וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה רטוב

פרופ' משה שטרנפלד

3.2.2006 / 11:55

חוסר יינג בכליות או הפרעה בצ'י הבסיסי - הטיפול בהרטבה לילית אצל ילדים לפי הרפואה הסינית

לפי הרפואה הסינית רוב הילדים שמרטיבים בלילה, הם בעלי מבנה חלש, שמונע מהם להעלות את נוזלי הגוף בעזרת האש של "אש החיים", וזאת בשל חסר יאנג בכליות. ההפרעה מביאה לאובדן השליטה על נוזלי הגוף הנמצאים בשלפוחית השתן. לחסר של יאנג בכליות מתלווה תמיד תבנית של קור, תחושת קור בגפיים, חוסר סבילות לקור, דופק איטי וחלש והחמרת כל התסמינים בקור.

מאידך, חוסר צ'י בריאות ובטחול-לבלב, נובע מירידה כללית בבריאות, או מהפרעה בצ'י הבסיסי, בדומה למצב שלאחר מחלה רצינית. בשני המקרים הללו, חולשת הצ'י פוגעת בהעלאת הנוזלים מעלה. תוצאת אובדן השליטה על הנוזלים היא התפתחות ההרטבה הלילית, וזאת בנוסף לכל יתר התסמינים של חסר צ'י בריאות ובטחול-לבלב.

קיימים מצבים מורכבים יותר, בהם ישנה מעורבות נפשית. המאפיין של מצב זה הוא עימות בין הילד להורה. העימות הזה משפיע על הלב, כפי שמקובל ברפואה הסינית. בפועל, נוצר עודף חום-אש, שמחליש את הכליות ואז שוב מגיעים למצב של חסר יאנג בכליות.

עקרונות הטיפול לפי הרפואה הסינית, כוללים חיזוק הריאות על ידי הטחול, אשר ייצב את שלפוחית השתן. דבר זה מושג באמצעות תזונה נכונה וטיפולים הכוללים צמחי מרפא, דיקור או השילוב ביניהם.
בכדי לחזק את היאנג של הכליות, חשוב ביותר להנחות את הילד לאורח חיים נכון בכדי לשמר את האנרגיה ולמנוע אובדן. בנוסף, יטול הילד צמחי מרפא סיניים עם או ללא דיקור, כדי לשפעל את היאנג של הכליות. במקרים בהם ישנה מעורבות הרגש- הלב, צריכים לנסות למצוא פתרון לקונפליקט המוכר בין ההורה לילד.

התוצאות הטיפוליות בטווח הקצר מהירות וטובות ביותר. רוב המקרים מגיבים כבר לאחר מספר מועט של טיפולים. כאשר מסיימים את הטיפול, ההשפעה לטווח ארוך טובה וברוב המקרים נפסקת ההרטבה לגמרי. במיעוט המקרים הילד ממשיך להרטיב אך בתדירות נמוכה יותר, בהשוואה למצב הראשוני. לפעמים הילדים זקוקים ליותר מאשר קורס טיפולי אחד. חלק גדול מהכשלונות הטיפוליים הם על רקע הקונפליקט המתמשך בין האם לילד, על כן כה חשוב שיתוף הפעולה של ההורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully