וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עץ החיים

ורד מצפי

13.2.2006 / 16:07

החלטיים, אנרגטיים ואופטימיים - ורד מצפי חוגגת ט"ו בשבט ומספרת על טיפוסי העץ לפי מעגל היסודות הסיני

הסינים חיים לפי חמישה יסודות או האלמנטים, שקיימים בכל תופעת טבע, לרבות האדם וביתו.
לכל יסוד יש מאפיינים המתבטאים במחזוריות העונות, צורות, צבעים, חומרים ותכונות אנושיות. כל יסוד מתנהג בדרך מסוימת ובין יסוד ליסוד קיימים קשרי גומלין (ראה שרטוט מס' 1)

חמשת היסודות שבמעגל יוצרים זה את זה מצד אחד, אולם מצד שני גם מתישים או הורסים יסודות אחרים. אם מסתכלים בכיוון השעון, מבחינים ב"מעגל היצירה" - אלמנט אחד יוצר את הבא אחריו. המים משקים את העץ ויוצרים אותו, מעץ מפיקים אש שיוצרת את האדמה, שאוצרת בחובה מתכת ושוב המים ושוב העץ.

אם מסתכלים בכיוון ההפוך, נתקלים במעגל המתיש - קיומו של יותר מיסוד מסוים מתיש את היסוד היוצר אותו. המים מתישים את המתכת, המתכת מתישה אדמה, האדמה מכבה את האש, אש מתישה עץ ועץ מתיש מים.

ישנו גם מה שנקרא "מעגל ההרס" - כל יסוד הורס את היסוד הנכד שלו. כלומר: מים יוצרים עץ, אך מכבים (הורסים) אש, מתכת יוצרת מים אך הורסת עץ (תחשבו על גרזן שכורת עצים) וכו'.

אנו משתמשים במעגל היצירה על מנת לחזק בנו או במרחב שלנו את תכונות היסוד שחסר, או שדורש תמיכה. המעגל המתיש נועד על מנת להחליש יסוד דומיננטי שגורם להפרה באיזון האנרגטי. בדרך-כלל, מעדיפים לא להשתמש במעגל ההרס, כי המטרה היא ליצור הרמוניה בין כל היסודות ולא העדפה או הרס של יסוד אחד על פני אחר.

מכיוון שבני האדם הם חלק מהטבע, גם אצלנו מתקיימים בדרך כלל חמשת היסודות, כשבדרך כלל ישנו יסוד אחד דומיננטי.

מאפייניו של טיפוס העץ

לכבוד ט"ו בשבט, חג הנטיעות, אני רוצה להתרכז ביסוד העץ ובטיפוסים שיסוד העץ דומיננטי באישיותם. למרות שמדובר, למעשה, במעגל, מקובל לקבוע את המים כיסוד הראשוני, מכיוון שהם נותנים חיים להכל. העץ הוא היסוד השני והוא גם היסוד האורגני היחיד מבין חמשת היסודות שבמעגל.

כדי לקלוט את תכונות העץ, דמיינו לעצמכם עץ בשל ובריא. מהשקדיה העדינה ועד לעץ האלון החסון, לכל עץ יש גזע, מה שאומר שטיפוס העץ אינו נשבר בקלות. הגזע מעיד גם על הנחישות והמוכוונות למטרה ולמימושה. טיפוס העץ פועל היטב בעולם החיצוני ומכוון כל העת לגדילה והתפתחות. כולנו נתקלנו בעצים שמכים שורשים עד כדי כך שהם "מרימים" מדרכות. כזה הוא טיפוס העץ. תמיד מנסה לפרוץ, תמיד מנסה להגיע, תמיד בתחרות, תמיד מחפש את האתגר הבא.

טיפוס העץ הוא החלטי ואנרגטי. העץ מתפתח גם מבחינת הענפים, שיוצאים אחד מתוך השני לכל הכוונים. טיפוס העץ מאופיין בחשיבה יצירתית, אופטימיות, חיוניות והתלהבות, ומדי בוקר וערב ממציא רעיון חדש שיש להשקיע בו את כל האנרגיה. למרות יכולות תכנון וניהול יוצאות דופן, טיפוס העץ מתפרס להרבה ענפים ומתקשה להתמקד. הרבה פעמים תשמעו אותו מתלונן על דברים שהוא מתחיל, אבל לא מסיים. הוא אוהב התחלות ודברים חדשים ועשוי להשתעמם בסיטואציות שגרתיות ומונוטוניות. בהתלהבות שלו הוא ירתום אתכם ליוזמה הכי טובה השנה, אולם עד שתתחילו לעשות משהו, הוא כבר יהיה בדבר הבא.

העץ דומיננטי ואוהב תחרות ואתגרים ולעיתים חסר סבלנות. העץ מתקשר לכעס והתפרצויות וטיפוסי העץ יכולים להיות אגרסיביים ותוקפנים.

מוסיפים עץ לחיים

אם חסרה לכם מוטיבציה, יוזמה וחיוניות, הוסיפו לביתכם אלמנטים ששייכים ליסוד העץ. העץ מיוצג על ידי צבעים - ירוק בהיר וכהה וכחול טורקיז.

החומרים ששייכים ליסוד זה הם: עץ, כותנה, נייר, במבוק, פרחים, צמחייה (חומרים שמקורם בצומח).

סמלים שקשורים ליסוד עץ הם משחקים ספורטיביים קבוצתיים ותחרותיים, תמונות שקשורות לבעלי חיים בתנועה כמו סוסים דוהרים או נמרים.

ורד מצפי היא מוסמכת ליעוץ והשמת הפנג שואי.
ליצירת קשר עם ורד: vered@fusion-team.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully