וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעגל החיים

25.4.2006 / 9:28

ג'הארה היא שיטת טיפול נעימה במים חמימים, שמתאימה לסובלים ממכאובים ולכל מי שסתם מחפש פינוקים ומעוניין להרגיש חסר משקל

בין עשרות שיטות הטיפול והפינוקים שתוקפים אותנו השכם וערב, זוכה אחת, הנקראת ג'הארה, לתשומת לב מיוחדת ופופולריות הולכת וגדלה. ג'הארה היא שיטת טיפול במים חמים, המאפשרת חוויית הרפיה עמוקה להפגת כאבים ושחרור ממתחים. הרעיון המרכזי של השיטה הוא להאריך את עמוד השדרה ולהפחית את המתח מהמפרקים. המטופל צף בבריכה מחוממת עם מצוף מתחת לברכיים ונתמך על ידי המטפל.

במשך הטיפול מבצע המטפל מסאז'ים, לחיצות בנקודות מסוימות בגוף ומתיחות עדינות ומתמשכות. הבריכה, כמו גם החלל, מחוממים ל-34 מעלות צלזיוס, והמטופל נישא כעובר בזרועות מטפלו. עיקר הטיפול עובד על הארכה ומתיחה של המערך השלדי וקצב התנועה בטיפול מאוד איטי.

השיטה קיימת כעשור, והומצאה על ידי מריו ג'הארה, שנולד בריו שבברזיל לאב איטלקי ולאם לבנונית. ג'הארה (שמשמעותו בערבית אבן יקרה), עזב בגיל 16 את ברזיל, כשפניו מועדות ללימודים בארצות הברית. במסגרת לימודיו התוודע ג'הארה לשיטות תנועה, יציבה ומודעות גופנית (כשיטת אלכסנדר ומזייר). לצד העיסוק בהוראת זן שיאצו, הוא החל ללמוד טכניקות לטיפול במים, שהעיקריות שבהן הן טכניקת ואטר דאנס וטכניקת "וואטסו".

אחרי שעשה סבב מרשים בשיטות טיפול שונות ומגוונות, הוא נתקל בהיעדר כלים מספיקים לעבודה עם אוכלוסייה מגוונת. במסעו לחיפוש דרכים נוספות לעבוד במים הוא פיתח את הרעיון של המצוף, שנקרא גם 'היד השלישית'. המצוף מאפשר ציפה של המטופל ותמיכה בו, ביותר מנקודה אחת בגוף, וכך לעבוד ביתר קלות.

לחיצות נעימות ומתיחות עדינות

לארץ הביאה את השיטה טובה רוזן, בעלת MA בקניזיולוגיה, מטפלת ומורה בהידרותרפיה, שלמדה מהמאסטר וכיום עומדת בראש מרכז ללימוד ג'הארה.

ענבל רז וליאת קרק (28), העומדות בראש "מעגל החיים" שתי מטפלות שעינהן כחולות כמיימי בריכת ג'הארה, הן בוגרות הקורס שלה. רז היא דולה והגיעה לקורס אחרי שהתוודעה לשיטה בלימודי ההידרותרפיה, וקרק עבדה עם דולפינים בג'מייקה, חזרה לארץ ולמדה טרפיה עם בעלי חיים. שתיהן נפגשו בקורס וכיום הן משתפות פעולה, תוך שימוש בידע הקודם שלהן ביצירת טיפולי נישה.

בעקרון השיטה טובה למי שרוצים להתפנק ולהירגע (או כמו שמכנות את זה השתיים "טיפולי חוויה ופינוק" לאירועים, בארבע ידיים, להורה ולילד, לזוג או כל אופציה אחרת), אך השיטה גם מצוינת כטיפולי בריאות לכאבי שלד, שיקום בעיות אורטפדיות, בעיות וכאבי פרקים, פיברומיאלגיה ומחלות כרוניות כטרשת נפוצה.

רז וקרק משלבות את הידע הקודם שלהן ביצירת טיפולים מיוחדים והדרכה של זוגות בהריון, תוך טיפול במים (אקווה דולה) וטיפול בילדים עם בעיות קשב וריכוז (ADHD). הטיפול עצמו נעשה בבריכת הטיפול הקרובה למקום מגורי הלקוח, במרכז הארץ.

המחירים סבירים בהחלט ושווים כל פרוטה (טיפול יחיד חד פעמי 200 ¤, טיפול בסדרה 150 ¤, טיפול 4 ידיים 280 שקלים, וטיפול זוגי, עם שתי מטפלות במקביל 400 ¤). רז וקרק עדינות ונעימות ועושות עבודה לעילא. לרגעים ארוכים נדמה שהגוף עובר למימד אחר וגבולות הגוף והמים מטשטשים, ולרגעים פשוט משהו בסיסי בגוף חוזר לתחושות שלוות ואופטימיות משל הוא שב לרחם. בסיום הטיפול הגוף משוחרר, ערני וזקוף.

הג'הארה צוברת תאוצה מרשימה מאוד לאחרונה נפתחים ועוד ועוד קורסים של מטפלים. לאור פופולאריותה של השיטה בציון, יחגוג ג'הארה (שמגיע כל שנה לשהייה קצרה והדרכה), את העשור לשיטתו במרכז חדש שנפתח בערבה.


"מעגל החיים" - ליאת קרק 054-2998000, ענבל רז 054-7696770

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully