וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך בין המצוי לרצוי

ורד מצפי

9.2.2006 / 13:44

ורד מצפי מספרת על הדרך הנכונה להגשים משאלות, ועל תפקיד הפנג שואי במסע אל האושר והשלמות

פנג שואי הוא כלי שמאפשר לנו לחיות את החיים שאנחנו אוהבים. אבל בעצם, מהם החיים שאנחנו אוהבים ואיך אפשר להגדיר אותם?

כלל ראשון: היקום מגשים משאלות מדויקות. אל תגדירו לעצמכם מטרות כלליות כמו "שיהיה יותר טוב" או "יותר כסף". אם לא תהיו יותר ספציפיים, לעולם תהיו לא מוגשמים. על כן, אמרו שאתם רוצים שתהיה לכם משכורת X במקום Y, שיש לכם כרגע בתקופת זמן Z. הגדירו יעד להגיע אליו.

כלל שני: קחו אחריות על התנהלותכם בחלל הבית. עיצוב הבית מעניק לנו מבט על הפנימיות שלנו ומייצג את מי שאנחנו. התנהלותנו ופעולותינו במרחב, נובעות מתוך מה שאנחנו אומרים על עצמנו ועל הסביבה. חוסר בטחון, חוסר אמון, אי יכולת לסמוך על אחרים ועל עצמנו, פחד משינויים, צורך באהבה ותשומת לב ועוד - מה שאנחנו אומרים יוצר עולם.

לקחת אחריות

קחו לדוגמה, הסיפור הידוע על הנערה המכוערת והכובע. נערה נכנסה לחנות כובעים והחליטה לקנות כובע. היא השקיעה ובחרה לעצמה כובע נהדר שלדעתה יהפוך אותה ליפה. כל הדרך מהחנות לבית היא הסתובבה מאושרת ומחייכת וכל מי שפגש אותה אמר כמה היא יפה. בהגיעה הביתה היא מיהרה להראות לאימה את הכובע המדהים, שהפך אותה ממכוערת ליפה. לתדהמתה, האם אמרה לה שאין לה כל כובע על הראש, כנראה נשכח בחנות. מסקנה - פעולה שאנו עושים במתאם למי שאנחנו רוצים להיות, הופכת אותנו לכאלה.

אז קחו אחריות על מי שאתם ועל מה שאתם רוצים עבור עצמכם. תיכנסו לבית שלכם כאילו הייתם אדם זר ותארו לעצמכם מה הייתם אומרים. פעמים רבות מה שיש לנו בבית, משקף את מה שיש לנו ולא את מה שאנחנו רוצים שיהיה לנו. בצורה זו אנו מנציחים את מה שיש במקום לקרוא למשהו חדש.

אתן לכם גם דוגמה אמיתית: ביקרתי בדירה של בחור רווק ולא מאושר, שבסלון דירתו הקטנה היו תלויות לפחות 4 תמונות שונות של נשים. הנשים תמיד היו לבדן, והן משקפות את קשת הרגשות שבין עצב ובדידות לחוסר אונים.

הבחור היה מאוד קשור לתמונות ולא היה מוכן לשמוע על החלפתן. למעשה, זה מה שאנחנו עושים, בדרך כלל - מאמצים את המוכר והידוע ומחבקים אותו בשתי ידיים. על מנת ליצור שינוי בתחום מסוים, עלינו להסתכל אם אותו מוכר וידוע, רלוונטי למה שאנחנו רוצים. קחו אחריות על מה שיש לכם בבית. האם התמונות שבביתכם מסמלות את מה שאתם רוצים? מה המסר שהתמונה משדרת? התחילו לבחור את הסביבה שאתם חיים. תהיו אתם המקור לשינוי שאתם רוצים.

פנג שואי לזרימה טובה יותר

תפקיד הפנג שואי הוא להדביק את הפער שבין מה שיש לנו כיום לבין מה שאנחנו רוצים שיהיה.

אם אתם רוצים יותר חברים - השתמשו בקבוצת תמונות או חפצים זה ליד זה ולא בחפצים בודדים.

אם אתם מעוניינים בצמיחה ושגשוג - צרו אווירה של שפע בחלל.
אם החיים שלכם משעממים ואפרוריים, התחילו להכניס צבע לבית, תמונות צבעוניות או קירות צבעוניים שיעוררו אתכם לחיים.

אם החיים שלכם תקועים במקום, אתם יכולים להשתמש באובייקטים שנמצאים בתזוזה, תמונות שמתארות סצנות פעילות, ספורטיביות, צומחות.

לזרימה טובה יותר, החליפו תמונות עם קווים גיאומטריים נוקשים, בתמונות שמתארות רוך, גמישות ועגלגלות. מצד שני, אם אתם מרגישים חסרי משמעת עצמית ומתקשים בניהול זמן, תמונות עם קווים ברורים וצורות גיאומטריות יעזרו לכם להתפקס.

אם אתם מעונינים בזוגיות, הקיפו את עצמכם בסימבולים זוגיים ומאושרים. לשם כך, כמו אותו בחור, פעלו במתאם למה שאתם רוצים שיקרה ולא במתאם למה שכבר יש לכם. דמיינו איך נראה בית של זוג מאושר ועצבו את שלכם כאילו אתם כבר שם. שימו תמונות רומנטיות, תמונות של זוג מאושר, או שתי תמונות משתלבות. היקום קולט את הלך הרוח וחותר על מנת לסגור את הפער.

ורד מצפי היא מוסמכת ליעוץ והשמת הפנג שואי
ליצירת קשר עם ורד: vered@fusion-team.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully