וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור על היוגה

13.6.2006 / 14:31

שבוע הספר הוא העיתוי המושלם לרכישת ספר התנוחות הקלאסי של ב.ק.ס איינגאר, שיחסוך לכם 50 ש"ח כל יום וילווה אתכם לכל החיים

בחור גמיש במיוחד וחובב יוגה מושבע, המתרגל בגפו באופן עצמאי בהחלט, חיפש לרענן את התרגול היומי שלו ולא שש לנסות עוד מורה צעיר שמחזיק בוריאציה קצת שונה משל שכנו מהצד השני של הכביש.

כדי ללמוד כמה תנוחות חדשות ובהזדמנות זו גם לנצל את ההנחות שמעניק שבוע הספר, החליט המתרגל העצמאי לנסות חיי תרגול לצד אחת הקלאסיקות: הספר "אור על יוגה" נכתב על ידי הגורו הידוע, ב.ק.ס איינגאר, הוא ממציא האיינגאר יוגה, בשנות ה-60, ויצא במהדורה מחודשת בתחילת שנות ה-2000.

זהו ספר מעמיק אודות השיטה, שנכתב על ידי האדם המקורב אליה ביותר, והוא מעניק הדרכה מלאה ויסודית של אחת מסוגי היוגה המבוקשות והנפוצות בארץ. הוא לא מלווה בצילומים מפתים של בחורות רוחניות בבגדים לבנים והדוקים, אלא מעוטר בתצלומים בלתי אטרקטיביים בשחור-לבן משנות ה-60, של איינגאר עצמו באסאנות (תנוחות) שונות.

הספר נפתח בתפילת תודה של איינגאר לאל שיווה, ש"היה הראשון שלימד את מדע ההאתה יוגה, מדע הניצב בכסולם למען אלה הרוצים להעפיל לגבהים של הראג'ה יוגה". וממשיך בפתח דבר מאת יהודי מנוחין מאי שם בלונדון שנת 64.

החלק הראשון דן בשאלה מהי יוגה ומה הפילוסופיה העומדת מאחוריה. החלק השני והעיקרי מתמקד בלב ליבה של היוגה: האסאנות (תנוחות), והוא כולל הוראות פשטות ומובנות כיצד יש לבצע כל התנוחה, אזהרות, מה הטכניקה הנכונה לביצוע האסאנה ומהן השפעותיה החיוביות על הגוף והנפש. החלק השלישי, "פרנאימה", סוקר את טכניקות הנשימה השונות של האיינגאר יוגה.

יוגה ב-300 שבועות

סופו של הספר בשני נספחים: הראשון מציג תכנית לתלמידים רציניים, בת 300 שבועות, שמרכזת את האסאנות לפי שלבים בהתאם למבנה שלהן ובנספח השני מקובצות אסאנות בהתאם לערכן הרפואי, כלומר לפי מחלות ובעיות רפואיות. לבסוף מצורפת טבלה המקשרת את האסאנות עם התמונות המסבירות אותן וגם מילון מונחים.

"אחלה ספר למי רוצה לתרגל בבית ולחסוך חמישים ¤ לשיעור במרכז ליוגה, או להתמקד בתנוחות ספיציפיות או לטפל באובדן זיכרון" מסכם המתרגל המסופק.

'אור על היוגה' מאת ב.ק.ס איינגאר. 469 עמ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully