וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה רואים דרך חור המנעול

ורד מצפי

29.6.2006 / 10:28

הדלת נפתחת והאמת עומדת להתגלות: אתם בלגניסטים, או מסודרים, צעירים או זקנים. הרושם הראשוני שמותיר הבית שלכם לפי הפנג שואי

רושם ראשוני הוא עניין מכריעים בתקשורת שלנו עם האחר. הוא יכול לפתוח בפנינו דלתות, אבל גם לטרוק אותן. הוא נוצר בין ה-38 שניות לארבע הדקות הראשונות של המפגש, כתוצאה ממכלול של נתונים הפועלים על תת ההכרה של האדם שממול. בדרך כלל, לא ניתנת הזדמנות שנייה לרושם הראשוני, ואותן כמה שניות שנראות לנו חסרות חשיבות, יוצרות הקשבה מסוימת שלאורך זמן קשה לשנותה.

הרושם הראשוני במפגש בין בני אדם, נקבע ברובו על פי הממד הלא מילולי - שפת גוף, הופעה והבעות פנים, ולאו דווקא על פי מה שאנחנו באמת אומרים. גם הבית שלנו משקף את מי שאנחנו והרושם הראשוני קיים גם כאן.

הצ'י, כח החיים, אותה אנרגיה שזורמת במרחב, מושפע גם הוא, בכניסתו לבית, מאותו רושם ראשוני. מה שאנשים מרגישים בכניסה לבית שלנו, חש גם הצ'י. על מנת ליצור את אותה הרמוניה הנובעת מריכוז, זרימה ואיכות טובה של צ'י , כדאי להקפיד על הרושם ראשוני שיוצרת הכניסה לבית. כמו שאנחנו מקפידים על סגנון והופעה מסוימים, כדאי שגם הבית שלנו יהיה אטרקטיבי וישדר את מה שאנו רוצים.

הכלל הראשון הוא ליצור אווירה נעימה בכניסה לבית: ליצור מבואה שתהיה פנויה מחפצים, נקייה, מרווחת ומוארת. כזו שתעודד כניסת צ'י לביתנו. כדאי שהמראה הראשוני שנראה בכניסה לבית יהיה נעים ושמח. מראה שמזמין אינטרקציות חיוביות עם הסביבה. חשוב לדעת שאין משהו "נכון" להשתמש בו. אין סמל מסוים שיעשה את ההבדל אם הוא יהיה שם. כל אובייקט או תמונה שאתם אוהבים ושהוא מזמין ושמח - עובד. יחד עם זאת, מראה מול הדלת אינה מומלצת, כיוון שהיא משקפת החוצה את כל מה שנכנס, כלומר, כל הזדמנות חדשה נכנסת ויוצאת מייד החוצה.

בבתים רבים אין הפרדה בין הכניסה לחדרי הבית. נכנסים ישירות לסלון או למטבח. במקרה כזה יש גישה בפנג שואי, שטוענת שמראה החדר הראשון בבית ישקף את האווירה בבית. כלומר, אם נכנסים ישירות למטבח, אוכל יהיה נושא חשוב עבור בני הבית. חדר שינה בכניסה לבית נותן תחושת נוחות ואולי ישנוניות ועצלות.

מי הייתם רוצים להיות?

בביקור שערכתי אצל לקוח שעובד מביתו, הוא טען שאינו יכול להשתחרר מן העבודה והיא גוזלת את כל זמנו ולעולם לא נגמרת. הוא לא מצליח לעשות אבחנה בין שעות עבודה לשעות מנוחה, והוא נמצא תמיד במצב של דאגה שלא הספיק, ומה עוד ניתן לעשות. סיור מהיר בביתו הראה שחדר העבודה ממוקם ישירות מול הדלת. בעצם, בכל מעבר שהוא עושה בין החדרים והחוצה הוא חייב לחלוף על פני חדר העבודה. כך הוא נמשך בעבותות ברזל אל המחשב ואל החדר הזה בכל עת, אפילו אם זה באמצע הלילה.

במקרה הזה, המלצתי לו ליצור מוקדי עניין, שיסבו את תשומת ליבו הישירה מן החדר. הוא צבע את הקיר שמול הדלת בצבע אטרקטיבי ותלה תמונה של אנשים שיושבים ביחד, נינוחים ורגועים. בנוסף, המלצתי לו להציב גבולות ברורים בין השעות שבהן הוא עובד לשעות שבהן סיים לעבוד.

הדבר המומלץ ביותר הוא שמן הכניסה ייראה הסלון, המרחב החברתי שיעורר אירוח חברים ואינטראקציות חברתיות. בנוסף, כמו שלראיון עבודה או לפגישה עסקית, אנו מתלבשים בצורה שונה מאשר למסיבה או מפגש חברים. כך גם בבית: על פי המראה הראשוני בבית, ניתן לדעת האם יושבי הבית הם צעירים או מבוגרים, אם מדובר בזוג או במישהו שגר לבד, האם הוא משקיען או חפיפניק, מאורגן או מבולגן. מי הייתם רוצים להיות? עם קצת תשומת לב, יש לכם הזדמנות ליצור את זה.


ורד מצפי היא מומחית לפנג שואי ומעבירה הרצאות וקורסים. תוכלו לראות ולשמוע את ורד מצפי בהרצאה על פנג שואי, שתתקיים
בהפנינג "שישי ברוח האלה", 30.6 החל מ-12:00 בצהריים.
האירוע יתקיים ב"בית האלה" בקיבוץ נגבה.

לפרטים: טל' 054-5617617 או באתר האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully