וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שורש כל הטוב

17.1.2006 / 9:00

את חולה בשפעת, לבעלך לא עומד והילד סובל מבעיות ריכוז. לסינים התשובה - שורש הג'ינסנג

הג'ינסנג הוא שורש מיובש, שידוע כמרכיב חיוני ברפואה הסינית. פירוש המילה ג'ינסנג בסינית הוא "תמצית האדמה בצורת אדם", שם שמבטא הערכה רבה לסגולות המרפא של הצמח. כיום, נעשה בו שימוש נרחב בארצות הברית ובמדינות מפותחות אחרות, בהן אורח החיים התובעני והרגלי תזונה לקויים, מקשים בשמירה על הבריאות והמערכת החיסונית.

הוא קיים בגרסאות שונות: האסייתית, אמריקאית, סבירית או קוריאנית ומייחסים לו תכונות פלא ממש. נמצא כי הוא תורם לשמירה על רמת אנרגיה גבוהה ומסייע בשיפור היכולות הגופניות והמערכת החיסונית. עוד נמצא כי הג'ינסנג מאזן את רמת הסוכר אצל חולי סוכרת, עוזר במקרי אימפוטנציה, משפר את מצב ברוח ובשילוב עם צמח הגינקו-בילובה, הוא תורם רבות לזיכרון וליכולת הריכוז.

באחד המחקרים שבחנו את יעילותו של הג'ינסנג לחיזוק המערכת החיסונית, השתתפו 227 נבדקים, שחולקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת קיבלה תרופת דמה (פלצבו) והקבוצה השנייה טופלה בתמצית ג'ינסנג. כעבור 4 שבועות מתחילת המחקר קיבלו כל המשתתפים חיסון נגד שפעת. תוצאות המחקר הראו שתמצית הג'ינסנג משפרת את התגובה החיסונית בבני האדם ומסייעת בהגנה מפני שפעת והצטננות. נמצא כי שכיחות מחלת השפעת הייתה נמוכה באופן משמעותי בקבוצה שנטלה ג'ינסנג, לעומת הקבוצה שנטלה תרופת דמה – 15 מקרים לעומת 42. עם קבלת החיסון הקונבנציונלי כנגד השפעת, רמת הנוגדנים בגופם של נוטלי הג'ינסנג נמצאה גדולה ב-60%, לעומת קבוצת הפלצבו. נמצא גם שרמת הפעילות של תאי החיסון המגיבים לוירוסים הוכפלה, לעומת נוטלי הפלצבו.

יעילותו של צמח הג'ינסנג יכולה להשתנות באופן קיצוני מצמח לצמח, מאיכר לאיכר ואפילו מקטיף לקטיף, בשל שינויים באוויר, בקרקע ובאיכות השורש. במקרים אחרים בהם אין בקרת איכות צמודה, הצמח יכול לאבד מסגולותיו גם בשל ריסוס כימי לא מבוקר כנגד מזיקים.

אפשר ליהנות מסגולותיו של הצמח גם באמצעות מוצרים שונים, שמורכבים ממיצוי של הג'ינסנג, כמו למשל תמצית הג'ינסנג של חברת פרמאטון. כשאתם באים לבחור את דרך צריכת הג'ינסנג שלכם, כדאי שתדעו שבשוק קיימים מוצרים שונים שאינם מכילים כמות קבועה של הצמח, או של מרכיביו ויש כאלה שאינם מכילים ג'ינסנג בכלל, לכן כדאי לשים לב מה קונים.

צריכת ג'ינסנג אינה ממולצת לבעלי לחץ דם גבוה ורצוי להתייעץ עם רופא או רוקח קודם ללקיחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully