וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר המאגיה והמסתורין

9.8.2005 / 9:40

איך מקישים נכון על עץ ואיך עושים בובות וודו ב"ספר המאגיה והמסתורין" מאת יחיעם פדן ויעל ענבר

'ספר המאגיה והמיסתורין - מחתולים שחורים ועד כוכבים נופלים', עוסק בידע עממי של כישוף ומאגיה שנאסף בתרבויות שונות. מאגיה היא מכלול השיטות שבאמצעותן מנסה האדם לשנות את המהלך הרגיל של האירועים ואף להשפיע על כוחות הטבע, להגביר את המזל הטוב, לבלום את המזל הרע ולהזיק לאויבים. הספר כולל תיאור של אמנות רווחות בתרבויות שונות, פעולות כישוף בסיסיות ואפשרויות חיזוי. הוא מחולק ל-7 פרקים: אהבה וזוגיות, האדם ומהלך חייו, בבית וברחוב, ביער ובגינה, מנמלה ועד פיל, מזלם של המספרים וכוחות קסם.

כותבי הספר יעל ענבר ויחיעם פדן, נדהמו לגלות עד כמה מנהגים מעולם המאגיה משפיעים על חיינו גם בהעדר אמונה. הספר נמנע מעמדה שיפוטית ולרוב לא נוקט הבעת דעה לגבי המנהגים המתוארים. לא תמצאו בו הגדרות לאמונות טפלות או תפלות – איש באמונתו יחיה.

יעל ענבר היא סופרת ומתרגמת, ידענית בתחום תורת הנסתר, למדה וחוותה דברים "נסתרים". יחיעם פדן הוא מומחה לספרות נוער, שכתב וערך ספרים ואינצקלופדיות. הוא מתייחס לעולם הנסתר בביקורתיות, למרות שמדי פעם הוא מוכן להודות שיש דברים שאין להם הסבר רציונלי. בעבודתם המשותפת על הספר הביא כל אחד מהם את זווית הראייה והתובנות שלו בנושא.

במרכז חיינו הבוגרים עומדת התעלומה של ההתאהבות, הזוגיות והיצירה המשותפת. בנושאים אלו עוסק הפרק הראשון של הספר, בו תוכלו למצוא, בין היתר, עצות כיצד לתכנן את החתונה, מה כדאי לעשות בדרך לחופה ומה הקשר בין תינוקות קירחים למולד הירח. לדוגמה מתוך הספר – "מי שסינרה נפתח, שרוך ניתר בבגדיה או הגומי בתחתונים נפרם, אהובה ככל הנראה בוגד בה".

הפרק השני עוסק באדם ובמהלך חייו, בהיבטי הגוף והנפש: מה בין גודל האוזניים לרווח השיניים, על הקשר בין עיניים ועין הרע, משמעותם המיסטית של עיטושים ומצבן הנפשי של רוחות רפאים – "זהירות!, שערות שנלכדו במברשת או שנגזזו יש לקבור ואסור להשליכן, שמא יפלו בידי מכשפה".

מטאטא חדש בבית ישן

הפרק השלישי עוסק באמנות וכישופים הקשורים לאוכל, לבית והרחוב – באיזה רגל כדאי לעלות למגרש הכדורגל, מי תאכל את הפרוסה האחרונה ומי תתחתן ראשונה, מטאטא חדש בבית ישן או מטאטא ישן בבית חדש, ועל האכילה לפי האסטרולוגיה - "לפיתוח חוש הצדק של בני מזל מאזניים, מומלץ לאכול חזה של עוף, עגבניות, שעועית, בטטה, דלעת, תפוחי אדמה, פירות ובהם מנגו וגרגרי סתיו. תבלינים ובהם חומעה, מנטה, קורנית ווניל".

הפרק הרביעי עוסק בנושאים הקשורים ליער ולגינה – איך מקישים נכון על עץ, על מה מעיד תלתן בעל 5 עלים ומדוע יש שדרות ברושים לאורך בתי קברות ועוד על פרחים ואגדות - "מי שמנופפים לעברו באת עלול למות, אלא אם כן ישליך חופן עפר לעבר בעל האת".

הפרק החמישי מתמקד בבעלי חיים "מנמלה ועד פיל" – מה מבשר חתול המתלקק מלפנים, מה כדאי לעשות עם סוס מת ומה עלול לקרות למי שיורה בסנאי – "מי שרואה טווס פורש את זנבו לפניו יזכה לאושר ועושר".

הפרק השישי עוסק בימי השבוע ובתחום מספרי המזל ומזלם של מספרים – מי הם המספרים החזקים ומה אופיים, למה 13 הוא גיל בר המצווה ואיך מודדים זמן – "אדם שנולד ב-1 בחודש הוא בר מזל, אבל1 כמספר בית נחשב לביש מזל".

הפרק השביעי והאחרון עוסק בכוחות קסם - איפה חיות פיות, איך עושים בובות וודו ומה צפוי לתינוק שנרחץ במי גשם, - "בכל פעם שילד אומר שאינו מאמין בפיות - מתה פיה אחת"


"ספר המאגיה והמיסתורין – מחתולים שחורים ועד כוכבים נופלים" מאת יחיעם פדן ויעל ענבר. כריכה קשה, 215 עמודים, הוצאת מפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully