וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים לכם בית ספר

גילה בויום, האגודה לפיתוח המודעות

15.11.2005 / 18:31

גילה בויום מייעצת איך לבחור את קורס המיסטיקה המתאים לכם ביותר ואיך להישמר משרלטנים וערפדי כספים

בשעה טובה ומוצלחת החלטתם שאתם רוצים ללמוד מיסטיקה, וכעת אתה בחיפושים אחר הקורס המתאים. אתם פונים לגופים שונים, קוראים פרסומים, שומעים הרצאות מבוא וגוזרים מודעות מעיתונים. למה כדאי לשים לב וממה כדאי להיזהר כדי לא ליפול בפח:

אם מגיעים לקורס דרך פירסום מודעה, כדאי לוודא האם מצויין שמו של מנחה הסדנה. לא מומלץ לבחור בקורס ששם המנחה שלו מוסתר או אינו ידוע.

ההיכרות עם המנחה מתחילה כבר בטלפון. אם מנדנדים לכם ללא הרף, כי פעם הבעתם רצון ללמוד ומנסים לעניין אתכם בקורסים עטופי סופרלטיבים כמו "זה הדבר הכי טוב שיוכל לקרות לך, כל החיים שלך ישתנו...", כדאי לקחת את המידע בערבון מוגבל. דאגו שישאירו לכם את הבחירה החופשית להחליט אם ברצונכם לבוא למבוא או לקורס. בקשו שהמנחה יספר לכם מה עושים, ושישאיר לכם את האפשרות להחליט בסוף לבד.

חשוב לוודא שהמנחה בעל נסיון ואינו חלטוריסט שזה עתה סיים ללמוד קורס בעצמו. ייתכן שמורים יתנדבו להציע לכם קורסים במחירי זנות או קורסי לימוד בקבוצות מאוד קטנות של 2 עד 3 אנשים. היזהרו ממורים שמנסים לעשות סטז' על חשבונכם. חשוב שמנחה יהיה גם בעל ניסיון שטח. אין לי בעיה עם אנשים שמתחילים את דרכם במיסטיקה, אבל חשוב ביותר שלפני שהם מלמדים הם כבר עסקו לפחות שנה בטיפול או ביעוץ אישי. חשוב שיציינו בפניכם שאולי זה פיילוט או קורס ראשון, ידגימו ויציגו את כל תוכנית הלימודים.

היזהרו ממיסטיקה מסוג "ירקות מוקפצים", כלומר, תערובת של נושאים מגוונים בקורס אחד. ייתכן שמי שמציע קורס נומרולוגיה או טארוט עם התפתחות רוחנית או מדיטציות, נוטה לערבב את חומר הלימוד בשל חוסר בקיאות בנושא אחד ספציפי.

מה המחיר

שאלו מראש על מחיר, על החומר הנלמד בכל שיעור וכמה זמן אורך הקורס. חשוב שתבינו עם איזה ידע תצאו מהקורס. היזהרו ממילים כמו: "נראה, תלוי בקבוצה, זה רק מבוא ויהיו קורסי המשך..." אם תשמעו תשובות כמו "זה קורס של 10 מפגשים, ואל תחשוב שמזה תצא נומרולוג, תצטרך לקחת קורס למתקדמים, ואחר כך למאסטרים..." תדעו שלפניכם ערפד כספים ומחפש פרנסה. קורסים ללימוד נומרולוגיה וטארוט, למשל, אמורים לארוך לפחות בין 40 ל-60 שעות לימוד, אך לא יותר משנה (לא כולל אסטרולוגיה ונומרולוגיה).

עם ישראל אוהב חלטורות ומבצעים של "הכל ב-2 שקל", ולצערי זה הגיע גם למיסטיקה. חשוב לזכור שאין "מייד אין צ'יינה" בתחום הזה ואין מבצעים. הצעות כמו "מחיר הקורס 1600 ש"ח ולחברים 1200 ש"ח מעוררים חשד מיידי לבלפנות. גם פרסום המחיר בפריסה לתשלומים כמו 493X4 הוא מוזר בעיניי - למה לא לרשום מחיר מלא. מומלץ לחשב את המחיר לכל מפגש, שאמור לעלות בערך 80-120 ש"ח לשיעור בן 3 שעות לפחות. בררו שלא מדובר בשעות אקדמיות.
חשוב לזכור שהמחיר אינו תעודת עניות לאיכות הקורס. קורס שהוא יקר יותר אינו בהכרח טוב יותר.

אם נפלתם בפח אל תתביישו לבקש את הכסף בחזרה או לפחות חלק יחסי ממנו. כשאתם מתחילים ללמוד דאגו שתהיה לכם תוכנית לימודים בכתב - זה כמו חוזה. אם אתם חשים שאתם לא מקבלים את מה שנאמר, אפילו לא בחלק, זכותכם לבקש את כספכם. אל תשכחו שאם הקורס לא מוצא חן בעיניכם באופן אישי או אתם אלו שלא מתאימים לשיטה - לא זו הסיבה לבקש את כספכם.

מיקום

לא תמיד מקום הלימוד הקרוב ביותר לבית הוא גם הטוב ביותר. המיסטיקה פורחת ובכל חור צץ מורה שבא לספק את צרכי המיסטיקה של האוכלוסיה המקומית. לצערי רבים נפלו בפח הזה של: "זה נוח לי כי זה קרוב לבית". עדיף להתאמץ קצת כדי להגיע למורה טוב.

שיעורים פרטיים אינם בהכרח יתרון. אינטראקציה בין אנשים, דוגמאות ולימוד תוך כדי הדגמות על אחרים הם דבר חשוב. אני לא מאמינה בשיעורים פרטיים. ברוב המקרים, המחיר הוא יקר והתוצאות דלות. אני לא פוסלת את העניין לחלוטין, אבל כדאי לבדוק ב-7 עיניים.

מתחילים ללמוד

אם בשעה טובה הגעתם להרצאת מבוא, נסו לבחון כמה "אני ואני.." יש בהרצאה. אם הגעתם לערב של הטפה, סביר להניח שאתם במקום הלא נכון. בדקו שהמנחה לא מנסה לגמד אתכם ואת חייכם, ולבסוף יגיד שהוא התרופה היחידה והמתבקשת לכל הצרות שלכם. בדקו כמה פעמים הוא אומר את המילים, "את זה נלמד בקורס". עד כמה הוא משחרר מידע בהרצאת המבוא, עד כמה הוא מוכן לתת הדגמות והאם הוא נוטה למשוך אתכם לקורס בכל מחיר ולהוט לשים יד על פנקס הצ'קים שלכם. בקשו כמובן לדעת על ניסיונו ושוב, חשוב שיהיה לו ניסיון שטח בעבודה עם אנשים.

מנחים רבים חוששים שהתלמידים ידעו יותר טוב מהם וייקחו מהם את הפרנסה, ולכן הם לא מעבירים את כל מה שהם יודעים, במיוחד את ניסיון השטח שלהם בעבודה עם אנשים. אם תשמעו את הביטוי: "תשמעו, מה אתם חושבים, זה ייקח שנים להיות אסטרולוג או מתקשר או להגיע להארה, למה אתם מצפים..." תדעו שמדובר בהתנשאות רוחנית ואתם תקועים. אסור שבחברת מורה רוחני תחושו שאתם קטנים, לא מפותחים וחדלי אישים, שהמורה הוא הגורו שלכם ושאף פעם לא תגיעו לדרגה שלו. נתקלתי כבר במישהו שחיפש את ההארה, אבל המורה שלו אמר לו שרק אחד מ-5000 איש זוכה.

אם התחלתם ללמוד שימו לב כיצד מתנהלים השיעורים האם מתחילים בזמן, האם ההפסקות מתארכות. לפעמים קורסים כאלה הופכים למפגש חברתי מרתק, דבר שמפתה את המנחה להאריך את ההפסקה, ולהאשים, יותר מאוחר, את הקבוצה בכך שלא הספיקו את החומר, ושהוא מבחינתו מוכן להוסיף עוד מפגשים, אבל תמורת כסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully