וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלפי החמש בטארוט

18.1.2006 / 10:00

שגיא מנדלבוים מביא את הסיפורים המיתולוגים והמשמעויות שמאחורי קלפי 5 בטארוט. חלק ב'

קלפי החמש בטארוט מייצגים מצבים בהם לשואל כבר נמאס מכל מה שמייצג המספר 4. נמאס לו לחכות, נמאס לו לבנות את היסודות, הוא כבר רוצה לעשות, להגיב ולפעול. 5 מטות, 5 מטבעות, 5 גביעים, ו-5 חרבות – על משמעותם של קלפי החמש בטארוט.

5 מטות - מצב של ניצחון במאבק בזכות עזרה מהצד

אמנם הקלף מראה לנו כי השואל יזכה בניצחון, אולם הוא צריך להבין שזה לא יקרה בקלות. הבעיה של השואל היא שהוא מאמין שהכול יקרה בקלות, במהירות וללא מאמץ, אבל שכשיגיע רגע האמת הוא לא יהיה מוכן ויופתע. במציאות הוא נדרש להיאבק על מנת לנצח. השואל צריך להיות מוכן למאבק, ולהבין כי המאבק הנו תהליך התפתחות חשוב. אם הוא יהיה מוכן למאבק - הוא יצליח.

הקלף רומז כי השואל יכול לקבל עזרה וכי העזרה היא לא קונבנציונלית. עזרה קונבנציונלית, דרך אגב, היא עניין יחסי. לדוגמה, עבור אדם חולה המטופל ברפואה הקונבנציונלית, הקלף יכול לרמוז על צורך בעזרה מתחום הרפואה המשלימה, אולם אם האדם מטפל ברפואה משלימה וזו אמונתו, אולי כדאי לו לנסות רפואה קונבנציונלית.

מה קרה בין הקלף 4 מטות לקלף 5 מטות: בקלף הקודם, השואל היה במקום בו הוא רץ קדימה לכיוון המטרה אותה הוא הציב לעצמו מבלי ליהנות מהדרך. עכשיו הוא הגיע למטרה שלו, אולם כיוון שהיסודות לא חוזקו היטב במספר 4, עכשיו הוא צריך להיאבק על-מנת להתפתח ולהצליח.

הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף - יאסון וגיזת הזהב
זהו השלב בו יאסון מוצא את גיזת הזהב, אולם עליו לעמוד במשימות בלתי אפשריות על מנת לזכות בה. הוא מוצא את העזרה במקום לא צפוי – אצל בת המלך, מדיאה, שהנה מכשפה כה חזקה שאפילו אלים פוחדים ממנה. מדיאה, שמתאהבת ביאסון, מוכנה לבגוד באביה למען האהבה.

5 מטבעות - מצב של הרס וכישלון בעקבות מעשה השואל

קלף זה הנו אחד הקלפים הקשים בחבילת הקלפים. השואל מצוי באובדן אמיתי, ונתון במשבר קשה. אולם לא פחות קשה היא הידיעה כי השואל הוא זה שגרם לכך. המקום העגום בו הוא נמצא, הנו תוצאה ישירה של מעשה שהוא עשה. אולם, לפני שאנו מצביעים אצבע מאשימה, חשוב להבין כי לא הייתה לו ברירה. השואל היה חייב להגיב, לעשות מעשה, להגיב למצוקה נפשית בה הוא היה שרוי.

הדבר יכול היה להימנע לו השואל היה "מטפל" בבעיה בזמן, כאשר היא הייתה בשלב הקדום למצב זה, בשלב של 4 מטבעות. נוכחות הקלף מראה כי השואל היה שרוי במצוקה שהלכה וגברה וכעת זה "התפוצץ".

מה קרה בין קלף 4 מטבעות לקלף 5 מטבעות: בשלב של קלף 4 מטבעות לא היה איום ממשי עבור השואל, אולם הוא בכל זאת הרגיש מאוים והתחיל להסתגר. כיוון שהשואל לא טיפל נכון בבעיה, ככל שעבר זמן והלחץ המשיך תחושת האיום והתגובות שלו החריפו וכך זה נמשך עד לנקודה בה הוא לא יכל יותר ועשה את הפעולה אשר הובילה אותו למקום בו הוא נמצא היום.

אם למשל נשאלת שאלת עתיד, כגון: "האם אני אקבל קידום במקום העבודה" וייצא קלף 5 מטבעות, אנו יכולים להסיק כי בעתיד, בעוד כשנה, הוא יהיה במקום של 5 מטבעות. היום הוא עוד לא שם והטעות תיעשה בעוד כשנה. אם כך, היום הוא נמצא בשלב הקודם לשלב אותו מייצג הקלף 5 מטבעות – בשלב שאותו מייצג הקלף 4 מטבעות. עכשיו הכל תלוי בנו, הקוראים, וביכולת שלנו להאיר את עיני השואל. אנו נוכל לעזור לו דרך כך שנכוון אותו לטפל בבעיה אותה מייצג הקלף 4 מטבעות (ראו קישור על מספרי הארבע) היום, עכשיו. בנקודה זו הרבה יותר קל לתקן את הבעיה ואם השואל יפעל נכון – הוא לא יגיע למקום של קלף 5 מטבעות.

הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף - דדלוס ואיקרוס. דדלוס ברגע אחד של איבוד שליטה, בהתקף של קנאה, הורג את אחיינו וברגע אחד הוא מאבד את כל מה שהיה לו: את המעמד שלו, הרכוש ואפילו את משפחתו. באישון לילה הוא בורח מאתונה יחד עם בנו כשהוא חסר כל ורדוף.

5 גביעים - ייאוש בלתי מוצדק

השואל מיואש, הוא רואה רק את חצי הכוס הריקה, הוא פסימי ואפילו אפתי, השואל מיואש והוא מגיב לא נכון לתהליך ולמה שקורה. התגובה שלו לא פרופורציונלית, והיא מתבססת על הנחות שגויות.

אולם המצב לא כל כך גרוע. במציאות היא שונה. בפועל הכול בסדר ואין סיבה לכך שהשואל ירגיש את מה שהוא מרגיש. כתוצאה מהייאוש האוחז בו, נוטה השואל להיכנס לתוך עצמו. הוא מתחיל לפתח דיכאון ואפתיות והבעיה היא שאם הוא ימשיך להתנהג כך, הסביבה תתחיל להגיב בהתאם ובסופו של תהליך הוא יכול למצוא את עצמו מול מציאות בה יש לו סיבה להיות מיואש.

מה קרה בין קלף 4 גביעים לקלף 5 גביעים: קלף 5 גביעים הוא תוצאה ישירה של קלף 4 גביעים. בשלב הקודם השואל הורעל. רעל חדר לתמונה שהייתה עד כה בהירה וחסרת דאגות. הספק שיוצג על ידי קלף 4 גביעים מתגבר והשואל מוצא, כאילו מחפש זאת, "חיזוקים" לתחושת הספק שלו. המצב מחמיר עד לנקודה הנוכחית, בה הוא מגלה אדישות ודכדוך.

לכאורה אין רע בקצת דכדוך ופסימיות, אולם הבעיה היא שהשואל מתחילי להגיב לא נכון ואם הוא ימשיך כך הוא עלול לאבד את מה שיש לו.

הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף - פסיכה וקופידון.זהו השלב בו הספק הקיים בליבה של פסיכה לגבי זהות אהובה היה חזק ממנה. באישון לילה היא עשתה מה שהיה אסור לה: היא התגנבה למיטתו של קופידון והרימה את הרעלה שכיסתה את פניו. כשהיא ראתה כי אלו הם פני אל האהבה היא הבינה את טעותה מרוב בהלה היא קפצה ושפכה את שמן הנר אותו היא אחזה מעל קופידון. קופידון נכווה קשות גם פיזית וגם נפשית ואמר את המשפט המפורסם שלו :"במקום בו אין אמון אין אהבה" ועזב.

לאלו שאינם מכירים את הסיפור ומרגישים תחושת ייאוש כמו בקלף 5 גביעים, אל דאגה! קופידון חוזר ובסופו של דבר קופידון ופסיכה, הנפש והאהבה, מתאחדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

5 חרבות - כל הבחירות גרועות. הבחירה הרעה מכולן היא לא לעשות דבר

קלף זה הוא הרבה יותר שכיח ממה שאנו חושבים. אני נתקל בו בהרבה בפתיחות, כיוון שזוהי סיטואציה שכיחה ואפילו כמעט יום יומית. פעמים רבות מאד בחיינו אנו נמצאים בפני דילמה בה כל אפשרויות שלנו אינן טובות. זה יכול להיות נכון להחלטות גורליות בחיינו ולהחלטות פשוטות.

הנקודה החשובה בקלף זה, הדגש הוא, על הפעולה. השואל חייב להחליט, חייב לבחור, להתחיל לצעוד בדרך כלשהי, לעשות מעשה, פעולה אקטיבית. הוא חייב לבחור ולבצע את הבחירה שלו בלב שלם תוך התחייבות לדרכו החדשה.

הפעולה שהשואל יעשה אולי לא תהיה הדבר הנכון, אולם היא תוביל אותו אל האמת. לאחר שהוא יצעד בדרכו החדשה הוא יידע מה נכון ומה לא, ואז יוכל לתקן את עצמו.

אושו פעם אמר כי אם אנו מתלבטים לגבי שני אפשרויות בחיינו אנו צריכים לסרב לשניהן. האופציה לה נסרב ונצטער על כך – היא הדבר הנכון.

זהו קלף נדיר ומיוחד כיוון שלשואל יש הזדמנות לגלות את האמת, לדעת מה נכון וכל שהוא צריך לעשות הוא לבחור בדרך אחת ולצעוד בה. התפקיד שלנו כקוראים כאן הוא לעזור לשואל לקום ולעשות בחירה, פעולה של ממש ולהגיב.

מה קרה בין קלף 4 חרבות לקלף 5 חרבות:בקלף הקודם השואל עמד בפני סיטואציה בה צריך להחליט לא להחליט. הקלף הקודם ייצג מצב בו לא כדאי לשואל להחליט כיוון שלא הכל ידוע וברור עדיין. השואל פעל לא נכון. הוא לא המתין ולא נתן לאירועים להתרחש בקצב הנכון והתוצאה היא שהיום הוא שוב לא יודע מה לעשות, אלא שהוא חייב להגיב.

גם כאן אם נשאל שאלת עתיד, קלף 5 חרבות מראה כי היום השואל נמצא במצב של 4 חרבות וכי אם הוא יפעל לא נכון וימהר להגיב הוא יימצא בעתיד במקום אותו מייצג הקלף 5 חרבות.

הסיפור המיתולוגי שמאחורי הקלף - אגממנון. אורסטס קיבל את הידיעה שאמו הרגה את אביו וכי היא שולחת חיילים להרוג גם אותו. הדילמה היא קשה: מוסרית וקיומית. הוא יודע כי עליו להרוג את אימו כיוון שאם היא תמצא אותו קודם היא תהרוג אותו, אולם מצד שני איך יוכל להרוג את אימו? לכן הוא הולך לאפולו, אל השמש, לבקש את עצתו. אפולו מקשיב ומודה כי המצב בו הוא עומד הוא בלתי אפשרי, אולם כיוון שעליו להחליט הוא מחליט עבורו ופוסק כי הוא חייב להרוג את אימו ובכך מסיים את מסכת ייסורי ההתלבטות שעמד בפניה אורסטס.


© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 12 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully