וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנקים את הראש

ורד מצפי

12.4.2006 / 9:30

ורד מצפי עושה סדר לפסח ומגלה למה לפי הפנג שואי אגירה של דברים בבית עלולה לעכב לכם את הדיאטה

בזמן שאנו מסובין סביב שולחן הסדר, יעמדו מאחורינו שעות רבות של ניקיון הבית ובמיוחד ניקיון וסידור של דברים, שלא זוכים ליהנות מנחת היד והמטלית באופן תדיר במהלך השנה. אנחנו מבערים את החמץ מהפינות הקטנות ביותר ומתאמצים לעשות עבודה שלמה.

אחד העקרונות הבסיסיים והמרכזיים בפנג שואי, מתמקד בעובדה כי דברים משתנים ויש ללמוד להיפרד מאנרגיות העבר לטובת אנרגיות חדשות ובריאות. חג הפסח הוא הזדמנות מצוינת לבדוק אילו מהחפצים בביתנו כבר אינם משרתים אותנו. חפצים שנמצאים במרחב שלנו ואינם משרתים אותנו, הם תזכורת לכך שהם מהווים הפרעה בחיינו.

דוגמה טובה לעניינים שנערמים היא ניירת. אם לא נהיה עם היד על הדופק, היא תגדל בחזקה מעריכית. עוד דף מידע שאספנו מאיפשהו, עוד חשבון שכבר שילמנו ותיכף נתייק. לפעמים זה אפילו נראה מסודר. אבל מה שבאמת קורה, זה שבתוך ערימת הניירת המתפתחת, אנחנו כבר לא יודעים מה חשוב ומה לא, ושוכחים לטפל בזה. ניירת וקרטון סופחים אבק, אבק מאט את הצ'י וכך עוד יותר קשה לנו לעבוד.

ניירת מצטברת גם גורמת לתודעת מחסור ותחושה שאנחנו חייבים כל מיני דברים כל הזמן. רוב הזמן אנחנו מסתכלים על הניירת ואומרים "כן, אני עוד צריך לטפל בזה", "זה טרם שולם", "לא הספקתי לברר", מתי אני אתעניין בלימודים?" וכו'. כך נוצרת תחושה כללית של סיזיפיות והרגשה שאין סיכוי שאי פעם נמלא את כל המטלות.

דוגמא נוספת לדברים שנאספים מבלי שנשים לב, אפשר למצוא בארון הבגדים. הרבה פעמים אנחנו שומרים בו בגדים שלא עולים עלינו, ומחזקים את התחושה שאנחנו חייבים לרדת במשקל ושאנחנו לא בסדר, כי זה לא קורה. בכל בוקר אנחנו מסתכלים על הארון המפוצץ ולא מבינים איך זה שאין לנו מה ללבוש.

תורת הפנג שואי דווקא מעודדת להשתנות עם המצב החדש. כל מה שאנחנו מתנגדים לו - ממשיך. לכן, לפי הפנג שואי כדאי להוציא מהארון את מה שכבר לא עולה עליכם ולמלא אותו בבגדים חדשים, מחמיאים ואופנתיים. ההסתגלות למצב החדש תאפשר לכם תפקוד ממקום של עוצמה ולא של כעס עצמי.

לפי מילון אבן שושן, "סדר" מוגדר כ"מצב דברים הערוכים באופן רצוי ונוח. מערכת טובה ונכונה, ההפך מ"בלבול", "ערבוביה". מצב טוב, בתנאי נוחיות ומכוון". סדר נותן לנו כיוון. סדר הוא מקור לעוצמה. הדברים זורמים בשלום, הכל ידוע ואין הסתרה או אי הבנה בין בני הבית, התפקוד נוח והמחשבה בהירה.

אז איך עושים את זה:

נכנס חדש יוצא ישן

במקום כל דבר חדש שנכנס הביתה, תוציאו משהו ישן. קניתם חולצה חדשה? תוציאו מכנסיים שאתם כבר לא לובשים; קניתם טלוויזיה? הוציאו רדיו ישן. אם לא מצאתם מה לפנות, תמיד תוכלו להגיע למטבח ולהוציא ממנו סיר ישן, או להיפטר מזוג נעליים מהוהות.

רהיטים

שידות, מגירות ושאר רהיטים שמאפשרים אחסון, הם בבחינת "פירצה קוראת לגנב". את כל הניירת והבלגן שיש לנו על השולחן וקשה לנו לראות, אנחנו דוחפים באי סדר למגירה. את הצעצועים הישנים של הילדים אנחנו דוחפים לארגז המצעים וגם השידות בחדר השינה מתמלאות. ככל שיש לנו יותר מקומות לאחסן בהם, אנחנו מאחסנים ואוגרים יותר.

כשאתם מסתובבים בחנויות למוצרי בית ונתקלים בשלט "פתרונות אחסון", כדאי שתשקלו האם יש טעם באמת לאחסן את הדברים שאתם רוצים לשים שם. תזכרו שלפי כלל מרפי, מקומות ריקים תמיד יתמלאו, כמו שזמן פנוי שלא תכננו בו כלום, תמיד יתמלא.

ארונות בגדים

בגד שלא השתמשתם בו בשתי העונות האחרונות - סביר להניח שלא תשתמשו בו גם הלאה. אם חבל לכם לזרוק, כי הבגדים במצב טוב - תמחזרו. תחשבו על כל אלו שהיו רוצים ללבוש את זה, ותעבירו אליהם.

העבירו את הבגדים לשכנים, בני משפחה או לעמותות שפועלות למען נזקקים, שמעבירות את הדברים לאנשים שאין ביכולתם לרכוש בגדים לעצמם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ניירת

אין טעם לשמור חשבונות פשוטים כמו גז וארנונה, מעבר לשניים האחרונים. הקבלות מחברות הכבלים והלווין, חשבונות האשראי, הסלולרי והאינטרנט, מופיעים באתרי האינטרנט של החברות. תבדקו אם החשבון סביר לכם ותזרקו. חשבונות מהותיים תייקו בקלסר, שיהיה מסודר עם חוצצים לפי שנים. שמרו את החשבונות מהשנתיים האחרונות. כשמתחלפת שנה, זרקו את כל מה שבחוצץ של השנה הקודמת. מסמכים חשובים במיוחד כדאי לתייק בנפרד.

תרופות

סביר להניח שאם תעברו על ארון התרופות, תגלו שחלק מהן כבר אינן בתוקף. היפטרו מהן - אם תחלו, לא תרצו להשתמש בתרופה שתגרום לכם חולי רב יותר. ויותר מזה, כאשר אתם שומרים תרופה למקרה שהמחלה תחזור - היו בטוחים שהיא תחזור. סימכו על עצמכם ועל כח החיים, שאם הבעיה תתעורר שוב, יהיה באפשרותכם לממן את התרופה.

ואם עדיין לא השתכנעתם, זיכרו שרוב האנשים הולכים לרופא כאשר הם חולים, מקבלים מרשם וניגשים איתו לבית המרקחת, מבלי לזכור אם כבר יש להם או לא את התרופה בבית (וזה במקרה שבו בכלל מזהים את שם התרופה).

עוד על פנג שואי

הפנג שואי היא אמנות עתיקת יומין, המעניקה עבורנו כלים ליצירת סביבה הרמונית בבית ובכל מסגרת בה אנו מבלים שעות מזמננו. אנו מסוגלים ליצור מרחב מזמין לכל דבר שאנו רוצים עבור עצמנו ועבור חיינו, אהבה וזוגיות, קריירה, בריאות, העצמת השפע, הרמוניה, זרימה וכיו"ב.

קורס ללימוד פנג שואי ייפתח בקרוב, בהנחיית ורד מצפי ודנה אהרוני (מרכז מפנה). הבטחת הקורס היא שכל אחד ואחת ייצא מהקורס כשהוא מבין פנג שואי ומסוגל לעצב כל חלל בצורה הרמונית.

ורד מצפי היא אמנית פנג שואי, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה והכשרה וניסיון בתחום הנדסת התוכנה. ורד עורכת ייעוצי פנג שואי בבתים ובמשרדים ומעבירה הרצאות, סדנאות ומפגשי חוויה מיוחדים בנושאי פנג שואי ומודעות וצמיחה אישית. היא בעלת ניסיון רב בניהול והדרכה ועוסקת ביעוץ ובהנחיה משנת 1994.

דנה אהרוני, אמנית בפנג שואי, התמחתה בבירמינגהם ובעיצוב גני זן ביפן. בעלת תואר בדתות ובמחשבת ישראל ומשלימה לימודי תעודה בעיצוב פנים. דנה חוקרת את היחסים שבין תודעה לחומר ובין חומר לתודעה מזה שמונה שנים ובעלת מרכז מפנה, המרכז לתכנון ועיצוב על פי עקרונות הפנג שואי.

לפרטים, הזמנות והרשמה לקורס בטל' 054-5617617 או באתר האינטרנט של ורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully