וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריאות ארצישראלית

שושנה הררי

15.3.2006 / 14:57

חיטה לטיהור הדם, שעורה נוגדת סרטן וזית לשיפור פעולת הלב - סגולותיהם הרפואיות של שבעת המינים

חיטה, שעורה, גפן, תאנה, רימון, זית ותמר הם לא רק סמל מסורתי. לשבעת המינים סגולות רפואיות ייחודיות, המקלות על תחלואים שונים וסימפטומים מגוונים.

חיטה

לפי המסורת מייצגת החיטה שלום, שלווה ורווחה. עוד משחר ההיסטוריה נחשבה החיטה לאחד מהגידולים החקלאיים הבסיסיים של האדם. מחיטה מייצרים לחם והיא מקור ומשען לחיים. צמח החיטה משמש לתזונה בכל אחד משלבי גידולו. כמות הויטמינים המצויה בגרעין המקורי מוכפלת בתהליך הנביטה ונמצא שכמותו של ויטמין E בנבט החיטה היא פי 600 יחסית לכמותו בגרעין היבש.

הנבט מתפתח לעשב צעיר ומעלותיו הרפואיות גדלות. מחקרים הוכיחו כי מיץ נבט החיטה מפרק רעלנים בכבד, מנקה את המעי הגס ומחזק את מערכת החיסון. שתיית מיץ נבט חיטה ממריצה את מערכות הגוף באופן מיידי ומטהרת את הדם.

שעורה

בעת העתיקה שימש זמן הבשלת השעורים לקביעת מולד הירח בראש חודש ניסן. מכאן, שמועדי השנה כולה היו תלויים בהבשלת השעורה. השעורה נודעה תמיד כמזון מחזק. אתלטים רומאים ניזונו משעורה במהלך אימוניהם והם כונו Hordearii - "בולסי שעורים".

בסין העתיקה זכתה השעורה לכבוד, בשל היותה סמל לפוריות גברית.
רמות מרשימות של ויטמינים ומינרלים נמצאות בעליו הצעירים של צמח השעורה. מיץ עלי שעורה מכיל פי 11 סידן בהשוואה לחלב פרה, פי חמישה ברזל יחסית לתרד ופי שבעה ויטמין C יחסית לתפוזים ליחידת משקל. תכולת ויטמין B12 עומדת על 80 מ"ג לכל 100 גרם מיץ.

שורש השעורה מכיל אלקאלואיד בשם hordenine, המשפר את זרימת הדם ההיקפית ומשמש להרפיית דרכי הנשימה בעת הטיפול בברונכיט. מחקרים הוכיחו את יעילותו של סובין שעורה (ושל סובין חיטה) כנוגד התפתחות סרטן.

גפן

באופן מסורתי מסמל הגפן התחדשות וגאולה. התכונה המרכזית המאפיינת את הגפן ופריו היא שמחה. הענב הוא פרי נפלא, טעים, מזין ומרפא במיוחד, והיין המיוצר מענבים ידוע כמשמח לבב אנוש.

מחקרים חדשים הוכיחו כי אכילת ענבים טריים בעונתם ושתיית מיץ ענבים שזה עתה נסחטו מצויינים לבריאות. מחקרים אחרים מצביעים על קליפת הענב (זג) וחרצניו כמכילים גורמים נוגדי סרטן, וכן טאנינים ופולי-פנולים טבעיים המונעים הצטברות של כולסטרול. עדויות נוספות מצביעות על יכולתם של ענבים אדומים לטפל ולמנוע זיהום חיידקי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

תאנה

אכילת תאנה בשלה ישר מן העץ היא אחד התענוגות הקולינריים המעולים שבעולמנו. לפי המסורת מסמלת התאנה שלום, חיי שלווה ונחת. שארים של עצי תאנה נמצאו בחפירות ארכיאולוגיות המתוארכות לתקופה הנאוליטית, כאלף שנים לפני זמנו של משה רבנו.

מחקר יפני חדש הראה רמות גבוהות של כימיקל טבעי בשם בנזאלדהיד, הנמצא כה יעיל במניעת התפתחות סרטן עד כי הוחלט להוסיפו למספר תרופות המיוצרות ביפן ובאירופה. התאנה נחשבה למזון משקם, המסייע להתאוששות לאחר מחלה ממושכת. התאנה משיבה לגוף כוחות ומהווה מרפא מצוין לסובלים מסדקים בשפתיים, בלשון או בפה, ולאלה החשים חולשה כללית.

רימון

הרימון סימל ועדיין מסמל רווחה, פוריות ויופי בחברה העברית לדורותיה. בתקופת התנ"ך שימש הרימון להכנת יין, תרופות, תיבול מזונות וצביעת בגדים.

מבחינה רפואית נמצא שרימונים משפרים את יכולת הזיכרון, מנקים את המעיים ומטהרים את הגוף. בסרילנקה נקרא פרח הרימון "דלון" והוא משמש לטיפול ולהקלה על כאבי עיניים. רימונים משמשים זה מאות בשנים לטיפול בכיבי וכאבי פה. לשם כך שותים מיץ רימון סחוט טרי ומשהים את הנוזל בפה בטרם בליעה. לחילופין, ניתן למרוח אבקה עשויה מקליפת רימונים ישירות על המקום הפצוע. ממצא מרגש וחדש משדה המחקר המדעי קושר את הרימון בכל אופניו, אך בעיקר את החרצנים ואת המיץ, לעיכוב סרטן בכלל ולעיכוב סרטן השד בפרט.

זית

הזית נחשב תמיד לסמל רוחני של שלום, תקווה, פריון, יופי, טוב, שמחה ואריכות ימים. הוא מעצי הפרי העתיקים והמוערכים ביותר בעולם, ובעיקר במזרח התיכון. השימוש בשמן הזית למאכל, לריפוי, לתאורה ולמטרות קוסמטיות היה ידוע ומקובל כבר בעת העתיקה. השמן המשובח ביותר ממוצה מזיתים שחורים שהם זיתים בשלים.

מחקרים חדשניים מוכיחים כי לשמן זית השפעה ממתנת על הצטברות הכולסטרול הרע - LDL. הוא משפר את פעולת הלב ואת זרימת הדם ומסייע להפחתת משקל. בשמן הזית מצויה רמה גבוהה של נוגדי-חמצון ופולי-פנולים, ומכאן יעילותו במניעת פעולתם של גומרים מסרטנים. השמן עשיר בויטמינים ומינרלים, ובמיוחד אמורים הדברים בסידן, מגנזיום, חומצות אמינו, חומצות שומן מסוג אומגה3- ואומגה6- ובעיקר חומצה אולאית רוויה, ברזל, ויטמין A ויטמין E.

תמר

דקל התמר (Phoenix Dactylifera) הוא אחד העצים המלכותיים ונחשב תמיד כסמל הניצחון והרווחה. לתמרים סגולות תזונתיות ובריאותיות רבות. אכילת תמרים מחזקת את כלל מערכות הגוף, הם מסייעים בהפגת דיכאון וחרדה, עשירים מאוד בויטמינים ובמינרלים, ובמיוחד בברזל. מרכיביהם התזונתיים הופכים אותם למזון מושלם עבור מטיילים.תמרים מועילים מאוד בכל הקשור למחלות לב. בנוסף משפרים התמרים את פגיעתן של אלרגיות, צהבת ושחפת.

לאחרונה הצליחה קבוצת מדענים ישראלים להנביט גלעין תמר בן 2,000 שנה שנמצא בחפירות במצדה. זהו הזרע העתיק ביותר שמדענים בקבוצה זו הצליחו להנביט, וראש הקבוצה מאמין שהזהו גם הזרע העתיק ביותר בעולם שהונבט בהצלחה. השתיל נושא את השם "מתושלח", והוא מתנשא לגובה של 30 ס"מ, יש לו שישה עלים, והוא צומח תחת עין בוחנת בקיבוץ קטורה שבערבה.


בפסטיבל בוםבמלה שייתקים ב-13-15 באפריל, ייפתח לראשונה בכפר תפילה מטבח לימודי-יהודי בהנחייתה של שושנה הררי - מורה לבישול ויועצת תזונה מירושלים. בין השאר יועברו סדנאות בישול בשימוש במוצרים אורגניים, שיעורים קולינריים המבוססים על תרבויות קדומות ושימוש במזון להשגת בריאות ויופי טבעי. מידע נוסף ניתן למצוא באתר האינטרנט של האתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully