וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפעמים ברז הוא לא רק ברז

ורד מצפי

13.12.2005 / 15:54

דליפת מים בביתה של בחורה התריע על רצון לעשות שינוי בקריירה. על מים ורגשות מוסתרים

הרפואה והפילוסופיה הסינית מגדירה מערכת של חמישה אלמנטים, שכל מהות שקיימת ביקום מורכבת מיחס כזה או אחר ביניהם. היסודות הם: מים, עץ, אש, אדמה ומתכת. מחזור היסודות הסיניים הוא מעגלי ולכן קשה לדבר על התחלה וסוף. עם זאת, המים מהווים את נקודת המוצא של התהליך ולכן נתייחס אליהם כאל היסוד הראשון. בספר בראשית כתוב: "ויאמר אלוהים: יהי רקיע בתוך המים ויהי מבדיל בין מים למים" (בראשית א, ו').

לאחר שהבדיל אלוהים בין היום ללילה, פנה להבדיל בין המים לשמים. ההבדל ביניהם הוא, שהמים מחלחלים כלפי מטה. וכך, המאפיין העיקרי של יסוד המים אצל הסינים (אך גם בתרבויות אחרות, כולל הקבלה היהודית) הוא העומק ומה שנמצא מתחת לפני השטח.

יסוד המים מייצג את הזרע הממתין באדמה, מחכה לגשם שיצמיח אותו. הוא מייצג את הפעילות המתרחשת במעמקים, מתחת לפני השטח עד לצמיחה החוצה. לתהליכים העובריים הראשוניים של המפגש בין הזרע (יאנג) לבין הביצית (יין) בסביבת מים. לפיכך, מייצגים המים את פחדינו הקמאיים ביותר, את תת המודע, הרגשות, כוח הרצון, המופנמות והם אנלוגיה לעבר שלנו. מים מייצגים קושי להיפרד מן העבר, הסתגרות, התכנסות, התגוננות, אגירה ואספנות.

מצד שני, המים, בהיותם יוצרים חיים, מזינים את הצומח ומשקים את החי, מייצגים יצירתיות, רעיונות, אינטואיציה, עולם פנימי, גמישות מחשבה, בריאות, שלווה ורוגע פנימיים. המים מתקשרים לתהליכים שקורים בנפשנו, מאחורי הקלעים. אותם תהליכים המנביטים את השינוי החיצוני. משום כך, יסוד המים מסמל את צד צפון, צד הקריירה.

ישנה נקודת מבט אחרת על המים. לא המים שמצמיחים משהו חדש, אלא המים שנקווים בסדקים הקטנים ומחלחלים פנימה. לפני זמן לא רב, ביקרתי בביתה של רונית שדיברה איתי על נושאים שונים והזכירה במקרה שהיא הזמינה אינסטלטור כבר מספר פעמים כדי לפתור נזילה שהשכנים התלוננו עליה. הנזילה היתה באיזור הדרום מערבי בביתה שזוהי פינת הזוגיות. רונית טענה שמדובר באינסטלטור לא מקצועי, כיוון שהוא אינו פותר את הבעיה. לא משנה כמה פעמים הוא הגיע, הטפטוף ממשיך בעוצמות שונות. במקביל, הגיע אחד השכנים והתריע בפניה שדוד השמש נוזל כמו ברז מים ושחבל על המים בכינרת ועל חשבון המים של הבחורה.

כשילדים מרטיבים בגיל מאוחר, הפסיכולוגים אומרים כי זוהי תוצאה של תחושת חוסר בטחון. מבחינה סימבולית מים מושווים לרגש, ושחרור של מים ע"י שתן הוא כמו שחרור של רגשות. ההרטבה היא חלק מאיבוד השליטה שמאפשר להם "לשחרר" פחדים וחרדות, שלא מוצאים דרך להשתחרר באופן אחר.

רונית היא ילדה גדולה שלא מרטיבה כבר שנים. היא אישה חזקה שיודעת מה היא רוצה. רונית לא מאבדת שליטה על גופה, אבל סוגרים פיזיים בביתה מאבדים שליטה. יש דברים שרוצים לצאת החוצה. רונית קולטת את הביטוי העצמי שלה שהיה חסום עד כה ולראשונה בחייה, היא שמה את עצמה בחקירה לגבי נסיבות חייה ולגבי מה שהיא באמת רוצה לעשות. נדרשת לכך נועזות וחשיפה, הליכה אל הלא נודע. רונית קלטה שהחלום שלה כילדה היה להיות זמרת ושחקנית ועד היום היא הסתירה שאיפה זו מאחורי מחשבות שכלתניות. השכלתנות הסתירה גם פחדים להזדקק למישהו אחר, להיות שותפה, חשופה.

את הרגשות והפחדים הטבעיים, רונית שמרה תחת מעטה של קרמיקה וחרסינה חזקים, אבל עכשיו הם מפעפעים החוצה. ההזדמנות שרונית עומדת בפניה היא לקבל את מה שיש לה ולשים את הרגשות בקיום. להוציא את הפחדים החוצה ולהתמודד איתם במקום לקבור אותם ולהתעלם.

ברובד הטכני, רונית החליפה דוד שמש ותיקנה את הנזילה בשירותים. ברובד הפנימי, רונית יצרה כמה פריצות דרך משמעותיות, ביחסים הזוגיים, ביחסים עם משפחתה ובקריירה שלה. היא הפכה למישהי בעלת ביטוי עצמי מלא, ששלמה עם הבחירות שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • פנג שוואי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully