וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שונא מתנות יחיה

ורד מצפי

27.4.2006 / 13:43

ורד מצפי מסבירה איך מתנות יכולות להעיק על הנפש, ומציעה גם לכם להשתתף במפעל ה"ריגיפטרים" שהקים ג'ורג' קוסטנזה

פסח כבר עבר, ואיתו גם בולמוס הקניות שהוא הביא איתו. שבנו לשגרה ואנחנו מתחילים לספור שבויים: קלוריות מיותרות, חורים בתקציב אחרי הטיול בחו"ל וגם - שפע של מתנות שקיבלנו ולא לגמרי ברור מה נעשה עם איתן. הבולמוס העיוור שתקף אות כולנו טרום החג, הביא אותנו לקניית שלל חפצים, שונים ומשונים, אותם הענקנו לקרובינו והם לנו.

לפני שאתם מקבלים החלטה לדחוס את כל כלי הבית והמצעים החדשים שקיבלתם לארון ולאפסן אותם שם לנצח - עצרו!. תורת הפנג שואי ממליצה להימנע מאגירה ומעומס ולהקפיד על שמירת הסדר. עומס של חפצים יוצר עומס מחשבתי, בלבול וקשיים בריכוז.

חפצים שנאגרים ואין בהם צורך, קושרים אותנו לעבר ולדפוסיו ומונעים מאיתנו להכניס דברים חדשים לחיים. ערבוביה וחפצים מיותרים משפיעים עלינו בכל מקום בהם הם נמצאים, גם אם אנחנו לא רואים את הבלגן באופן פיזי ובצורה עקבית. כלומר, גם אם מדובר במרפסת או מחסן, שאינם בשימוש יומיומי ובהם אנו אוגרים חפצים, עדיין הידיעה שיש שם אי סדר ודברים מיותרים, משפיעה עלינו ועוצרת אותנו.

חשוב לזכור שחפצים מיותרים ואי סדר, לא נמצאים רק בקומות המיועדים לאיחסון. גם מתנות שאנו מקבלים ואיננו אוהבים יכולות להיות סיבה למועקה. אין הבדל בין חפצים ישנים לחדשים. אגירה היא אגירה היא אגירה. בלי לשים לב, נוסף לנו חפץ מניפולטיבי לארון. הוא חדש וקורן, אבל זה לא אומר שהוא לא חלק מן האגירה הידועה לשמצה. העובדה שטרם בקע מקופסתו אינה, אומרת שלא יתפוס מקום מיותר.

של מי הקיר הזה?

אז מה לעשות עם מתנות שאנחנו לא אוהבים? פשוט להיפרד. להחליף בחנות למשהו שאנחנו כן רוצים או פשוט להעביר הלאה. כל דרך היא אפשרית. אני יודעת שיש כמה גבות שמורמות עכשיו. הרבה אנשים נוהגים להשתמש בחפצים שהם לא אוהבים, רק כדי לרצות את האדם שהביא להם אותם: "אם אני לא אענוד את הצמיד שסבתא קנתה לי, מה היא תגיד?" או " מה אני אעשה אם הדודה תגיע ותראה שלא תלינו את התמונה היקרה שהיא קנתה לנו בחג?" "זה המינימום שאני יכול לעשות לאות תודה".

אבל תחשבו- של מי הקיר הזה? מי גר בבית הזה? מי האדם שצריך להסתובב עם הצמיד? של מי החיים האלה בכלל? אם אתם אוהבים את החפץ, מעולה. אבל, אם אתם שומרים משהו בבית רק מתוך חובה ואי נעימות, אתם מאבדים עוצמה. כל פעם שתיכנסו לחדר ותראו את אותו החפץ, העוצמה שלכם תצנח. אתם מרגישים נשלטים וחסרי בחופש.

שמעתי הרבה סיפורים על אמא ש"הכריחה" זוג צעיר להשתמש בכלי המטבח שהיא קנתה להם, או על אבא אחד שביתו ובעלה גרו בבית שבבעלותו ו"נאלצו" להשאיר את הריהוט המיושן מלפני עשרים שנה, תמונות של "הילד הבוכה" מהתחנה המרכזית בשנות השבעים ותמונות של קרובי משפחה שנפטרו. מי, בעצם, שולט בכם? הכבלים האישיים שלכם עצמכם. זכרו תמיד, שהקרובים לכם מעניקים לכם מתנות כדי שתשמחו ומתוך אהבה, לא כדי שהם עצמם יהיו מרוצים. הדרך היחידה שהם מכירים היא להשתמש בטעם שלהם עצמם.

הקיפו את עצמכם בחפצים שאתם אוהבים, שמשמחים אתכם ושמעוררים בכם השראה. חפצים שמשקפים את מי שאתם, שמעצימים את מי שאתם ואת מה שאתם רוצים עבור עצמכם ועבור חייכם.

השיטה של לשמור את החפץ עמוק בארון ולתלות אותו או לענוד אותו חמש דקות לפני שמעניק המתנה מגיע לבקר, לא תעבוד. בתת מודע שלכם, אתם חיים בפחד, מניפולציה ושקר. אתם מבזבזים את החיוניות והאנרגיה שלכם על כוונים לא פרודוקטיביים. אם אתם חושבים שסבתא לא מרגישה את זה, יש לכם טעות. גם לה לא נעים להגיד לכם שזה מה שהיא מרגישה.

הדרך לשנות את זה וללמוד להיות בחופש עם מה שאתם מקבלים, היא להסתכל על מה שאתם מעניקים. תנו את המתנה שלכם באהבה והיפרדו ממנה. תנו לאדם שקיבל את המתנה, את החופש להחליט מה הוא מעונין לעשות בה. יכול להיות שהוא יאהב אותה, אבל גם אם הוא יבחר להעביר אותה הלאה, תנו לו את החופש לעשות כן. אתם לא רוצים שאדם אחר יאגור, נכון?

עוד על פנג שואי

ורד מצפי היא אמנית פנג שואי, בוגרת לימודים אקדמיים בפסיכולוגיה ובהנדסת התוכנה. ורד עורכת ייעוצי פנג שואי בבתים ובעסקים, מאמנת אישית ומנחה הרצאות, סדנאות ומפגשי חוויה מיוחדים בנושאי פאנג שואי ומודעות וצמיחה אישית. היא בעלת ניסיון רב בניהול והדרכה ועוסקת ביעוץ ובהנחיה משנת .1994.

ורד, בשיתוף עם דנה אהרוני, אמנית שהתמחתה באנגליה וביפן, מעבירה קורסים ללימוד פנג שואי, ע"פ אסכולת הצורה והחומר.

הקורס הקרוב ייפתח ב-24.5, והוא מבטיח שכל אחד ואחת ייצאו מהקורס כשהם מבינים פנג שואי ומסוגלים לעצב כל חלל בצורה הרמונית. הקורס כולל אימון שמביא את המשתתפים להכרה ולהבנת עקרונות הפנג שואי ולתוצאות בלתי רגילות בחייהם האישיים.

לפרטים נוספים, תיאום השתתפות בערב מבוא והרשמה לקורס:
ורד מצפי- 054-5617617 או באתר האינטרנט של ורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully