וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא והיא

9.8.2006 / 12:15

לה יש אגו מנופח ולו תמיד תהיה תחושה שלא אוהבים אותו מספיק. שגיא מנדלבוים שולף מחפיסת הטארוט את קלף השמש והירח. חלק ב'

קלף הירח וקלף השמש מייצגים את המסע האחרון אותו עובר השוטה בדרך אל ההארה. חשוב לציין כי מבין שני הקלפים, קלף הירח מייצג את המסע עצמו. את המסע אל הלא ידוע, אל נבכי התת-מודע, אל העבר ואל כל הכאבים, ההדחקות והמצוקות מהם בחרנו לברוח. עכשיו מתחיל המסע בו צריך לפתוח את הכל ולהפיג את הערפל. זהו מסע מסוכן וקשה, אולם הגיע הזמן לאסוף את כל הפרטים ולראות את התמונה השלמה.

קלף הירח הוא אחד משלושה קלפים שכשהם יוצאים בקריאה, אנו מתקשים לתת תשובה סופית (השוטה, הכוהנת הגדולה והירח). קלף הירח לא נותן תשובה סופית, כיוון שקיים ערפל המפריע לשואל לראות בבהירות את הבעיה. השואל הולך בערפל, ללא הבנה של כיוון נכון ופתרון, וכאשר השואל יפיג את הערפל, רק אז הוא יוכל לראות את התמונה כולה ולפעול נכון. מקור הבעיה לרוב הוא פסיכולוגי והשואל, שסירב זמן רב לחקור את הבעיות שיש לו, צריך עכשיו להיכנס פנימה ולהבין מה לא בסדר.

הדבר היעיל ביותר שאנו כקוראים יכולים לעשות, הוא לשכנע את השואל לפרוק את מה שמציק לו. לדבר. הוא צריך עזרה. אם ילך לעזרה מקצועית זה יהיה נפלא, אבל זה לא חובה ואפשר גם לדבר על הבעיות עם חבר טוב או מכר. מה שחשוב הוא, שהשואל יוכל לפרוק את הבעיות שיש לו.

כשקלף הירח מעפיל על כל הקריאה, הוא לא רק מאפיל על המיקום בו הוא נמצא, אלא על כל אחד ואחד מהקלפים האחרים. מיקום קלף הירח בקריאה מאד חשוב לתהליך ניתוח הקריאה, כיוון שבמקום בו הוא נמצא, מתחילות כל הבעיות. מיקום הקלף יכול להסביר לנו היכן הכל מתחיל. על פי המיקום של הקלף נוכל לראות ממה השואל חושש, מה מטריד אותו ולהתחיל את הצעד הראשון בהבנת הבעיה הנפשית העומדת בפני השואל.

השואל שרוי בחוסר יציבות רגשית ומפתח סימפטומים המזכירים את ההתנהגות של מזל סרטן. לשואל מאוד חשוב שיאהבו אותו, והרצון שיאהבו אותו הנו בור ללא תחתית. לא משנה כמה יאהבו אותו, תמיד תהיה לו תחושה שלא אוהבים אותו מספיק.

מאוד חשובה לו יציבות בכל הקשור בזוגיות, רגשות ובית והרבה פעמים כשמקומות אלו לא מאוזנים, הכל מתחיל להשתבש בחיי השואל. הבית מאד חשוב ומקודש עבורו, ובכלל יש לו נטייה להיות יותר בבית. כך, נמצא אותו מעדיף את הסרט והארוחה הטובה בבית שלו ולא באולם קולנוע או מסעדה.

יחד עם הבית חשובים לו גם השורשים, ובמיוחד האמא. עם האמא יש לו קשר חזק מאוד, אפילו קצת חולני ופעמים רבות אפשר לזהות כאן בעיה. יכול להיות שהיא זו שמושכת בחוטים, והשואל מאד מושפע מכל מה שהיא אומרת.

השואל הופך להיות טיפוס שאוגר. הוא אוגר זיכרונות ורגשות ולא משחרר אותם. הוא מתחיל להיות סנטימנטלי, לשמור את כרטיסי הברכה של ימי ההולדת ואפילו מתחיל לפתח בעיות משקל, כיוון שגם את השומן הוא מתקשה לשחרר.

הקלף מייצג יותר מכל חוסר יציבות. השואל חווה הרבה עליות וירידות, גאות ושפל. יש אצל השואל תחושה מאוד חזקה של חוסר בהירות, הגורמת לו לשיתוק וחוסר מימוש. בפועל השואל עובר תקופה קשה, הוא מבולבל וחש חסר אונים. הוא חש מצוקה, לא ישן טוב בלילות ומרגיש כי אין מנוס וכי הוא חייב לפתור את הבעיות הרודפות אותו, כיוון שחוסר אונים זה הנו בלתי נסבל.

פעמים רבות קלף הירח מצביע על בעיה רגשית, והפתרון הוא שיחות או שיחזור אנרגטי של אירועי העבר הקשורים לנושא השאלה.

השמש

השמש היא מקור החיים. היכן שנמצאת השמש יש חיים, שמחה, אושר ועושר. במקומות בהם השמש לא זורחת על פני כדור הארץ, תמצאו מזג סגרירי, עצב ונטייה לדכאונות. קלף השמש הוא קלף פשוט. הוא מייצג אושר, עושר, הצלחה, שפע, שמחה, אור והנאה.

יחד עם זאת קלף השמש יכול להצביע על נטייה להתמכרות. לשואל אומנם טוב עם מה שהוא עושה, אבל מכיוון שזה הופך לכל עולמו, הוא מתחיל לאבד עניין בתחומים אחרים שהיו חשובים לו. כך למשל, לשואל יש אמנם זוגיות והוא מאד מאושר בה, אולם זוגיות זו הופכת להיות כל עולמו והוא מתמכר לה. התוצאה היא שהוא מזניח תחומים אחרים שחשובים לו, כמו למשל, את ההתפתחות אישית והחברים שלו. יום אחד כשהמצב יתאזן, השואל יגלה שלא נותר לו דבר.

כפי שקלף הירח ייצג את דמות האם, כך קלף השמש מייצג את דמות האב. פעמים רבות יש לחפש את הקשר בין דמות האב בחיי השואל למצבו. דמות האב היא זו הנותנת לנו את תחושת היציבות והביטחון בחיינו. היא קשורה לתפישה שיש לנו, בכל הקשור למקומות עבודה, מוסר עבודה ורצון לעבוד. אצל נשים, דמות האב מייצגת גם את דמות הגבר ופעמים רבות האישה תחפש גבר שיתאים לדמותו של אביה, גם אם הוא היה דמות שלילית. כך לדוגמה, אם האב של השואלת נטש אותה ואת אמה כשהייתה בת 4, סביר להניח שכשתגיע למסיבה, הגבר שידליק אותה יהיה זה שיש סיכוי טוב שינטוש אותה עם ילד. מאותו המקום, ייתכן והיא תתקשה לבנות מערכות יחסים, כיוון שבכל גבר שתפגוש היא תחשוד שהוא עומד לנטוש אותה ותעדיף מערכות יחסים לא מחייבות כדי ש"לא יהיו בעיות". ובכל זאת קלף הירח לא מעיד בהכרח על בעיה עם דמות האב, אבל יש מקום לבדיקה של הנושא.

לפעמים כשהקלף יוצא בקריאה, יש לבדוק את העניין האגו. ייתכן ושהשואל מונע ופועל ממקום של אגו, כך שייתכן שתחומים שונים בחייו, כמו התפקיד בעבודה או הזוגיות, מעניינים אותו יותר חיצונית, והשיקולים שלו הם שיקולים של אגו ולא של תוכן.

מאותו המקום אפשר גם לפעמים להסיק שהשואל כועס או פגוע. הרבה פעמים הקלף מראה כי הכעס שלו מיותר וכי מצב העניינים הוא טוב. עליו להתרכז במה שיש לו ולא בעבר, להשאיר את הרגשות והעבר (הירח) מאחוריו ולצעוד בבטחה למקום הנפלא בו הוא נמצא היום.


הכותב:
© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully