וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיות בצילו של המוות. חלק ב'

19.2.2006 / 14:21

הוא יודע את סוד החיים ומגשים חלומות - שגיא מנדלבוים מספר על סימבול העכביש בחיינו. כתבה שנייה

המוות הוא נושא בולט ומרכזי בתהליך הפרובינג (ראו מאמר "חוט הגורל") של ההומיאופתיה. רבים מאלו שקיבלו את תרופות העכביש השונות בתהליך ה-proving, דיווחו על תופעות המזכירות את השפעת ארס העכביש על האדם: היסטריה, פחד מהמוות, חלומות על מוות, חוסר שקט קיצוני, תחושת בלבול וחוסר אוריינטציה.
אולם מעניין יותר לפגוש את המטופלים שהינם אנשי העכביש ולהכיר את התכונות חשובות אותן יפגינו במהלך הטיפול ההומיאופתי:

ריקודים וחופש - תכונה בולטת מאד אצל אנשי העכביש, היא הרגישות למוזיקה. הם אוהבים לרקוד. אלו הם אותם אנשים ששמיעת קצב או תיפוף הופכת אותם לאדם אחר. אנשי העכביש יכולים להיכנס לטרנס בעקבות מוזיקה. היא משחררת אותם ומוציאה לאור את החיה שבהם. ישנם מקרים קיצוניים בהם ניתן להיכנס לטרנס הגורם להם להתערטל בהשפעת מוזיקה. הם אוהבים וצריכים חופש, טיולים ואוויר פתוח. קשה להם להסתדר במקומות בהם הם מרגישים דחוקים נפשית או פיזית.

בדידות - אנשי העכביש בודדים. הם אוהבים להיות לבד, לעשות דברים לבד וצריכים את הזמן עם עצמם. הרבה פעמים יהיו להם בגלל זה בעיות בתחום הזוגי.

מין - לאנשי העכביש יש יצר מין חזק ופראי. יש בהם גם משהו חייתי והם יכולים למשוך אליהם ממרחק כל גבר או אישה ולשלוט בם. בזכות כוח זה הם יכולים להשיג כמעט כל דבר.

חוסר שקט - אנשי העכביש תמיד יהיו בתנועה. הם לא יכולים לשבת רגל על רגל ולא לעשות כלום. הם צריכים כל הזמן לזוז. אולי זו הסיבה שיש להם מבנה פיזי רזה, אולם סיבה נוספת לכך היא שהם ממעטים באכילה. כמו העכביש, הם לא אוכלים הרבה, הם בעלי צימאון טבעי גדול ושותים הרבה מים.

10 עובדות ש(כנראה) לא ידעתם על העכבישים

1. עכבישים אוכלים מעט. יש כאלו היכולים לאכול פעם בכמה שבועות. לעומת זאת הם זקוקים למים והם יימצאו בקרבת מים. לכן, רוב העקיצות של העכבישים קורות במקלחות או חדרי שירותים.

2. "האלמנה השחורה" היא עכביש זעיר שגודל גופו מגיע לסנטימטר אחד בלבד. יחד עם זאת הארס שלו חזק מארס נחש הצפע והוא אחד העכבישים המסוכנים הקיימים.

3. העכביש מייצר את הקורים בדרך הדומה לאופן בו אנו מייצרים פלסטיק. החומר הגולמי קיים תחילה כנוזל בבטנו של העכביש והוא מתקשה והופך לקורים במגע עם האוויר.

4. קורי העכביש הנם סיבי חלבון שניתן לומר כי ביחס למשקלם הם חזקים יותר מפלדה.


5. לקורי העכביש יש ערך תזונתי ולא פעם נהנים ממנו העכביש וכן צאצאיו.

6. ישנם מיני עכבישים היכולים לשרוד בטמפרטורה של 20- מעלות צלזיוס.

7. גורלם של רוב הזכרים העכבישים מסתיים כמעט תמיד ברע. במחצית מהמקרים לאחר הזיווג העכבישה אוכלת אותם, אולם גם אם היא לא רעבה והיא משחררת את העכביש הוא לא יחיה יותר מאשר כמה שבועות לאחר הזיווג וימות מוות טבעי.

8. דם עכבישי הגינה רעיל לעכברים.

9. העכביש חיי בבדידות ואינו אוהב קרבה עם בני מינו.

10. עכבישים רגישים לתנודות. גם עכביש הזאב שאינו טווה קורים, אלא צד, מעדיף לסמוך על יכולתו לחוש תנודות ולא על עיניו, למרות ראייתו הטובה.

הסימבול עכביש

העכביש מייצג את הרוח הגדולה אשר טווה את הגורל שלנו. הוא קשור עם המסתורין וחכמת החיים, עם יצירת החיים והמוות.
העכביש מייצג את חידת החיים ומייצג את הקורים הבלתי נראים בהם אנו עטופים. את אותם הקורים אשר קושרים את הכל יחד. אותם קורים אשר מחברים את כל האירועים בחיינו ואת כל צירופי המקרים בקווים בלתי נראים.

יש שכאלו הטוענים כי החיים הינם אשליה ואם זה כך, הרי שהעכביש הוא אומן האשליות. הוא מכיר את המסתורין של החיים ויודע מה אמת ומה לא. העכביש הוא אומן הטווה את הקורים שלו וצד בצורות רבות ומגוונות. הוא אשף היצירתיות ולכן נמצא אותו פעמים רבות קשור ליצירתיות, למעשי אומנות וליצירה.
בתפיסה השאמנית העכביש עוסק באיזון, גורל ויצירתיות. גם כאן יש קשר סימבולי בין הקורים אותם טווה העכביש לבין היכולת שלנו לטוות את הגורל שלנו.

העכביש הוא הפוסע בין העולמות: בין העבר לעתיד, בין הרוח לחומר, גוף ונפש. הם יודעים ליצור איזון מושלם בין כל הגורמים בחייהם.

אנשי העכביש הם האנשים היכולים לפלס את הדרך בה הם הולכים. הם אלו הקובעים את הטון והם אלו היכולים להגשים את החלומות שלהם.

הסימבול עכביש עוסק ביכולת שלנו לדעת את סוד החיים והוא: פשוט לחיות. לחיות את ההיום, העכשיו. לא לפחד ולא לחשוש. אנו צריכים תמיד לזכור כי אנו נמצאים במרכז היקום. הכל נבנה עבורנו ובשבילנו והעקבות או החששות רק עוצרים בעדנו.

אז צאו, כבשו את העולם וצרו בו את מה שאתם רוצים שיהיה.


© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully