וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי המים

ורד מצפי

29.5.2006 / 15:17

הם קצת פסיביים, אבל בעלי אינטואיציות חזקות - ורד מצפי משרטטת קווים לדמותם של בני יסוד המים, שמחלחלים עמוק, אבל בשקט

הסינים מאמינים כי היקום מושתת על חמישה יסודות: מים, עץ, אש, אדמה ומתכת. על פי תאריך הלידה והשעהשל אדם, ניתן לקבוע מהם היסודות הדומיננטיים אצלו ומהם יחסי הגומלין ביניהם. עם זאת, חשוב לזכור שעל כל אדם פועלת מערכת שלמה של יחסי גומלין, כמו שאופיו של כל מזל בגלגל המזלות מושפע ומעוצב ממספר גורמים (כמו השמש וכו'), ולכן לא ניתן לקבוע כי כל האנשים במזל מסוים הם כך או אחרת. אין הגדרה מוחלטת שאומרת "אני כזה כי אני מזל תאומים" ו"אתה כזה כי אתה אריה", מתוך התבססות שטחית על המזל. למרות זאת, הבנת הארכיטיפ של כל יסוד נותנת לנו תמונת מצב ותחילתה של הבנה.

מקובל לדבר על יסוד המים כיסוד הראשון, למרות שסדר היסודות הוא מעגלי. הסיבה לכך היא, שמתוך המים נוצר הכל. הזרע והביצית נפגשים במים ויוצרים את החיבור הראשוני. כאשר הגשם יורד הוא משקה את האדמה ויוצר את הטבע. בלי מים אין חיים, זהו התנאי הבסיסי לחיים.

יסוד המים מתקשר לכוכב חמה ולחורף וכן לצד צפון ולצבע שחור. למה שחור? במעמקים אין אור. ככל שחודרים יותר לעומק, כך רב הנסתר על הגלוי. הצד המקושר ליסוד המים הוא צפון - הצד הכי פחות מואר. משום כך, מתקשר צד צפון גם לקריירה. מה שהיסוד הזה צריך ללמוד הוא, כיצד לצאת מתוך עצמו, להביא את עולמו הפנימי העשיר ומחשכי התודעה שלו החוצה ולהנביט אותם החוצה, על מנת שיגיעו לכלל האנשים ויקבלו הכרה בעולם הארצי.

אנשי המים, האנשים שיסוד המים הוא הדומיננטי במפת הלידה שלהם, הם אנשים עמוקים. כמו מים שמחלחלים למעמקים, כך גם אנשי המים חודרים וחוקרים עוד ועוד מתחת לפני השטח. העוצמה של האנשים שיסוד המים דומיננטי באישיותם היא עוצמה שקטה. "מים שקטים חודרים עמוק". הם יצירתיים וכובשים, דיפלומטיים ובעלי אינטואיציות חזקות. יש להם כושר שכנוע בלתי רגיל, הבא בעדינות כמו מים שמחלחלים לאט לאט ומגיעים עד בטן האדמה או מצטברים כעננים בשמיים.

היציאה מתוך הפנים והחוצה

בפן המעכב, אנשי המים יכולים להיות מאוד פסיביים, מחכים שמשהו יקרה לאט ובעקביות, אך ללא יוזמה אישית. הם מסתגלים למצבים, לעיתים בצורה כזו שבה הם הופכים להיות לא הם עצמם, אלא מה שהסביבה מעונינת שיהיו. מים משתנים לפי צורת המיכל. יש להם עולם פנימי עשיר ברגשות ולעיתים בפנטזיות או חרדות ופחדים עמוקים. אנשי יסוד המים יכולים לשמור הרבה דברים בלב ולהדחיק. הם צריכים ללמוד להוציא את האמת ואת היצירתיות שלהם החוצה.

את המסע, היציאה מתוך הפנים והחוצה, אנו קושרים גם לקריירה. לכן, מקובל לטפל בעניינים הקשורים לקריירה ומימוש עצמי של אדם בצד צפון ולהשתמש באלמנטים מיסוד המים. לדוגמה, אדם שהתלונן על חוסר כוון מקצועי בקריירה שלו ואי יכולת ליצור המשכיות - במקרה כזה, נבדוק את הצד הצפוני בבית ובחדר העבודה ונראה האם יש איזון ביסוד המים? האם צד צפון קיים במפה במלואו או שהוא חסר או עודף? מה אנו חשים כשאנו בוחנים את האיזור הזה? עד כמה האיזור מופעל? ונמליץ על הפעלות ותיקונים בהתאם. אלו יוכלו להיות אלמנטים מיסוד המים כמו צבעי שחור וכחול כהה, חומרים שקופים וצלולים כמו מים, זכוכית, מראות, קריסטלים וגם בסמלים של שאיפות וקריירה, כמו תמונות המתארות עמדה או תפקיד נכסף.

אני רוצה להדגיש שההמלצות המובאות כאן הן כוללניות ויש להתבונן בכל מקרה לגופו ובהשפעות הגומלין השונות המתקיימות בביתו של כל אדם באופן ספציפי. לעיתים, ישנן נזילות מים בבית ולעיתים יש לטפל ביותר מנקודה אחת. בבית שבו יותר מאדם אחד, יש לשקול את ההשפעה על בני הבית האחרים ואולי להפעיל איזור ספציפי של האדם.


ורד מצפי היא אמנית פנג שואי, בוגרת לימודים אקדמיים בפסיכולוגיה ובהנדסת התוכנה. ורד עורכת ייעוצי פנג שואי בבתים ובעסקים, מאמנת אישית ומנחה הרצאות וסדנאות בנושאי פנג שואי ומודעות וצמיחה אישית. כמו-כן, מעבירה קורסים לפנג שואי.
לפרטים נוספים: 054-5617617, או באתר האינטרנט של ורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully