וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטורופתיה - כוח הריפוי העצמי של הגוף

2.5.2006 / 10:57

פינוי פסולת מהגוף, סילוק רעלים והתנערות מהרגלים מזיקים - עקרונות הרפואה הנטורופתית, בספרה החדש של ד"ר גילית שטיינר

הספר "נטורופתיה – כוח הריפוי העצמי של הגוף", מאת ד"ר גילית שטיינר, מאפשר לקוראים לערוך היכרות ראשונה עם עקרונות הרפואה הנטורופתית והפילוסופיה שעומדת במרכזה, הרואה את האדם כיצור הוליסטי. על פי הנטורופתיה מחלה היא ההגנה העצמית של הגוף, באמצעותה מתבצע ניקוי הפסולת של הגוף וסילוק רעלים, ובבסיס הטיפול עומדת השאיפה הפנימית של הגוף לאיזון.

הפתרונות למחלה מתקבלים על ידי שיפור הרכב הגוף והדם על ידי תזונה נכונה, שיפור פינוי הרעלים מהגוף על ידי עיסויים שונים וצום, ושיפור המצב הנפשי על ידי פרחי באך וכד'. במקביל יש לשנות את אורח החיים, לצמצם הרגלים רעים, לרכוש הרגלים טובים ולאמץ עקרונות חדשים.

החלק הראשון של הספר כולל סקירה כללית על החומרים מהם בנוי הגוף, אותם אנו צורכים דרך התזונה (מים, אבות המזון, ויטמינים ומינרליים). בחלקו השני מוזמן הקורא להכיר את סוגי המזון השונים וההבדלים ביניהם (פירות וירקות, קטניות, שמנים, מוצרים מהחי וכו') והחלק השלישי נוגע בלב ליבה של התורה הנטורופטית, ועוסק במניעה וניקוי של רעלים.

בהמשך, עוסק הספר בבעיות בריאות נפוצות, הסיבות להן והפתרונות הנטרופותיים, לפי מערכות הגוף השונות. למשל, מי שסובל מדלקות חוזרות ונשנות בדרכי השתן, רצוי שימנע מפחמימות פשוטות, כולל מיצים טבעיים, ישתה הרבה ובעיקר מיץ חמוציות, אבל לא ממותק (מיץ החמוציות מונע את היצמדות החיידקים לשלפוחית השתן וכך נפתרת הדלקת). כן מומלץ להרבות באכילת שום ובצל, פטרוזיליה ויוגורט.

חובבי הרפואה האלטרנטיבית ואלו שרגילים לעקרונות הרפואה הסינית, עלולים להתאכזב. במבט ראשון קשה להבין מה כל כך הוליסטי בנטורופתיה. גוף האדם מחולק למערכות, כמו ברפואה הקונבנציונלית ונראה כאילו יש מעט התייחסות לנפש והרבה התייחסות לגוף. כל מחלה זוכה לפתרון אלטרנטיבי, שכולל בדרך כלל טיפול בתזונה נכונה וצמחי מרפא. מעטות הן המלצות הטיפול הנוספות לאלו התזונתיות, כמו טכניקות הרפיה או המלצות ספיצפיות לפעילות גופנית. בתגובה מסבירה ד"ר גילית שטיינר כי "הגישה ההוליסטית מתבטאת בעיקר בשלב חיפוש מקור הבעיה, שעלול להיות גם נפשי. הרפואה הנטורופתית מטפלת גם במקור הבעיה ממש, ולא רק בסימפטומים".

למרות שלעתים מתקבלת התחושה שהטיפול הנטורופתי הוא נקודתי, ניתן לשאוב ממנו השראה לאורח חיים בריא ולהיעזר בו כדי לקחת אחריות על מה שאנו מכניסים לפה. הספר מומלץ כמיני-מדריך נטורופתי לרפואת משפחה ולהיכרות ראשונית עם הרפואה הנטורופתית. אמנם תמצאו בו גם מושגים מקצועיים, אבל אתם יכולים לבחור מה לקחת מהם.


"נטורופתיה – כוח הריפוי העצמי של הגוף" מאת ד"ר גילית שטיינר. כריכה רכה, 385 עמודים. הוצאת פוקוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully