וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדיטציה אקטיבית

שלמה שוהם

29.3.2006 / 9:15

שלמה שוהם יעזור לכם לשחרר את הטירוף במרחב בטוח. מפגש ראשון של מדיטציה אקטיבית בבוםבמלה

אילו אנשי התרבות המערבית היו מוצאים את עצמם בסיטואציה היפותטית, בה הם ישובים בדממה מול קיר ולא עושים דבר, סביר להניח שהשיעמום היה מכה בכולם, בעוד ראשם היה ממשיך לעבוד בקצב מטורף. השבי בו אנו נמצאים במחשבותינו וההזדהות הגדולה שלנו עם מחשבותינו ותחושותינו, אינם מותירים בנו מקום או חלל של שקט, שלווה או שלום.

כדי להשיג שקט תודעתי, שלווה רוחנית ושלמות, ניתן להשתמש בדרכים שונות. אחת מהן היא מדיטציה אקטיבית, שבבסיסה עומד ה"שחרור הרגשי". המדיטציה האקטיבית מציעה שבמקום לכפות את השקט נפעל הפוך - ניתן לרעש לצאת החוצה, ניתן לטירוף להשתחרר ואז השקט המצוי בפנים יבוא מאליו.

רבים מאיתנו חוו את התחושה שמגיעה בעקבות התפרצות רגשית: בכי עמוק, כעס עצור המתפרץ או אפילו צחוק מתגלגל, ואחרי כל אלה מגיעה שלווה - נוצר חלל המתח השתחרר והשקט מגיע.

המדיטציה האקטיבית משתמשת בשלל טכניקות הנעשות בקבוצה, בעזרתן אנו משחררים רגשות במרחב בטוח, תוך שאנו מבטיחים כי אף אדם לא ייפגע מן השחרור הזה. תהליך זה מאפשר לנו לשחרר מן הגוף מעצורים רבים, דפוסים ישנים ועכבות המכבידים על חיינו. שילוב המדיטציה בריקוד, במגע ובליווי תהליכים רגשיים המובילים לאימון ביצירת אינטימיות, מהווה יצירה של תהליך עוצמתי , המאפשר למשתתפים ליצור שחרור וטרנספורמציה בחייהם. תהליך זה מבוסס על ניסיון תרפויטי רב שנים ומהווה שילוב של תורות מערביות עם דרך מדיטטיבית מן המזרח. במסגרת תהליכים אלה אנו נוגעים ב"ניגון", בנפש, בגוף ובנשמה, כאשר שלושת אלה אחוזים זה בזה, ורק השכל שלנו מנסה כל העת להפרידם.

שחרור כעסים במרחב בטוח

גם המחקר המודרני מדבר היום על קשר בין כל המרכיבים הללו, המרכיבים את בן האנוש. ונראה כי הגיע הזמן להשתחרר מהתפיסה המדעית הקונבנציונלית, על פיה רק מה שניתן לתפוס בחושים שלנו קיים. המדענית והמועמדת לפרס נובל, קדאס פרט, מתארת בספרה "מולקולות של רגש", את הקשר הברור שקיים בין תחושותינו לבין המבנה הכימי של התאים שלנו. בכל מקום בו אנו כובשים את רגשותינו, אנו יוצרים שינוי כימי בתאים שלנו. שינוי זה הוא אשר מביא למחלות ומונע ריפוי, משום שגם בשלב התחדשות התאים, תא "חולה" מקרין על התא המחליף אותו.

תהליך שחרור הרגשות דורש לעיתים אומץ להתבונן פנימה במקומות התקועים, אומץ ללכת מעבר לגבול שלנו, שנקבע בשל הפחדים והטראומות שעברנו. מומלץ לעשות זאת במסגרת של סדנא או קורס. ככל שנצליח לשחרר כעסים במרחב בטוח, נוכל לנווט את הכעס שלנו ברגעי האמת לעבר התנהגות אסרטיבית ושקולה, שתאפשר לנו להיות מחוברים לעוצמה שלנו באופן טוטאלי ולא לפעול מתוך איום והגנה.

כאשר החיבור אל העוצמה הפנימית קיים, אין צורך בצעקה, אלא אם כן הצעקה חיונית (כמו להזהיר מישהו מפני סכנה). די שנאמר את המילה "לא" במועד הנכון ובטון הנכון כדי שאנשים סביבנו יבינו את רצוננו, גם אם הוא אינו נוח להם.

ערב של מדיטציה אקטיבית ייערך בכפר ההוליסטי בפסטיבל בוםבמלה, ב-15-13 באפריל, בהנחיית שלמה שהם, מורה למדיטציה וביו-אנרגיה, יוצר מדיטציית "ניגון" (נפש-גוף-נשמה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully