וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוגה לשעת חירום

רונית אייזנברג

28.7.2006 / 14:19

יושבים כל היום במקלט ומקווים לטוב? הצילו את הגוף והנפש בתרגילי יוגה, מבלי לקום מהכיסא

הישיבה הממושכת במקלטים ומול הטלוויזיה בזמן המלחמה בצפון, מנוונת את הגוף ואת תחושת החיות והאנרגיה. מכיוון שאנרגית הגוף נחלשת, תחושות מתח וחרדה משפיעות עלינו בצורה משמעותית יותר והטראומה שתיווצר בעקבות המלחמה תהיה עמוקה יותר. תרגול היוגה היא דרך מצוינת ופשוטה להזרמת אנרגיה בגוף והפגת המתחים.

מקור היוגה הוא בהודו לפני כ-5000 שנה, והיא שיטה ייחודית המשלבת תרגול גופני, נפשי, מנטלי ורוחני. פירוש המילה יוגה הוא "איחוד", ואכן, היוגה יוצרת תחושת איחוד ואיזון בין גוף להכרה.

3 הטכניקות המרכזיות בתרגול היוגה, הן אסאנות, פראנימה הרפיה ומדיטציה. הנה פירוט של 3 הטכניקות. לכל אחת מהן מצורף קישור לסרטון תרגול מתוך הסדרה "יוגה בכיסא" שהופקה בשיתוף מכללת רידמן.

אסאנות

1. אסאנות - תרגילי תנועה: תרגילי התנועה מסייעים לחיזוק והגמשת הגוף. הם מאזנים את פעילות המערכות הפנימיות וכן את הפעילות המנטלית (המחשבתית). האסאנות ביוגה מבוצעות, בדרך כלל, על גבי המזרון. ניתן גם להתאים גם התנוחות לתרגול על הכיסא. התרגול עם הסרטונים הוא פשוט וזמין, מסייע בהפגת מתחים וישפר את הרגשתכם הכללית.

פראנימה

פראנימה - תרגילי נשימה: לפי היוגה, אנרגיית החיים מוזרמת בגוף באמצעות הנשימה. לכן במצבי מתח הנשימה משתנה והופכת להיות יותר קצרה ופחות עמוקה. אימון של הנשימה מסייע להתמודדות טובה יותר עם מצבי לחץ וחרדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הרפיה

הרפיה: היוגה כוללת מספר טכניקות הרפיה. ההרפיה חשובה לשחרור מתח הנאגר בתאי הגוף. ישנה חשיבות מיוחדת להרפיה עבור אנשים היושבים שעות מרובות במקלטים ו/או מול הטלוויזיה.

תרגילי ריכוז ומדיטציה

תרגילי ריכוז ומדיטציה: על פי תורת היוגה, מדיטציה היא מצב שאנו מאמנים את ההכרה לקראתו. אימון ההכרה מבוצע על ידי שלושת הטכניקות הקודמות ועל ידי הטכניקה הרביעית של תרגילי הריכוז. תרגילי הריכוז מטרתם לשפר את יכולתנו להעביר את תשומת הלב פנימה, להתמקד במטרה: לימוד, עבודה או פעולה מסוימת. לפתח את יכולת הקשב החיצונית והפנימית. תרגילי הריכוז יוצרים תחושת מיקוד ושלווה בהכרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully