וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנעים לכוחות הכשל

6.6.2006 / 9:00

קלף הכהן הגדול וקלף השטן מעניקים לכם את המפתח להארה - על המאבק בין טוב ורע בחיים ובקלפי הטארוט

קלף הכהן הגדול וקלף השטן הם שני צדדים של אותו מטבע. שניהם יחד מייצגים את המפתח להתפתחות רוחנית. הבנתם תאפשר לנו לפתור את החידה הגדולה של החיים ולהגיע להארה. שני הקלפים מייצגים שני כוחות, שהם המודעות וחוסר המודעות גם יחד, והם מכונים בשמות רבים: כוחות האור וכוחות החושך, כוחות חיוביים וכוחות שליליים, העולמות העליונים והעולמות התחתונים ועוד. במקרה שלנו נקרא להם: הכהן הגדול והשטן.

הבנת שני הכוחות האלו, זהו שם המשחק בהתפתחות הרוחנית אליה אנו שואפים. אלו שני כוחות מנוגדים שנמצאים במאבק מתמיד מזה עידן ועידנים. הם האתגר הגדול ביותר העומד מולנו והם מהווים את השורש והבסיס להתפתחות הרוחנית. אבל ראשית, על מנת להסביר את העיקרון העומד מאחורי הכהן הגדול והשטן, עלינו להבין את מונח היסוד: מודעות.

המודעות הינה היכולת שלנו ל'תפוס' את הקיים סביבנו. כלומר להבחין, להכיר, להבין ולהשתמש באנרגיות הסובבות אותנו. ככל שנוכל 'לתפוס' יותר את האנרגיות הללו כך נוכל לתעל אותן בצורה הטובה ביותר לטובתנו. המודעות מתחילה, למעשה, בקלף הקוסם בו נתקלנו בפעם הראשונה במושג הנקרא: רצון. הרצון הוא מנגנון עצמאי הנמצא בכל אחד מאיתנו המושך ומרכז אל המרחב שלנו את שדות האנרגיה הנמצאים ביקום. היקום כשלעצמו, דרך אגב, הנו פאסיבי. כל תפקידו הוא לשלוח את אותן אין ספור אנרגיות למרחבי ומימדי הקיום ותו לא. הרצון, הוא היחידה הפועמת בלב היקום והוא הבחירה החופשית עליה מדובר כה רבות. הוא זו העושה שימוש באנרגיות השונות ומנתב אותם כפי שאנו רוצים. היקום אינו מתערב ואנו הם אלו העושים את העבודה לטוב או לרע.


הרצון אוסף באופן אקטיבי את שדות האנרגיה הנמצאים ביקום וע"י העברתם למימד הקיום שלנו, נוצרת ההוויה שלנו, האנרגטית, הרוחנית, הנפשית ולבסוף, גם הפיזית. ריכוז אנרגיות זה יוצר את גרעין החיים ובלעדיו לא נוכל להתקיים. כך, כשאנו נלך לעולמנו, לא יהיה יותר כוח שיתפוס את שדות האנרגיה האלו וירכז אותם בנקודה אחת, והם יפוגו לכל עבר.

המודעות, אם כך, היא היכולת שלנו לתפוס. זה מתחיל ביכולת שלנו לתפוס את עובדת קיומנו - אנחנו 'תופסים' שאנחנו בחיים. לאחר מכן, ממשיכה המודעות לתפוס רבדים נוספים בחיינו: לתפוס את קיומם של אחרים, לתפוס את מטרת חיינו, ללמוד, להבין, להיות ממוקדים, החלטיים ומסוגלים להבחין ולהחזיק בדברים הנכונים לנו. עם עליה ברמת ההתפתחות הרוחנית שלנו עולה גם רמת המודעות שלנו ואיתה היכולת 'לתפוס' יותר חלקים בחיינו ובצורה טובה וברורה יותר. בשלב מתקדם בהתפתחות הרוחנית שלנו נוכל להבין ולראות את הקיום שלנו, המשתלב עם העולם, ללא ספקות, בחדות ובידיעה שלמה.

מהי ההארה

ישנם תקופות ומצבים בחיינו בהם אנחנו מרגישים שאנחנו במעיין 'היי' ומסוגלים 'לתפוס' את החיים יותר מאשר בתקופות או במצבים אחרים. בתקופות אלו אנו יכולים ממש לראות ולהרגיש איך הדברים קורים ולכן מסוגלים "לרכב" על הגלים הנכונים. ככל שנפתח יותר את המודעות האישית שלנו, כך נתקדם יותר ויותר עד לשלב שבו היא תתחבר למודעות של היקום. הארה הוא המצב בו המודעות שלנו מתחברת עם זו של היקום ואנו הופכים לאחד.במצב ההארה נחווה את הקיום ללא ספקות, ללא שאלות ובידיעה גמורה את מהות חיינו. אז הכל יהיה מואר וברור, דבר לא יהיה מוסתר. ככל שנתפתח אנרגטית, כך נוכל למשוך יותר אנרגיות מהיקום, והרצון שלנו יוכל להביא אל הקיום שלנו יותר אנרגיות. לבסוף, כשכל האנרגיות של היקום יעברו דרכינו, נהיה מוארים. זהו סוד החיים. היסוד החשוב והמרכזי במשחק הנקרא "ההתפתחות הרוחנית" והוא המודעות, כל מה שאנו צריכים לעשות על מנת להגיע להארה הוא להעלות את רמת המודעות שלנו. אלא, שהדברים לא כל כך פשוטים...

על כוחות הכשל

כפי שישנם כוחות שעוזרים להעלות את המודעות כלפי מעלה, כך ישנם כוחות ש"דואגים" להוריד את המודעות כלפי מטה. כוחות אלא נקראים "כוחות הכשל". כאשר אנו נכנעים לכוחות אלו, אנחנו נמצאים ב"עוני רוחני". אנו מאבדים את היכולת שלנו לשלוט על חיינו, אנו כבר לא מסוגלים לתפוס אותם והחיים "קורים" לנו, מבלי שנוכל להפעיל את הרצון שלנו על תהליכים המתרחשים בהם. אנו כבולים, נתונים תחת הסתכלות צרת אופקים על העולם, רואים רק את המקום הספציפי בחיים שלנו, ממנו אנחנו לא מרוצים, ללא כל יכולת להבין מדוע הדברים קורים כפי שהם קורים. אנו מאבדים את היכולת שלנו לשלוט על חיינו, לעיתים, עד תחושה שאנו נשלטים ע"י משהו אחר, תחושה שמביאה אותנו לוותר לגמרי על הניסיון לקחת את המושכות חזרה.


כוחות הכשל הם למעשה אוסף של תהליכים, אנשים והוויות אשר יופיעו בחיינו כאשר נאבד את השליטה עליהם, כאשר נזניח את החשוב והיקר לנו, כאשר נוותר על הניסיון 'לתפוס' את החיים ולהבין אותם והחמור מכל, כאשר נאבד את היכולת לרצות לעצמנו (את הטוב ביותר כמובן). אז נפגוש מכשולים כמו: "חברים טובים" הנותנים לנו עצה רעה, נפגוש ביצרים כגון: קנאה, אלימות. נתחיל לאחר ולאבד עניין. לכל אלו מכנה משותף: הזנחה, הזנחה של החשוב לנו, בכל תחום: מערכות יחסים, עבודה, לימודים וכל השאר.

לעומת זאת, כשאנו מושפעים מהכוחות החיוביים אנו מרגישים התעלות, מצב הרוח שלנו מרומם, אנחנו אוהבים, נועזים ובעלי תחושה ש'הכל בהישג ידנו'. אנחנו מסוגלים לעשות פתאום דברים שעד עכשיו לא הצלחנו ואולי אפילו לא חשבנו שנצליח או ש"יהיה לנו מספיק אומץ". אנחנו ממוקדים בהחלטות שלנו, מודעים לכוחות שסובבים אותנו ומסוגלים למשוך אל חיינו את אותם הגורמים, התהליכים, האנשים וההוויות החיוביים אשר יועילו לנו ביותר.

המאבק בין טוב ורע

החיים הם מאבק בין שני כוחות אימתניים אלו והם בנויים כך שהכוחות החיוביים בחיינו יוצרים גירויים שמטרתם להעלות את רמת המודעות שלנו, כשלרוב אנו נמצאים במצב של עלייה מתמדת. מטרתם של הגירויים האלה היא להצביע על השלב הבא בתהליך ולכן, אנו נתנסה במצב אנרגטי "מתקדם" לכאורה מהמצב האמיתי, מעין קפיצה במודעות. המכשול הגדול יחכה לנו כשנחזור למצבנו האנרגטי הקודם, אז החוסר האנרגטי יבלוט ואנו נרגיש את התעוררות כוחות הכשל, אשר טיבם "לנצל" מצבים מסוג זה ולהתערב. כשנרגיש בחסרון האנרגטי, אנו עלולים לפנות לכוחות הכשל ולאפשר להם לדרדר את מצבנו אף יותר. הסכנה העיקרית טמונה בכך שנבחר לשקוע בעולמות השליליים וכך, לא רק שנבטל את ההישג האנרגטי, אלא גם נדרדר את מצבינו האנרגטי.

למעשה, כוחות המודעות וכוחות הכשל, משרתים את אותה המטרה. אותם כוחות הכשל אשר לכאורה באים להפריע לנו, הם כלים עוצמתיים המאפשרים, אם רק ניתן להם, להראות לנו את הדרך בה אנו יכולים להשלים את החסרים האנרגטיים. הם לא נמצאים כדי להפריע לנו כפי שנראה במבט ראשון, אלא מהווים מעיין גיבוי או "תוכנית חלופית", אם תרצו, למצבים בהם אנו נמצאים בחוסר אנרגטי. ניתן לומר שהמודעות והכשל הם הימצאותם או העדרם של אותו כוח. כלומר, כשאנו מודעים ומפתחים את יכולות ה'תפיסה' שלנו אנו מסוגלים לתפוס יותר אנרגיות. אז נוכל להעמיד לרשותנו כוחות חיוביים, עוצמתיים יותר הפועלים ביקום, להיעזר בהם ולהשתמש בהם לטובתנו.

לעומת זאת, מה קורה כאשר אנו מאבדים את המודעות שלנו. מה קורה כאשר אנו הופכים להיות לא מודעים? כאשר אנו לא מודעים אנו למעשה מפסיקים את השליטה הרצון שלנו נחלש. אנו מוותרים. וכשהרצון נחלש, כבר לא תהיה לנו יכולת להחזיק כמות כל כך גדולה של שדות אנרגטיים. אנו נאבד חלק מהשדות האנרגטיים העוברים דרכינו וכתוצאה מכך אנו נהיה חלשים יותר אנרגטית ויכולת התפיסה וההבנה שלנו תהיה מוגבלת.

המשך המאמר מופיע בקישור שלפניכם:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully