וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפכים משלימים

ורד מצפי

5.3.2006 / 13:09

שום דבר אינו אינו קבוע והחיים לעולם אינם מוחלטים. ורד מצפי מייעצת פנג שואי לפי עקרונות היין והיאנג

"בראשית ברא אלוהים את השמיים והארץ" (בראשית, א',1)

הדבר הראשון שקרה ביקום עם היבראו, הוא חלוקה לשניים. גם הסינים מדברים על חלוקה לשניים - יין ויאנג, והביעו זאת בסמל הטאי צ'י המפורסם, של העיגול בצבעי שחו-לבן.

היאנג (הלבן) מתחיל לזרום למעלה, עד הוא מגיע לשיא כוחו, שם טמון זרע היין (נקודה שחורה). כשהיאנג מגיע לשיא כוחו, מתחיל היין להתעצם ולגדול במעגל אינסופי. מקורם של היין והיאנג הוא בתיאור מהלך השמש מסביב להר, התהליך שבו צד אחד של ההר הופך במהלך היום ממוצל למואר ולהיפך. הצד המוצל (היין) הוא פסיבי, חשוך, קר, רטוב, מוסתר, מקבל, נמוך, מחלחל פנימה. הצד המואר (היאנג) הוא אקטיבי, חם, חיצוני, רועש, גלוי, מתפשט, אנרגטי.

בטבע, היין מייצג את הלילה, החורף והאדמה והיאנג מייצג, בהתאמה, את היום, הקיץ והשמיים. היין מייצג את האישה, אמא, מופנמות, רגש, עצב התבודדות והתכנסות. היאנג מייצג את הגבר, האב, מוחצנות, דינאמיות, שמחה, חברתיות והתפרצות.

אך מיקומה של השמש לעולם אינו קבוע וכך היין והיאנג לעולם אינם קבועים ומוחלטים. אין צד אפל ללא צד מואר, אין שמחה ללא עצב, אין זוגי (יין) ללא פרט (יאנג). כל התופעות בעולם מורכבות משני אלמנטים המנוגדים זה לזה, אך משלימים ונמשכים זה לזה. בדומה לקוטבי המגנט ובשאיפה איזון, יימשכו היין והיאנג זה אל זה.

הכוחות הנקביים והזכריים, יוצרים ביחד אחדות שגדולה משניהם. שניהם מתקיימים כל הזמן, בכל מצב, רק שהכמויות שלהם משתנות. כשאחד גדל, השני קטן, תמיד הם יתגלגלו זה בתוך זה, ישאפו למיזוג, יימשכו זה לזה ויידחו זה מזה.

קיומה של תופעה אחת הכרחית+ לקיומה של התופעה השנייה. ואין תופעה שהיא מוחלטת. כל יין וכל יאנג ניתנים לחלוקה פנימית נוספת. כל יין ויאנג יחסיים זה לזה. האביב היא עונה יאנגית יחסית לחורף, אולם יינית יחסית לקיץ. בכל אדם, זכר או נקבה קיימות תכונות ייניות ויאנגיות שעוברות שינוי עם הזמן ובסיטואציות שונות.

סיכם זאת לאו צה (טאו טה צ'ינג):
"מזג אויר קר וגשום משתנה לקיץ חם ויבש, לילה הופך ליום, שהופך ללילה ...
את הכיעור מודדים לפי היופי
את הטוב על פי הרע
את הקל על פי הקושי
על כן
יש ואין מולידים זה את זה
כבד וקל משלימים זה את זה
ארוך וקצר מתארים זה את זה
גבוה ונמוך נוטים זה אל זה
לפנים ואחור נשענים זה על זה"

יין ויאנג בתורת הפנג שואי

הפנג שואי משתמש בעקרונות המנחים את התנהגות היין והיאנג, על מנת ליצור הרמוניה בבית ובסביבה. הבית שלנו הוא השלם והוא כולל חדרים שחלקם ייניים וחלקם יאנגיים.

הסלון והמטבח נחשבים לאיזורים יאנגיים כיוון שיש בהם יותר פעילות, אור, מוזיקה וכו'. האזורים שנחשבים ייניים הם הרגועים והמשמשים לפעילות איטית יותר, לדוגמה: חדרי השינה.
מומלץ שהסלון והמטבח יעוצבו באלמנטים יאנגיים וחדרי השינה באלמנטים ייניים.

עיצוב יאנגי - אור, תאורה חזקה כלפי מטה, ספוטים, הלוגן, חפצים מועטים, קוים ישרים וחדים, צבעים חמים, צבעים בהירים, לבן, אדום, כתום, חומרים נוקשים, ריהוט קל, סגנון חדשני.

עיצוב ייני - צל, תאורה עמומה מפוזרת וכלפי מעלה, קווים מעוגלים, חומרים רכים, וילונות, צבעים כהים/קרים(ירוק, כחול, סגול) , שטיחים, ריהוט כבד, עתיק.

עם זאת, כאמור, דבר אינו מוחלט והחדר עצמו צריך לכלול יין ויאנג בצורה הרמונית. לדוגמה: חדר שינה זוגי, מטבעו, אמור להיות מעוצב בצורה יינית ונינוחה. מצעים רכים, וילונות, כריות, נרות, שטיחים, ריהוט רך ו"מקבל". עם זאת, עודף יין, יתרום לתחושת כבדות, לאות ואפילו עצב. לא תהיה ההנעה לפעילות, יוזמה ועשייה.

לכן, כדי ליצור תחושת אינטימיות ותשוקה בחדר השינה, נוסיף זריקות של אלמנטים יאנגיים. אפשר להשתמש בכריות אדומות או כתומות, נרות אדומים, מצעים מעניינים או לתלות תמונה נעימה שמשדרת אינטימיות וקרבה.

עוד על פנג שואי

הפנג שואי היא אמנות עתיקת יומין, המעניקה עבורנו כלים ליצירת סביבה הרמונית בבית ובכל מסגרת בה אנו מבלים שעות מזמננו. אנו מסוגלים ליצור מרחב מזמין לכל דבר שאנו רוצים עבור עצמנו ועבור חיינו, אהבה וזוגיות, קריירה, בריאות, העצמת השפע, הרמוניה, זרימה וכיו"ב.

קורס ללימוד פנג שואי ייפתח בקרוב, בהנחיית ורד מצפי ודנה אהרוני (מרכז מפנה). הבטחת הקורס היא שכל אחד ואחת ייצא מהקורס כשהוא מבין פנג שואי ומסוגל לעצב כל חלל בצורה הרמונית.

ורד מצפי היא אמנית פנג שואי, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה והכשרה וניסיון בתחום הנדסת התוכנה. ורד עורכת ייעוצי פנג שואי בבתים ובמשרדים ומעבירה הרצאות, סדנאות ומפגשי חוויה מיוחדים בנושאי פנג שואי ומודעות וצמיחה אישית. היא בעלת ניסיון רב בניהול והדרכה ועוסקת ביעוץ ובהנחיה משנת 1994.

דנה אהרוני, אמנית בפנג שואי, התמחתה בבירמינגהם ובעיצוב גני זן ביפן. בעלת תואר בדתות ובמחשבת ישראל ומשלימה לימודי תעודה בעיצוב פנים. דנה חוקרת את היחסים שבין תודעה לחומר ובין חומר לתודעה מזה שמונה שנים ובעלת מרכז מפנה, המרכז לתכנון ועיצוב על פי עקרונות הפנג שואי.

לפרטים, הזמנות והרשמה לקורס בטל' 054-5617617 או באתר האינטרנט של ורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully