וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלף הכוכב

26.4.2006 / 10:13

אופטימיות, אהבה, אושר והצלחה, לצד התנקות, שחרור וכאב - שגיא מנדלבוים על חייהם של אלה ששלפו את קלף הכוכב מהחפיסה

קלפי הטארוט מייצגים את המסע אותו עובר הצועד בדרך השוטה. המסע מתחיל בנקודה בה הצועד מרגיש כי דבר מה חסר בחייו ומתחיל לחפש, ומסתיים בנקודת ההארה בה הכל ידוע וברור. זהו תהליך המורכב מ-22 שלבים וכל שלב הוא שיעור בדרך אל השוטה. השוטה הוא התוצאה הגדולה מכל חלקיה שלא ניתן להגדיר אותה, להסביר אותה או לתפוש אותה, אלא להבין כי הוא התוצאה של כל השיעורים יחד וכל אלו הם שיביאו את צועד אל ההארה.

בקלף הכוכב, הצועד הנמצא בשלב המאסטר, מגלה את מעיין הנעורים. מעיין הנעורים הנו מקור אנרגיה חשוב העוזר לנו להתחדש, להיפתח אל העולם, להיות טהורים, ליהנות מהחיים ולהיות מי שאנו ללא השפעה או הפרעות מזיקות. למקור אנרגיה זה היינו מחוברים, כולנו, כשהיינו ילדים, אולם עם הזמן איבדנו את הגישה למקור אנרגיה זה. עכשיו, בשלב התפתחות זה, בשלב השבעה עשר - המאסטר מגלה אותו מחדש.

מקור האנרגיה האבוד מוכר לכולנו ושמו "אהבה". כולנו יודעים מה זה אהבה ואין אדם שלא יודע להשתמש נכון במטבע לשון זה, אולם לא תמיד אנו משכילים להבין כי זהו מקור אנרגיה ולא "סתם" מילה. את מקור האנרגיה הזה מגלה הצועד בדרך להארה, רק לאחר שעבר את כל שישה עשר השיעורים הקודמים ורק אז הוא יוכל להתחבר אליו ולהבין את משמעותו כמו שצריך.

אהבה היא האנרגיה הבסיסית של החיים. אנרגיה זו זמינה עבור ילדים קטנים והם עושים בה שימוש כל הזמן. זו הסיבה שילדים כל כך פתוחים ואוהבים את כולם וזו הסיבה שיש להם כל כך הרבה אנרגיה ומרץ. עם הזמן, אנו נפגעים ונחסמים וככל שירבו המכאובים בחיינו, כך נתרחק יותר ממקור אנרגיה נפלא זה, עד אשר האהבה הופכת בלבנו למילה בלבד.

בשלב התפתחות זה, המאסטר מצליח להוריד את החומות שהוא שם לעצמו במשך השנים, והוא מגלה את האנרגיה הזו מחדש, אולם אין זה תהליך קל. סיפור הקלף הוא הסיפור של פנדורה אשר פתחה את התיבה (תיבת פנדורה) ובעשותה כך היא שחררה את כל צרות העולם, אולם יחד עם זאת היא שחררה גם את התקווה.

החומות אשר קיימות בחיינו לא נמצאות שם במקרה. אנו הקמנו אותן מתוך כוונה להגן על עצמנו. אנו הקמנו אותן כיוון שלא יכולנו להתמודד וכעת, כשהחומות מוסרות, המאסטר נאלץ להתמודד עם אותם כאבים וקשיים שבגללן הוקמו החומות מלכתחילה.

All We Need Is Love

המקום הנקרא מעיין הנעורים הוא מקום נפלא בו הכל פשוט וברור. אין בו סיבוכים ויש רק טוהר, תמימות אושר ותקווה. זהו מקום בו נימצא כאשר נהנה מהחיים שלנו. אלו המקרים החריגים בהם נפגוש אנשים הקמים בשעה 06:30 בבוקר, מסתכלים על השעון ואומרים לעצמם: "יש! עוד שעה אוכל כבר להגיע למקום העבודה ולהתחיל לעבוד". אלו אנשים המאושרים מהחיים שלהם, ממה שיש להם, והאושר שלהם, אהבת החיים שלהם תהיה מדבקת ותהווה מקור השראה לכל הסובבים אותם.

לא סתם אומרים שאהבה מרפאת. אלו הן לא רק מילים ופעמים רבות האהבה היא המרכיב הסודי של הרופאים המצליחים. פעמים רבות אלו לא התרופות שעושות את העבודה, אלא הטיפול המסור והאהבה שנותן הרופא למטופל שמבריאים אותו.

כשאנו נפגעים ונסגרים, כשאנו מחליטים לקבור את הכאב ואת הסבל, לא רק אותם אנו קוברים, אלא גם את האהבה שהייתה שם. כשנהיה מוכנים לפתוח מחדש את תיבת פנדורה נצטרך להתמודד עם הכאב שהשארנו מאחור, אולם מאידך נוכל גם להחיות מחדש את האהבה שלנו. קלף הכוכב הוא קלף המייצג את הכוחות החיוביים הקיימים בחיים. אין דבר חשוב יותר מאשר להחיות את האהבה שקברנו במשך השנים. לא רק אותה אנו מחזירים לחיים אלא את החיים שלנו, את הרצון לחיות ואת היכולת שלנו לאהוב. בסופו של דבר האהבה מנצחת, וכל כאב, עצב או קושי אותו אנו חווים לא יוכל לעמוד מול כוחה של האהבה – מול כוחם של החיים.

קלף הכוכב בקריאה

קלף הכוכב מראה כי השואל נהנה מהחיים שלו. טוב לו והוא מאושר. השואל מצא את מעיין הנעורים והוא אוהב את מה שהוא עושה. זהו קלף של תקווה, אופטימיות, אהבה, אושר והצלחה.

הכוכב הוא קלף של תמימות, כנות וטוהר. השואל לא מסתיר דבר ואין לו מה להסתיר. הכל פשוט ונקי בחייו. הוא אוהב את עצמו ושמח בחלקו. זהו האוצר אותו מצא השואל ואת זה לא ניתן לקחת ממנו. אושרו הוא פנימי וכפי שלמדנו בקלף הקודם, קלף המגדל, כשהאושר בחיינו הוא פנימי ואינו נשען על מקורות חיצוניים, נוכל לעמוד בכל טלטלות החיים ומה שלא יקרה את אושרנו לא ניתן לקחת.

כאשר קלף הכוכב יוצא כקלף במיקום של עתיד, זה אומר שהיום, בהווה, השואל נמצא בשלב הקדום למציאת מעיין הנעורים, בשלב בו הוא פותח את "תיבת הפנדורה" האישית שלו וחשוב שנעודד את השואל ונסביר לו כי תהליך ההתנקות, השחרור, יכול להיות כואב, כי הוא עומד לפתוח פצעים ישנים, אולם זה המחיר שעליו לשלם בדרך אל האושר.

כך למשל אם תישאל שאלה כמו "האם בעוד שנה אקבל קידום במקום העבודה?" הקלף מראה כי התשובה חיובית. הוא יקבל קידום בעוד שנה ויהיה מאושר, אולם בקרוב, ואולי אפילו עכשיו הוא מתמודד עם הקושי שבדרך לשם. כדי לקבל את הקידום עליו לעבור תהליך בו עליו להתמודד עם על מה שהוא השאיר מאחור, לעבור את השיעור ממנו הוא כה חשש.

אולי התהליך יהיה לא קל, אולם התמורה תהיה כדאית. בסוף התהליך השואל לא רק יקבל את הקידום לו הוא ייחל, אלא גם יחזיר לעצמו את האהבה למקצוע, לעיסוק שלו ולעצמו.


© מנדלבוים שגיא. מטפל בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully