וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולך יחף

ד"ר דקלה - ערבה אורן

15.5.2006 / 12:45

כפות הרגליים הן מקור להזנה נפשית, חושנית וגופנית. מתי בפעם האחרונה צעדתם יחפים על משטח טבעי?

ישבתי על ספסל בפארק וחיכיתי לשיעור מחול שיתחיל. ערב חמים של אביב. תשומת הלב שלי הופנתה לזוג אוהבים שישב על הדשא, וחלק אינטימיות מעוררת קנאה. חשתי צורך להוריד את הנעליים ולפסוע על הדשא הלח יחפה.

המגע של כפות הרגליים עם מרקם הדשא, עם הלחות, הדגדוג ותחושת השחרור הזכירו לי כמה כבולות כפות רגלינו כשאנו משתמשים בהן רק להובלה ממקום למקום. חוסמים אותן בנעליים. מונעים מהן את החופש.

כפות הרגליים הן מקור להזנה נפשית, חושנית וגופנית. העונג שבהליכה על משטח טבעי כמו דשא, אבנים, חול ים, ואפילו בוץ מתפשט לכל הגוף ותורם לתחושה של הרפיה ואושר.

מתי הפעם האחרונה שצעדת יחף/ה על משטח טבעי?

כמו כפות הידיים, גם לרגליים קצות עצבים רבים. הגוף הוא הולוגרמה שבה כל חלק מכיל את השלם. וכפות הרגליים מייצגות מפה של הגוף כולו, כולל האיברים הפנימיים והמרידיאנים שמוליכים את האנרגיה ממקום למקום. ולכן הזנה של כפות הרגליים מזינה את הגוף כולו. הטיפול בכפות הרגליים יכול לכלול מסג' עצמי, טיפול רפלקסולוגי, וכמובן מסז' שאנו חולקים עם אהובינו.

בזמן העיסוי יש לשים לב לנקודות כואבות ובלי חשש לנסות ולהגיע לכל פינה בכף הרגל. כולל את הקשת הפנימית והצידית, את המרווח בין הבהונות וגם את החלק הגבי של הכף. ילדים מאוד אוהבים מסג' בכף הרגל. כשילד נסער וקשה ללטפו אפשר לנסות לעסות את כפות הרגליים בעזרת שמן מעורב עם מספר טיפות של לבנדר. המגע המרגיע מאוד חשוב גם לאוכלוסיה המבוגרת. ואלו מכם שמבקרים את הסבא או הסבתא יוכלו לחולל ניסים בעזרת עיסוי של כפות הרגליים. אין צורך במילים כדי לצור קרבה נפשית.

הכירו את כפות הרגליים שלכם. הזינו אותן. תנו להן לצאת לחופשי מידי פעם. חוו את החושניות שבמגע. והעניקו אהבה דרך מסז' מפנק למי שזקוק לכם.

בעיות בכפות הרגליים

מבחינה אנטומית כפות הרגליים מורכבות ביותר וכוללות עצמות רבות, מפרקים, רצועות, שרירים, גידים, עצבים, כלי דם, וכמובן עור. חלק מהבעיות בכפות הרגליים יכולות לנבוע מאיברים אחרים בגוף. הרגליים פגיעות מעצם התמיכה המתמדת שהן מספקות לגוף ללא הרף, ונוטות לשחיקה במשך שנים של הליכה, ריצה, וקפיצה.

הסימפטומים הנפוצים בכפות הרגליים הם כאב, צליעה וחוסר יכולת לשאת משקל ברגל הפגועה. כאב ברגל יכול לנבוע מנעליים לא מתאימות, מנקעים עכשוויים או כרונים, ממתיחה של רצועות, או משימוש יתר כמו מסעות ארוכים ופגיעות ספורט.

בעיות בכף הרגל גורמות לשינוי ביציבה ויוצרות מתח לא בריא על מפרקי הברכיים, הירכיים, האגן והחוליות התחתונות. כיון שכפות הרגליים הן הבסיס לכל הגוף, פגיעה בהן מסכנת את הבריאות הכללית. גם ללא כאב בכף הרגל, חוסר איזון במפרקים יכול לגרום לכאבי גב, לאי נוחות, להגבלה בתנועה ולמתח כללי שמתפשט בכל הגוף.

אנשים שסובלים מעודף משקל, מבוגרים, חולי סוכרת, רקדנים ואתלטים נוטים יותר לבעיות בכפות הרגליים.

אם אתם חשים שמשהו אינו כשורה בכף הרגל ניתן לאבחן את מצב הרגל בבדיקה כירופרקטית על מנת לאתר את מקור הבעיה ולמנוע החמרה והגבלה בתנועה.

הבדיקה הכירופרקטית כוללת אבחון יציבה, תפקוד כף הרגל והמפרקים השונים. בבדיקה אמורים לקחת בחשבון את ההיסטוריה הרפואית המטופל, ולפעמים יש צורך בבדיקות דם כדי לזהות גורמים פנימיים שמשפיעים על בריאות הרגל.

הכירופרקטורים יכולים גם להפנות את המטופל למומחים שונים במקרה הצורך. האיזון הכירופרקטי משפר את תפקוד הרגל על ידי הסרת חסימות מן המפרקים ומן העצבים. כתוצאה מכך פוחת הכאב והגוף יכול לשוב לתפקוד אופטימאלי.

במקרים מסוימים מומלץ השימוש במדרסים כדי לתקן מנח לא תקין של הרגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully