וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מסתתר מאחורי המסכה

ורד מצפי

14.3.2006 / 13:42

ורד מצפי מספרת על הקשר בין מגילת אסתר לתורת הפנג שואי, ומגלה מה זה אומר עליכם אם אתם אוספים מסכות

אחד הדברים בהם מתאפיין סיפור המגילה, הוא העובדה שזהו הספר היחיד בתנ"ך בו לא מוזכר שם ה'. הנס במגילת אסתר הוא נס נסתר וזהו גם המסר של חג הפורים. בניגוד להמן אשר האמין ביד המקרה ולכן הפיל פור = גורל, סיפור המגילה בא ללמד אותנו שאין מקריות. גם אם לא רואים את אלוקים בחזית הבימה, הרי הוא נמצא מאחורי הקלעים.

גם תורת הפנג שואי הסינית טוענת לחוסר מקריות. לפי הפנג שואי, לכל חפץ, אובייקט ותמונה בביתנו יש משמעות סימבולית ואין דבר שהוא מקרי. עלינו לעצור ולבחון מה המשמעות, על מנת להוסיף חפצים שמשמעותם טובה לנו ולהיפטר מחפצים אחרים המעצימים מצבים בחיינו שאינם רצויים לנו.

אוספים, מעצם טבעם, מרכזים אנרגיה מסוג מסוים. כאשר אנו אוספים משהו, הוא למעשה מהות של משהו שאנו מרגישים שאנו זקוקים לו. רוב האנשים אוספים משהו, וזה די טבעי, אבל הדבר החשוב והמעניין הוא להבין מדוע אנחנו עושים זאת ולהתקדם הלאה:

אישה אחת שאספה בובות מכל העולם, יצרה אוסף שכלל בובות מכל ארץ שבה ביקרה. גם חברים, בני משפחה ומכרים שהכירן את אהבתה לבובות, הביאו לה מזכרות מארצות בהן הם ביקרו - בובות של ילדות עם שמלות מפוארות, נסיכות צעירות ומהודרות וכו'.

האישה עצמה, שהייתה הבכורה במשפחה ברוכת ילדים, דיברה על הצורך בהתבגרות מוקדמת, הצורך לעזור בגידולם של אחים קטנים רבים וחסך הילדות שלה עצמה בצעצועים. בחייה הנוכחיים חסרה לה ילדה אמיתית. לאישה היו ארבעה בנים, והיא השתוקקה לבת. כשזו נולדה סוף סוף, היא היתה בעלת מום מולד בלבה ורוב חייה הקצרים הייתה מאושפזת. אותה אישה מעולם לא דיברה על הילדה ואת הסיפור שמעתי כשישבתי עם בעלה.

הצורך לאסוף בובות היה מעין מסר מן התת מודע שלה שאמר - "שימי לב לנושא הזה, הוא זקוק לתשומת הלב שלך, זהו עניין לא פתור שעלייך להתמודד ולהשלים אותו עבור עצמך. כל עוד לא תתמודדי עם העבר, תסחבי אותו כמו שלשלאות על קרסולייך. רק כשתוכלי להניח לעבר במקומו, תוכלי ליצור את פריצת הדרך של חייך".

בבית אחר בו ביקרתי, נתקלתי באוסף מסיכות מרהיב מכל העולם. היו שם מסיכות מפחידות מאפריקה, מסיכות אינדיאניות, מסיכות רגש יפניות ועוד. אופיו של האוסף חידד אצלי את השאלה בנוגע למידת הפתיחות של בני הבית ומה בעצם הדבר שבעלת הבית מעוניינת להסתיר ושאף אחד לא ידע עליה. המגילה דנה הרבה בנושא של הסתרה וחשיפה. דורו של מרדכי שאף להיטמע בגויים ולהיות ככולם. אסתר הסתירה את זהותה היהודית כשבאה לארמונו של אחשוורוש, בגתן ותרש מסתתרים וזוממים מזימות ועוד. עם זאת, זהותם של כולם נחשפת.

המסקנה המתבקשת היא, שהסתרה אינה פותרת דבר וסופה להתגלות. החופש האמיתי הוא לחשוף את מה שמפחיד אותנו ואת מה שעוצר אותנו, כך שאותו הפחד יפסיק להשתמש בנו ול"סחוט" אותנו. פעמים רבות, אנו משקיעים אנרגיה רבה בלהסתיר את מי שאנחנו, את הדיעה שלנו, פחד או נושא מהעבר, כיוון שאנו חושבים שאחרים לא ירצו בחברתנו בגלל זה. ברגע שנחשוף את המוסתר, נגלה שהאנרגיה הרבה שהשקענו בהסתרה יכולה להיות מופנית לדברים אחרים ואותו "דבר" מפסיק להיות בעל המשמעות הרבה שהענקנו לו.

כשאותה אישה, בעלת אוסף המסכות, חשפה בפני הקרובים לה את הפחד הכמוס ביותר שלה, (שלא גילתה עד אז אפילו לבן זוגה), היא יכלה להיפרד מהמסכות ולהיות היא עצמה. היא גילתה שמה שמנהל אותה הוא חסר משמעות ויותר מכך, בעלה ידע בלי שתספר ומעולם לא החשיב את הנושא.

אוספים נוטים בדרך כלל לצאת מכלל פרופורציה. חמסה אחת ששמנו בפתח הבית מובילה לעשרות חמסות בכל פינה, מובייל אחד לאיזון אנרגטי, הופך להיות אוסף פעמוני רוח מצלצלים בכל מרפסת.

מה שחשוב לזכור הוא שהרבה מאותו דבר, אינו עושה הבדל. על מנת ליצור איזון אנרגטי, מספיק להשתמש בסימבול אחד, ככל שאנו מוסיפים, אנו יוצרים עודף אנרגטי באותו מקום ובמקום לאזן את התקיעות, אנו יוצרים תקיעות מסוג אחר- עודף. ההמלצה המקובלת במקרה מסוג זה הינה לדלל את האוסף ולתחום אותו על קיר עם סימון מדויק של גבולות האוסף. אפשר להקצות לאוסף מגירה או מדף, אך תמיד להקפיד על שמירת הגבולות.

עוד על פנג שואי

הפנג שואי היא אמנות עתיקת יומין, המעניקה עבורנו כלים ליצירת סביבה הרמונית בבית ובכל מסגרת בה אנו מבלים שעות מזמננו. אנו מסוגלים ליצור מרחב מזמין לכל דבר שאנו רוצים עבור עצמנו ועבור חיינו, אהבה וזוגיות, קריירה, בריאות, העצמת השפע, הרמוניה, זרימה וכיו"ב.

קורס ללימוד פנג שואי ייפתח בקרוב, בהנחיית ורד מצפי ודנה אהרוני (מרכז מפנה). הבטחת הקורס היא שכל אחד ואחת ייצא מהקורס כשהוא מבין פנג שואי ומסוגל לעצב כל חלל בצורה הרמונית.

ורד מצפי היא אמנית פנג שואי, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה והכשרה וניסיון בתחום הנדסת התוכנה. ורד עורכת ייעוצי פנג שואי בבתים ובמשרדים ומעבירה הרצאות, סדנאות ומפגשי חוויה מיוחדים בנושאי פנג שואי ומודעות וצמיחה אישית. היא בעלת ניסיון רב בניהול והדרכה ועוסקת ביעוץ ובהנחיה משנת 1994.

דנה אהרוני, אמנית בפנג שואי, התמחתה בבירמינגהם ובעיצוב גני זן ביפן. בעלת תואר בדתות ובמחשבת ישראל ומשלימה לימודי תעודה בעיצוב פנים. דנה חוקרת את היחסים שבין תודעה לחומר ובין חומר לתודעה מזה שמונה שנים ובעלת מרכז מפנה, המרכז לתכנון ועיצוב על פי עקרונות הפנג שואי.

לפרטים, הזמנות והרשמה לקורס בטל' 054-5617617 או באתר האינטרנט של ורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully