וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה כמו סלע

אתי בר-לב

24.1.2006 / 10:33

אם אתם קשוחים עם עצמכם, קפדנים וקנאים לפרטים הקטנים, נסו את תמצית פרחי באך - Rock Water

תמציות פרחי באך עוזרות לאדם להעלות למודעותו דפוסי חשיבה ודרכי התנהגות מאוזנים ובריאים, התומכים בהגשמתו העצמית ומסייעים באיזון מצבים רגשיים, שעומדים בבסיסן של מחלות רבות ומצבים מטרידים כמו פחד, חרדה, בדידות, חוסר בטחון, רגישות יתר, דאגנות, עייפות וכד'. בכל תמצית מגולם תדר אנרגטי ייחודי, שמשפיע על החסימות שנוצרו, משחרר ומאזן אותן. הסרת החסימות והעלאת התדר האנרגטי של גופנו הפיזי, מאפשרת פתיחות לתובנות ומימוש עצמי גבוה יותר.

כל אחת מ-38 התמציות מתארת טיפוס בעל אישיות שונה וייחודית או מצב/ פרק זמן מהחיים. כמעט בכל תמצית נוכל לזהות את עצמנו, את דפוסי ההתנהגות והחשיבה שלנו. יש תמציות שידברו אלינו יותר ויש כאלה שנזדהה איתן פחות. באמצעות התמציות נוכל ללמוד להכיר את עצמנו טוב יותר ולשפר את איכות חיינו.

תמצית ה'רוק ווטר' Rock Water

מבין כל התמציות של באך, המופקות מפרחי בר ועצים, זו מופקת דווקא ממי מעיין. אלו מים שקולחים מעל הסלע, מצויים עימו במגע ועל ידי כך מרכזים לעצמם את האנרגיה וה"אישיות" של הסלע.

אם כן, מיהו ה- Rock Water ? מדובר באדם בעל אישיות קשה כסלע. אדם שמחמיר עם עצמו, קשוח כלפי עצמו ובעל משמעת עצמית נוקשה. הוא קפדן ושם לב לפרטים (לפעמים באופן אובססיבי) ובמקרה ולא ביצע את הדברים לשביעות רצונו - לא סולח לעצמו. ל- Rock Water קשה להאמין בכישוריו ומעלותיו, יש בו הדחקה והכחשה עצמית עד כדי ביטול עצמי לפעמים. מתח מתמיד קיים בחייו (שגורם הרבה פעמים להיתפסויות שרירים ונוקשות איברים). ה- Rock Water נוהג לקחת על עצמו התחייבויות על- אנושיות ותמיד שואף להוות דוגמה לאחרים. נראה כי הוא גאה בסגנון החיים הקפדני והמחמיר שהוא מנהל אך עם זאת רוחו מתאווה לחופש של הספונטניות, הקלילות, הצחוק והדמעות ולמלוא השמחה של החיים.

לכאורה, כאשר קוראים את הטקסט הקשור למבנה האישיות של ה- Rock Waterמתקבל הרושם שמדובר באדם מאד קיצוני ואכן קיימים אנשים שמגלמים באופן מובהק דפוסים שכאלה, אך כמו בכל אחת מן התמציות של פרחי באך, גם ב- Rock Water קיימת קשת רחבה של צבעים ומינונים. יש טיפוסי Rock Water שהתכונות האופייניות להם באות לידי ביטוי רק במקום העבודה שלהם או להיפך - רק בבית, בנושאי לימודים ומצויינות או במסירות נפש כלפי בני משפחה. למעשה, כולנו נזדקק מעת לעת לתמצית זו, כשנתקל במצבים בחיינו בהם אנחנו מוותרים/מתכחשים לצרכינו האמיתיים (במודע או שלא במודע) לטובת הגשמת רעיון שנתפס בעינינו חשוב ואידיאלי.

השיעור הגדול של Rock Water הוא ויתור על שליטה ושחרור מהמגבלות שהוא בנה לעצמו. עליו להבין לעומק מהי מידת הענווה והצניעות הרוחנית. ה- Rock Water צריך ללמוד שאידיאלים גבוהים הם דבר יפה ונכון, אך אין צורך לאחוז בהם כל כך חזק ובנוקשות כדי לשמור עליהם. עליו להבין שאם הערכים הללו מגיעים מתוך מקום נקי של אמת, הם יישמרו גם אם יבחר בגמישות רעיונית ופתיחות מחשבתית.
התמצית למעשה פועלת כמו מים המעצבים סלע ומסייעת לשבור ולמוסס את השכבות הקשות.


אתי בר-לב, מטפלת רב-תחומית, מרצה ומורה להכשרת מטפלים. מלמדת "פרחי באך"- קורס מורחב וייחודי הכולל אבחון עפ"י מבנה פנים וגולגולת, "ביורגונומי ופסיכותרפיה מעשית" ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully