של קלף הנזיר בטארוט

קלף הנזיר מייצג את אחד השיעורים החשובים אותם עובר החניך הצועד בדרך השוטה. בקלף זה הוא לומד להכיר את כוחה של הסבלנות. הסבלנות היא כוח פנימי המאפשר לנו להכניס אל תוך חיינו את מה שאנו רוצים.

כדי להבין את הרעיון העומד מאחורי כוח הסבלנות עלינו להבין תחילה כי כדי להצליח בכל פעולה, אנו זקוקים לשלושה מרכיבים:
1. תחילה אנו זקוקים לרצון. כלומר להתכוונן, לרצות ולדעת להגדיר את המטרה.
2. לאחר מכן אנחנו צריכים לראות את הכל בעיני רוחנו. כלומר להיות מסוגלים לראות את התהליך מתרחש.
3. לבסוף אנו זקוקים לסבלנות. הסבלנות היא אמנם פסיבית, אולם היא החשובה מכל השלבים, כיוון שהיא זו המאפשרת לתהליך להתרחש. היא זו הסוגרת את המעגל. לאחר שעשינו את הכל, נותר לנו רק לדעת לחכות ואם נעשה את זה נכון – זה יקרה.

כך למשל, אם אדם רוצה לפתוח חנות. תחילה הוא צריך לרצות את זה. בלי זה, דבר לא יקרה. לאחר מכן הוא צריך לראות את הכל בעיני רוחו, הלכה למעשה. בשלב הזה הוא מתכנן את פתיחת החנות, כותב תוכנית עסקית, מתייעץ עם מומחים שונים. כאן גם מגיע השלב המעשי בו החנות נפתחת, יש סחורות, נעשה פרסום וכדומה. לכאורה הכל מוכן, אולם חסר מרכיב אחד – הסבלנות. עכשיו בעל החנות הגאה זקוק לדבר החשוב ביותר: לדעת לחכות בסבלנות. עכשיו הוא צריך לחכות שיגיעו הקונים. עכשיו הוא צריך לחכות תוך ידיעה שהנה זה מגיע, עכשיו הוא צריך להיות בטוח שכל מה שהוא עשה יעבוד, להיות בטוח בדרכו ובמטרה בה הוא בחר ולדעת כי ההצלחה לה הוא מחכה תגיע.

קלף הנזיר מייצג את הסיפור המיתולוגי של האל כרונוס. כרונוס הוא אל הזמן, אביו האכזר של זאוס, אשר נוצח על ידי בנו, נושל משלטונו, נשלח לגלות באי בודד ועיניו נלקחו ממנו. סיפורו של כרונוס אינו נגמר בזה, כי אם רק מתחיל. עכשיו הוא מחכה. כרונוס מחכה ליום בו הוא יחזור לשלוט בעולם. הוא מחכה בסבלנות והוא יודע כי שלטונו יוחזר. בסופו של דבר יש לו את כל הזמן שבעולם, כי הוא הרי אל הזמן.

חוק הזמן והסבלנות אומר כי אנו נשיג את מה שאנחנו רוצים, רק כאשר נתייאש מלהשיג אותו. זהו אחד הפרדוקסים הגדולים של חיינו, חידה שעלינו ללמוד לפתור אותה. את הפרדוקס הזה פותר הכוח הפנימי שנקרא סבלנות. הוא זה שמאפשר לנו מצד אחד לרצות ולעשות ומצד שני להרפות. ככל שנוכל לאמן את עצמנו יותר להשתמש בכוח זה, כך נוכל להצליח יותר בחיינו.

גרעין האמת

בקלף אנו רואים נזיר העומד על קצה של הר. הוא מבודד, רחוק מכל אדם ועיניו עצומות. גרסאות מסוימות טוענות שהנזיר אפילו עיוור. הנזיר בחר להיות מנותק, מבודד ועיוור וזאת כדי שיוכל להתבונן פנימה אל גרעין האמת שלו. מהו אותו גרעין אמת? זהו אותו גרעין המצוי בכל אחד ואחת מאתנו. גרעין זה הוא מקור התובנות שלנו, אליהן אנו שואפים להתחבר.

לאדם המחובר אל גרעין האמת שלו אין שאלות. הוא יודע הכל על חייו, עולמו הפנימי מובן והוא אינו צריך תיווך חיצוני בכדי להבין את עצמו. כשאנחנו מחוברים לגרעין האמת שלנו, אנו נהנים מהביטחון שבידיעה המוחלטת ש"זה זה". אנו מבינים את הפוטנציאל של העתיד לקרות, אנו יודעים איך לתקן את הטעויות שלנו, מה מיותר בחיינו ומה צריך להוסיף כדי שהכול יהיה מושלם. בעצם, כולנו היינו במקום הזה וכולנו אף שואפים לחזור אליו, באמצעות המסע הזה פנימה. עלינו להבין כי כשאנו מתרחקים מגרעין האמת, אז עולות בנו ספקות, ונרגיש שמשהו חסר. נרגיש אבודים ונתחיל לשאול את עצמנו שאלות..

כאשר אנו שואלים שאלה, ולא רק את קלפי הטארוט, אנו שואלים שלא על מנת לקבל תשובה, אלא, פועלים מתוך ניסיון להתחבר לגרעין האמת שלנו. אבל, באופן פרדוקסלי, בעצם שאילת השאלה אנו מתרחקים מאותו גרעין, וככל שאנו מתרחקים ממנו כך נשאלות יותר שאלות. במקום להפנות את השאלות לעצמנו, אנו מפנים אותן כלפי חוץ, וכך אנו מחמירים את מצבנו,כיוון. שאילת השאלה מרחיקה אותנו מגרעין האמת וגורמת לנו לאבד את הביטחון.

בפועל, כאשר מגיע אלינו שואל עם בעיה, זו טעות לחשוב כי הוא רוצה לדעת אם הוא יפגוש בת זוג בשנה הקרובה או אם הוא יקבל קידום בעבודה. הוא לא שואל את השאלה כדי לקבל תשובה. השאלה שלו היא למעשה זעקה לעזרה והוא מבקש שנעזור לו לחזור לאיזון. הוא מבקש למצוא שוב את גרעין האמת. זו מטרתה האמיתית של קריאת הקלפים, זו המשימה המקודשת שלנו, להחזיר את השואל למקום השלם הזה, אל גרעין האמת.

מדוע "אסור" לעשות קריאה יותר מאשר פעם אחת

קריאת קלפים היא יחידנית וחד פעמית, בדיוק כפי שאהבה ראשונה היא אירוע יחיד ומיוחד שאין דרך לחזור עליו שוב. רק לקריאה הראשונה יש את הכוח והיכולת להחזיר את השואל אל גרעין האמת. חשיבותה גבוהה ביותר ולכן, רצוי שנבין כי כל קריאה שנייה מרחיקה אותנו מגרעין האמת, אליו עלינו להגיע תוך כדי התבוננות פנימה, ומחלישה את יכולת ההבנה של הקריאה. זוהי הסיבה שבגללה אסור לשאול את הקלפים את אותה שאלה יותר מפעם אחת. קריאה בקלפים היא תהליך מקודש, שצרי לחבר את השואל ואת הקורא אל גרעין האמת.

אמנם, לעיתים במהלך הקריאה וגם אחריה אנו נתקלים בספקות ולא תמיד הכל ברור, אולם עלינו לזכור כי כל הידע והאינפורמציה שאנו צריכים נמצאים בקריאה הראשונה. לכן, אם יש לנו ספק, אנו צריכים לחזור לקריאה הראשונה ולנסות שוב ושוב להבין אותה. רק היא, הקריאה הראשונה, מכילה את כל התשובות.

ובכל זאת, אם הצמידו לכם אקדח לרקה בדרישה שתבצעו קריאה חוזרת, יכולות להיות שתי אפשרויות: במקרה הטוב הקלפים שיצאו יהיו דומים במשמעותם לתשובה המקורית. במקרה הרע הקלפים לא יענו על השאלה המקורית, אלא יבחרו נושא חשוב השייך לקריאה הראשונה וירחיבו עליו, ורק קורא מיומן ביותר יבחין בכך.

המצב היחיד בו ניתן לבצע קריאה שנייה, יתקיים רק אם נושא הקריאה ישתנה, הזמן ישתנה או שישתנו תנאי השאלה. כך למשל אם אדם שאל "האם אמצא בת זוג בשנה הקרובה", יוכל אותו אדם לשאול על זוגיות רק כאשר תחלוף לה שנה.

חשוב שנבין כי קריאה שנייה מחלישה אותנו ואף יוצרת תופעה של כדור שלג - כל קריאה מרחיקה אותנו צעד נוסף מגרעין האמת ולכן אנו "זקוקים" לקריאה נוספת וכך הלאה. האדם דרך שאלותיו הרבות עלול להתמכר לקלפים כנותני פתרון. חשבו על כל המתקשרים למיניהם היוצרים אשליה דומה, שואלים שאלות לאורך זמן (מצב זהה לשאילה חוזרת) , נשחקים ומאבדים את הכוח לחזור אל גרעין האמת הטבוע בהם.

אם בכל זאת אנחנו רוצים הבהרה?

אז מה עושים אם בכל זאת אנו רוצים לקבל הבהרה או תשובה? פשוט מאוד. אנו צריכים לחזור לקריאה הראשונה ולנתח אותה שוב. אני למשל נוהג לעשות לעצמי קריאת קלפים פעם אחת בשנה בלבד. אני עושה את הקריאה הקלטית ובה אני מבקש להבין את השנה הקרובה. את הקריאה הזו אני שומר כל השנה ובכל התלבטות, קושי או צורך אחר אני פותח אותה שוב, מתבונן בה ומוצא את התשובות. הכל נמצא שם, ואף קריאה אחרת לא תוכל לחבר אותי טוב יותר מאשר הקריאה הראשונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

קלף הנזיר בקריאה

קלף הנזיר מייצג סבלנות ומראה כי סבלנות וזמן יפתרו את הבעיה בה נמצא השואל. השואל צריך רק לחכות והכל יסתדר. אומרים שהזמן מרפא הכל, ובמקרה זה, זה נכון כלפיים.

הקלף מראה כי התשובה שאותה מחפש השואל מצויה עמוק בתוכו. הוא אינו זקוק לעזרה חיצונית, אלא זקוק להיות לבד, להתבודד, לנטרל את ההשפעות המזיקות של הסביבה וזה יגיע.

באופן כללי הקלף מראה כי יש לשואל צורך להיות קצת לבד, לעשות מדיטציה, לקחת פסק זמן ולנקות את הראש. לא תזיק לו חופשה ושקט.

בזוגיות הקלף יכול להיות קצת מאכזב ולהראות כי השואל מרגיש בודד. לכן, אם לשואל יש זוגיות עליו להתבונן פניה ולבדוק מדוע הוא מרגיש כך.


הכותב:
© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully