וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'וקר של קלפי הטארוט

8.2.2006 / 14:43

הוא מייצג את החופש, אך את מעשיו אין להבין - שגיא מנדלבוים מספר על משמעות קלף השוטה בטארוט ובחיים

השוטה הוא גולת הכותרת של קלפי הטארוט. הוא מייצג את המטרה בגללה באנו לעולם, את המקום אליו כולנו שואפים להגיע, את שיא התבונה והתודעה. הוא מייצג את ההארה. השלב הסופי והאחרון בהתפתחות הרוחנית שלנו, בו אנו הופכים לשלמים, הכל ברור וידוע ואנו מוארים.

קלף השוטה נמצא במקום הזה והוא שואף להביא אותנו לשם, לשלמות, וללמד אותנו להגיע אליה. אבל זה לא קל, מהרבה סיבות, שהעיקרית מבניהן היא שאת השוטה, את המקום הנשגב הזה, לא ניתן לתפוש, או להבין. השוטה איננו מוחשי, לא ניתן לחוש או למדוד אותו - הוא רעיון בלבד, "STAE OF MIND", והדרך היחידה להבין את השוטה היא להכיר את כל 77 הקלפים האחרים.

רק לאחר שנעבור את כל השיעורים בדרך לשוטה, לאחר שנבין מה מלמד אותנו כל קלף וקלף, נוכל להבין את המהות של השוטה. כל קלף הוא שיעור בדרך השוטה - חלקם קשורים ברוח, וחלקם ארציים וקשורים ותפיסת המציאות הגשמית. כל אחד מקדם אותנו עוד שלב להבנת המהות שלנו. השוטה הוא ההבנה של כולם ביחד. רק לאחר הבנת השיעור והמסר של הכוהנת הגדולה לדוגמה, של הקוסם, של התלוי של כל ייסוד החרבות ושל שאר הקלפים, רק אז נוכל להבין ולתפוש את הכל - וזה השוטה. לכן, אגב, השוטה הוא "ג'וקר" - כל הקלפים הם חלק ממנו, והוא נמצא בכל קלף וקלף. להבין אותו פירושו להגיע לסוף התהליך.

השוטה מייצג את החופש

בכל זאת כדי שנוכל, אפילו קצת, להבין את מהות השוטה אפשר להגיד כי השוטה עוסק בחופש. השוטה הוא חופשי, אין דבר המגביל אותו. לא אנשים, לא חברה, לא חוק, לא מחויבות ולא דבר. הוא הכל - ולא כלום. וכיוון שכך הוא יכול להיות כל מה שהוא רוצה, איך שהוא רוצה ומתי שהוא רוצה. זוהי בעצם המטרה בחיים - להיות חופשיים! לחיות מבלי שדבר יוכל לעצור אותנו, מבלי להתחרט, להיות מסוגלים לזרום, להשתנות לשנות, ומבלי להרגיש כבולים לדבר - וזהו השוטה.

הוא יכול להיות הכל והוא מכיר את הכל, דבר אינו מגביל אותו, פרט לגוף הפיזי שלו, מגבלה זמנית בשלב זה, שכן הוא עומד לקפוץ לתהום. צעד (מומלץ לא לנסות לפני שהופכים להיות מוארים) שאמנם נראה בלתי שפוי, אולם בשלב זה של התפתחות, לאחר ההארה, יעזור לו לאבד את גופו. אחרי כן הוא יהיה אנרגיה בלבד ויוכל לבחור להיות ולעשות כל דבר.

את מעשי השוטה לא ניתן להבין

השוטה הוא הקלף האחרון בחיפוש אחר ההארה, אולם זהו גם הקלף הראשון, המתחיל את הכל, בו המחפש מתחבר בפעם הראשונה אל החופש. מתנתק מהסטטוס ומהנורמות הרגילות ויודע מה הוא רוצה ומה נכון.

כלל חשוב שיש להבין בכל הקשור לקלף השוטה הוא שאת מעשי השוטה לא ניתן להבין. הוא נראה כשוטה, אולם הוא יודע בדיוק מה נכון עבורו ומה הוא רוצה. גם בתמונה של הקלף מצטיירת הדמות כשוטה, כיוון שהיא עומדת לקפוץ לתהום ולכאורה להרוג את עצמה. אולם כבר הבנו שלא כך הם פני הדברים, ולעתים ההבנה שלנו, נקודת ההשקפה שלנו או של אחרים, יכולה להטעות, וכולנו חווינו את החוויות בהם לא הבינו אותנו וחשבו אותנו לשוטים. אני זוכר שבתחילת דרכי כשאני התחלתי את לימודי הטארוט אצל המורה שלי - אף אחד מהסובבים אותי לא הבין מה אני מחפש שם, מאיפה זה בה, והצטיירתי כשוטה, אולם אני ידעתי כי זהו הצעד הראשון שלי אל ההגשמה ואל החופש.

ומה יש לחברה להגיד

אחד הדברים החשובים לנו מכל הוא החופש שלנו וכשאנו עושים את הדבר הנכון אנו מוצאים את החופש. אולם יחד עם זה כמעט תמיד החיבור עם החופש יוצר סתירה בינינו לבין החברה. תפקיד החברה הוא ליצור יציבות והיא עושה את זה טוב מאד. היא תנסה למנוע מאתנו ליצור את שינוי, להשאיר אותנו בדיוק באותו המקום ובכל פעם כשאנו מוצאים את החופש, מתחיל תהליך של משא ומתן עם החברה. כך לדוגמא,

אם אני רוצה לנסוע להודו לשנה זה לא שאני יכול כך סתם לצאת למסע. אני צריך לקבל "אישור" מהחברה. אני צריך להתחיל משא ומתן. זה יתחיל עם האשה שתגיד לי "למה הודו ומה פתאום שנה". היא תרצה חודשיים ובסוף נסגור על חצי שנה, זה ימשיך עם ההורים, המשפחה החברים, תלמידים, מטופלים ועוד ועוד. בפועל כדי לנסוע להודו לשנה אני צריך לעבור כל כך הרבה "אישורים" שזה ממש נשמע כמו לקבל היתר בניה. אבל, זה חלק מחוקי המשחק ולפעמים ככל שההתנגדות גדולה יותר, כך זה הסימן שאנו עושים את הדבר הנכון.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

קלף השוטה בקריאה

השוטה הוא אחד משלושה הקלפים שכשהם יוצאים כתשובה סופית, לא ניתן לתת תשובה. עכשיו, אני רוצה קצת לדבר על זה. נתקלתי פעמים רבות בביטוי הזה במיוחד בקלף הכוהנת הגדולה ותמיד האמרה הזו העלתה חיוך בפניי. מה, אם אני אתן תשובה ארגון קוראי הטארוט ישלול ממני את רשיון הקריאה בקלפים, בדיוק מתי שהקלף יוצא אני אקבל צרידות נוראית ולא ייצאו מילים מגרוני. מה זאת אומרת – לא ניתן לתת תשובה סופית? ובכן, מה שזה אומר הוא שלא ניתן לתת תשובה ישירה לשאלה של השואל. אין תשובה של כן ולא, אולם בכל אחד מהקלפים האלו (השוטה, הכוהנת הגדולה והירח) כן ניתן לתת הכוונה לפעולה הנכונה שהשואל צריך לעשות כדי שהוא יימצא במקום טוב יותר.

בקלף השוטה לא ניתן לתת תשובה סופית כיוון שהשואל אינו נמצא בנקדה בחייו, בה הוא מחובר לחופש שלו, וכל עוד הוא לא נמצא שם, כל עוד הוא לא מחובר אל החופש שלו, אנו וגם השואל לא נוכל לדעת מה יקרה.

ברוב המקרים השאלה שנשאלת לא ממש רלוונטית. זה אומר שאם, לדוגמא, נשאלה שאלה על קניית דירה בעוד כשנה, אין זה רלוונטי כיוון שבעוד כשנה השואל יהיה במקום אחר לגמרי – למשל הוא יבין כי הוא רוצה ללמוד רפואה בחו"ל ואת הכסף להשקיע בזה. שכקלף השוטה יוצא לא נוכל לדעת מה יהיה, אלא נוכל רק לדעת כי השואל, בסוף התהליך, יהיה מחובר לחופש שלו, שהוא יהיה במקום הנכון. הדבר היחידי שאנו יכולים לדעת הוא כי השואל יהיה במקום ובו הוא יידע אושר וחופש אמיתיים.

הקלף מדבר על התחלות חדשות, על פתיחת דף חדש. השואל משתחרר מדברים ישנים ומסוגל להתחיל דברים חדשים, נכונים וטובים עבורו. כשהקלף יוצא השואל יודע מה נכון עבורו והוא צריך להתעקש על זה. בדרך כלל הסביבה לא תבין אותו, והוא צריך לסמוך על תחושות הבטן שלו אשר יובילו אותו למקום הנכון.
השוטה מייצג את התחלת הדרך. השלב בו הכל התחיל, בו אנו רואים את הכיוון שעלינו לצעוד בו. הוא מייצג את ייצר ההרפתקה המהולה בתחושת חופש ואושר, ואנו מצווים ללכת אחר אלו.

קלף השוטה עוסק בחופש וחשוב להבין כי השואל צריך להעמיד את החופש בראש סדרי העדיפויות שלו. פעמים רבות הקלף רומז כי הושאל עומד "למכור" את החופש שלו. פעם אחת ממשתתפות הפורום שאלה – האם כדאי לה להתגרש וקלף זה ייצא כקלף התשובה. לאחר כמה בירורים התברר כי השואלת רוצה להתגרש, אולם היא לא רוצה לאבד את הכסף והרכוש הכרוכים בזה. לא היה טוב לה עם בעלה, אולם היא זו שהביאה את העושר למשפחה והיא לא רצתה "לחלק" אותו סתם כך. התשובה היא איפה שאסור לה "למכור" את החופש שלה. אין מחיר לחופש ואם לא טוב לנו, כל סכום כסף לא יכול לעמוד מול האושר שאנו נמצא כאשר אנו נצא לחופשי.


הכותב:
© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully