וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספרים ואותיות

אריאל עדן, האגודה לפיתוח המודעות

8.7.2005 / 10:00

איך נוצרה תורת הנמורולוגיה ומה הקשר בינה לגימטריה ולעץ החיים הקבלי

תורת הקבלה והחסידות מכילה בתוכה את כל התורות המיסטיות הקיימות בעולם, ומחברת אותן לאור האלוקי. בכך היא מעלה אותן לדרגה רוחנית גבוהה יותר, מאשר מהדרגה הרוחנית אליה מנסים להגיע גורמים שונים, שמתעסקים עם אותן תורות אך אינם יודעים קבלה וחסידות.

העובדה שהעולם שלנו בנוי על מסגרות קבועות ומוגדרות הניתנות לקטלוג ומספור, היתה ידוע כבר מראשית הבריאה. התורה מספרת לנו כי היו בדיוק שבעה ימי בריאה - ששה ימי מעשה ויום שביעי למנוח. הזהר ושאר ספרי הקבלה, מדברים על עשר מאמרות או עשרה ספירות שבהם ניברא העולם ועל שבע היכלות, ארבע עולמות וכד'. כלומר, בתוך ההגדרות של בריאת העולם, אנו רואים את השימוש במספרים קבועים, המציינים גבולות וכמויות קבועות מהם ברא הקב"ה את היקום כולו.

זו למעשה הדרך בו נוצרה תורת הנומרולוגיה - אנשים ראו שיש קשר בין מספרים שונים למהות הבריאה. הגישה ששימשה את רוב הנומרולוגים עד ימינו, היתה הגישה העשרונית לפיה כל דבר מתורגם לספרות מ-0 עד 9. דרך מחשבתו של האדם מצאה גישה זו נוחה לשימוש, מכיוון שזו הדרך בה ניברא העולם כולו (גם בקבלה החלוקה היא לרוב על פי עשר ספירות עץ החיים הקבלי, הנובע מאותו רעיון).

הנומרולוגים גילו כי המספרים השונים בחיי האדם הם אינדיקטורים לכוחות רוחניים הפועלים עליו, ולכן על ידי הבנתם ניתן להבין אילו כוחות רוחניים משפיעים על חיי האדם. חשיבות רבה ניתנה על ידי הנומרולוגים לשם האדם ותאריך הלידה שלו, הערך המספרי של הרחוב בו הוא גר, מספר הדירה, תאריך הנישואים, תאריך לידת בת הזוג וכד'. כל זה כדי להבין אלו כוחות פועלים עליו ובכך לתת לאדם יעוץ או הסבר לוגי לדרכו ומעשיו בחיים.

לכל אות ערך גימטרי

רעיונות אלו היו ידועים גם בקבלה ובחסידות, אבל כאן, כאמור, הלכו צעד אחד נוסף מעבר לנומרולוגיה הרגילה. בקבלה נקראת הנומרולוגיה בשם גימטריה. שם זה מצביע על קשר חזק מאוד בין המספרים, או יותר נכון הערכים המספריים לאותיות השפה העברית. בניגוד לשפות אחרות, בשפה העברית האותיות משמשות גם לשם סימול מספרים, וזאת מכיוון שלכל אות יש ערך גימטרי וחשיבות מספרית. מכיוון שיש בעברית 22 אותיות פרוש הדבר שהנומרולוגיה הקבלית הרחיבה את השימוש במספרים הרבה מעבר לשיטה העשרונית הרגילה וזאת כי המספר 22 מורכב מ-10 אותיות כפולות ו-12 אותיות קבועות - יחד קיבלנו 32 נתיבים, מהם מורכב עץ החיים הקבלי.

כל נתיב כזה הוא בעל חשיבות ומשמעות רוחנית ולכן בפועל הורחב השימוש במספרים מ-10 בשיטה הרגילה ל-13 בשיטה הקבלית. לעומת הנמורולוגיה המערבית, בגימטריה הקבלית נעשית פעולה הפוכה לאחר חיבור ואיסוף הערכים המספריים שבחיי האדם - בקבלה נוהגים לתרגם אותם מחדש לאותיות וכך לקבל פן נוסף על מהות חיי האדם והכוחות האלוקים הפועלים עליו.

בקבלה גם השתמשו במספרים ואותיות נוספים שלא היו בשימוש הנומרולוגים הרגילים. מספרים אלו כללו גם ערכי תאריך הלידה העברי של האדם, שמות הוריו, ומחזורי גילו של האדם בהתאם לגיל הכרונולוגי בו הוא היה בעת הייעוץ. כמו כן חשוב מאוד לדעת באיזה יום בשבוע נולד האדם וגם חשוב לחשב ולדעת את פרשת השבוע בתורה בו נולד האדם אשר גם היא נותנת מידע רב על דרכו ודרך תיקונו של האדם בחיים.

כאמור, כלים אלו הם מעבר לכלים הרגילים המשמשים את הנומרולוג בזמן ניתוח מהות האדם והם מעניקים לנו מבט רחב הרבה יותר על חיי האדם, דרכו ותיקונו הרוחני אשר בעבורו הוא הגיע לעולם, וכן כלים איך להתמודד ולפעול לשם השגת התיקון הנחוץ. גם כאשר מדובר בבדיקת התאמת בני זוג, דבר שהוא מקובל מאוד אצל נומרולוגים, הקבלה יכולה, תוך שימוש בתורת האותיות והשוואת אותיות בשמות בני הזוג, לדעת הרבה יותר על יכולת ההתאמה ומהות הזיווג.

הקבלה מקרבת ומחברת בין האדם לאלוקות ומסוגלת להגיע לרבדים הרבה יותר גבוהים בהבנת מהות האדם ודרכו בחיים, בזכות האותיות העבריות שהם נכס של עם ישראל בלבד ולא היו בשימוש אצל הנומרולוגים. לכן המלצתי, בעיקר ליהודי המעוניין להבין את דרכו ותיקונו בחיים, לפנות למי שעוסק בגימטריה קבלית הרחבה כדי לקבל את התשובות לשאלותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully