וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיאצו בשירות עצמי

יהודה ניניו

29.7.2006 / 8:17

נשימה עמוקה, מחשבה רגועה ונטייה אופטימית - איך תעניקו לעצמכם טיפול שיאצו במרחב המוגן

שיאצו היא שיטת טיפול יפנית, המשלבת מגע, תנועה ונשימה. במצבי לחץ ומצוקה השיאצו מפעיל את מערכת העצבים האחראית על הרגעת המתח הגופני וחוסר השקט הנפשי. תוך כדי הטיפול, המטפל משתמש בלחץ מתון, יציב ומתמשך על גוף המטופל, תוך הכוונה לנשימה עמוקה, הרגעת המחשבות ופיתוח יכולות מיקוד וקשב לגוף.

אפשר לנצל את יתרונות טיפול השיאצו גם בטיפול עצמי, ולא רק בקליניקה. השיאצו העצמי מלמד אותנו איך להניע את הגוף וכיצד והיכן כדאי ללחוץ, כדי לקבל בכוחות עצמנו את האפקט המרגיע לגוף ולנפש.

תרגילי שיאצו עצמי למצבי לחץ ומתח

לפני תחילת התרגול, שבו כמה שניות עם עיניים סגורות ונשמו כמה נשימות לחזה.

בעמידה: עמדו בפישוק רחב מעט מרוחב הכתפיים. שלבו אגודלים מאחורי הגב, כשהאצבעות פרושות רחב ככול האפשר. התכופפו תוך כדי נשיפה. היזארו בתנוחה כשהראש כפוף מטה והרגליים ישרות, לאורך מספר מחזורי נשימה.

בישיבה: לחצו לחץ יציב ומורגש בכריות כף היד על אזור ארובות העיניים, לרוחב המצח, צידי הראש ועד אחורי הראש.

בישיבה: הניחו שתי כפות ידיים זו על זו על העורף, כשהאגודלים כלפי מטה ועסו את צידי העורף מלמעלה למטה, תוך הפעלת לחץ מתון ושווה בשתי הידיים. חזרו על התרגיל פעמיים.

בישיבה: הניחו את שתי כפות הידיים זו על גבי זו על בית החזה ועסו את החזה בתנועות מעגליות בכיוון השעון, תוך נשימות ארוכות לחזה.

בשכיבה: שכבו על הגב עם ידיים פרושות בצידי הגוף, הרפו את הגוף, קחו נשימה עמוקה ועם הוצאת האוויר כווצו בת אחת כמה שיותר שרירים בידיים, בפנים, בגוף וברגליים, ספרו עד שלוש והרפו בת אחת. נשמו נשימה מלאה (שאיפה ונשיפה) וחזרו על התרגיל פעם נוספת.


יהודה ניניו, מטפל בזן-שיאצו – קליניקת "זזן" לרפואה יפנית, רח' הגליל 91, גני תקווה. טל. 050-6888-050

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully