וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוח סינית עתיקה

ורד מצפי

1.1.2006 / 10:31

צורת פירמידה, לב פועם, רגש התשוקה, הצבע האדום – על מאפייניו של יסוד האש לפני הפנג שואי

היהודים אינם העם היחידי בעולם שחוגג את נצחון בני האור על החושך - כ-15 מיליון שחורים חוגגים את חג ה"קוואנזה", בליון שבצרפת חוגגים את פסטיבל האורות, בצ'צ'יבו שביפן חוגגים את "פסטיבל הלילה", בהודו מתקיים פסטיבל הדיוואלי ועוד. העובדה שחודש זה משופע ב"אש", אינה מקרית. מזלו של חודש דצמבר (כסלו) הוא קשת, מקבוצת מזלות האש, על פי האסטרולוגיה המערבית.

גם המסורת הסינית מבחינה את עולם התופעות על פי יסודות - מים, עץ, אש, אדמה, מתכת. כל אחד מהם בא לידי ביטוי ברובד הפיזי, המנטלי והרוחני ושולט על עונה, כיוון, צבע, חומר, ספרה, איבר בגוף, אזור בבית ועוד.

הרפואה הסינית מייחסת את יסוד האש לאזור הלב. הלב מאכסן את הנשמה ומהווה את מרכז המודעות. הוא שולט בזרימת הדם בכל הגוף וכך שולט בכל איברי הגוף. המאורות הגדולים של גוף האדם הם העיניים. למאורות יש מחזור התפשטות. בשיא היום, השמש נמצאת בצד דרום - כך נקבע דרום כאנרגיית אש. הרגשות הקשורים לאש, ללב ולצד דרום, הם אהבה, שמחה, יצריות, אופטימיות, חום, אור, תהילה, תשוקה, החצנה, פרסום, הצלחה, הרפתקנות ודרמתיות. הצבע שמסמל את יסוד האש הוא אדום - צבע הלב והאהבה והצבע הבולט והממריץ ביותר מכל קשת הצבעים.

איבר החישה של הלב הוא הלשון, שמתקשר החוצה את מאווי הלב. מתוך כך, אדם שיסוד האש אצלו מאוזן, מסוגל לאהוב ולהביע את אהבתו. אנשים שמאופיינים ביסוד האש, הם פעמים רבות אנשי במה, תקשורת ופוליטיקה. אנשים שאוהבים לשים את עצמם במרכז הבמה. אנשים שמקצועם ביד הלשון.

חוסר איזון ביסוד אש יכול להתבטא בגמגום, קור או קושי בהבעת רגשות, חוסר ביטחון עצמי, דיכאון, אדישות, חוסר מוטיבציה, בלבול ונדודי שינה. עודף ביסוד אש יכול לגרום לעצבנות, אגרסיביות, יצריות ותשוקה מינית, חוסר מנוחה, לחץ פיזי ונפשי ועוד.

החומרים המייצגים אש הם תאורה, מוצרי חשמל, נרות, אש חיה, חיות וחומרים הבאים מן החי כמו עור או פרווה ואביזרים בצבעי אש - אדום, כתום חזק וכו'.

הצורות המשויכות לאש הן: משולש, פירמידה, זיגזג וכוכבים. ספרת האש היא 9.

הפרעונים בנו את הפירמידות שנחשבות לאחד משבעת פלאי עולם, על מנת להאדיר את שמם, הפירמידה השקופה במוזיאון ה"לובר" נבנתה כאטרקציה מושכת והפכה לשם דבר. בניין האופרה של סידני הבנוי בצורה של מפרשים משולשים, נבחר על ידי איגוד הארכיטקטים העולמי כאחד מעשרת המבנים החשובים ביותר שנבנו במאה העשרים.

ניצחון הרוח על החומר

בחנוכה אנו מדליקים חנוכיה בעלת תשעה קנים, כדי לציין את ניצחון היהודים המעטים על האימפריה היוונית ועל מנת להלל את ניצחון הרוח והאמונה, על החומר - עבודת האלילים. אמנם השימוש באלמנטים מיסוד האש אינו נובע מהמסורת הסינית, אבל יחד עם זאת קיים קשר סימבולי עדין השזור בין הרוח הסינית העתיקה לבין הרוחניות היהודית ומסורות דתיות אחרות. הקשר הזה מוכיח שהאדם הוא מכונת משמעויות ופרשנויות וכי אין אמת אחת. נקודות מבט שונות לדברים, מפיקות תוצאות שונות. תזכרו שדעתכם, או האמת שלכם, היא שלכם וסביר להניח שעל בסיס אותן עובדות, אוחזים אחרים בנקודות מבט שונות. זכרו לכבד אותן. אז בפעם הבאה שאימא שלכם שואלת "אכלתם כבר?" ו"מתי אתם באים לבקר?" תשקלו שאין כוונתה להציק. נקודת המבט שלה היא האהבה והדאגה שלה אליכם.

ורד מצפי היא מוסמכת לייעוץ והשמת תורת הפנג שואיvered@fusion-team.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully