וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנים אדומות למחזור החודשי

טל מוזס

15.7.2004 / 13:49

חשוב ללמוד להעריך את התכונות החיוביות של המחזור החודשי ולהיעזר באבנים הנכונות להקלה על כאבים

המחזור החודשי נוגע לכל אחת מאיתנו הנשים, אשר חוות בכל חודש, לאורך שנים, שינויים בגופן וברגשותיהן. גם הגברים, כמלווים נאמנים, עוברים עם הנשים את "חווית" המחזור החודשי על כל מצבי הרוח, השינויים, המשיכה והדחייה שבה.

חשוב להרגיש את המחזור החודשי כחוויה חיובית בגוף האישה, הטומנת בחובה איכויות נוספות מלבד התנקות הגוף הפיזי (הרחם) פעם בחודש. מאחר שהמחזור החודשי נוגע הן במישור הפיזי והן במישור הרגשי ומן הסתם גם במישור המנטלי והאנרגטי של האישה, האבנים שיבחרו לתמוך בנו בתקופה זו יהיו שונות ומגוונות בתפקידיהן.

אחת הדוגמאות הטובות לתמיכת אבן היא ה"רובי" שתופיע בגווני אדום–בורדו, ובאמצעותה נוכל להסדיר את המחזור החודשי ולנקות ביסודיות את הרחם בזמן המחזור. אבן זו גם עוזרת להתכוונן למקצב האישי של כל אחד ואחת, גבר או אישה. אגב, מאחר שנושא המחזור החודשי משתייך לעניין המחזוריות והמקצב , תומכת הרובי בגילוי פנימי של האישה.

אם נתבונן על המחזוריות הקיימת בטבע, נראה שהיא אינה מנותקת מתנועת גורמים נוספים כמו עונות השנה, השלת עלי העצים בשלכת, פריחת צמחים מסויימים ונבילתם של אחרים. כיום, כאשר הגלולות משבשות את תנועת הגוף הטבעית, אין ספק שקיים פער בין המקצב הפנימי, מקצב היקום ומקצב הנשים.

נשים רבות רואות את המחזור החודשי כמטרד והפרעה לתפקוד ה"רגיל" שלהן, אך אם נתבונן אל העבר, נלמד כי בתקופות קדומות נשות השבט היו מקבלות את מחזורן יחד, בזמן התמלאות הירח. זמן זה היה מיועד לתכנסות, מלשון כניסה, פנימה, אל תוך עולמן הפנימי. גם היום כשנשים מתאספות ביחד לאורך זמן (אחיות, חברות טובות או נשים העובדות יחד) מועד המחזור שלהן מתקרב.

במקרים רבים, כאבי המחזור מושתקים בעזרת כדורים, משככי כאב, ללא תשומת לב אל הרחם, אותו מקום שבעזרת כאב מאותת ומזמין "היכנסי פנימה אל תוך עצמך".

להלן רשימת אבנים על תפקידיהן:
רובי – מסמלת את אימא אדמה על כל פניה – המקצב, היציבות, החום, החוכמה, הרוגע והשלווה. הרובי תזכיר לנו את המקור – מאיפה באת ולאן את הולכת.

קרניליאן. אבן פוריות חזקה המעודדת את פעילות הרחם ותפקודה.

גרנט. יכולה לעודד מיניות (אך תהיה חזקה מדי לנשים שנכנסו כבר להריון) תעזור למיניות שופעת ולכאבי גב תחתונים לפני או בזמן מחזור. המלצה חמה - הדביקו אבן קטנה מסוג זה באמצעות פלסטר על הגב התחתון, אך אל תנסו לתלותה על הגוף מעל מפתח הלב משום שהיא עלולה להביא לעצבנות ומתח.

קריסוקולה – תעזור בזמן כאבי מחזור, להרגיע התכווצויות פיזיות וכן להירגע נפשית.

אבנים נוספות בצבעים של אדום או כתום מעוררות את אזור הטבור ולכן קשורות בטבעיות למיניות, לפוריות, מחזור ולידה.
חשוב לזכור לטהר את האבנים לפני שאנו מתכוונים לשאת אותן, ולהוריד אותן מגופנו מדי ארבעה ימים ליום מנוחה (בדומה לכדור האמור להקל על כאב הראש: כאשר נשתמש בו מדי יום יתחיל גופנו להתרגל לאנרגיה שלו והשפעתו תיחלש. מסיבה זו אנו נותנים לאבן ולגוף מנוחה קלה ולאחריה חוזרים ומעוררים את האנרגיה שוב). את האבנים ניתן לשאת כתליון על שרשרת או שרוך ארוך, נוכל לחבר אותן בסיכת ביטחון או בשקיק, או להניחן בכיס קטן באזור התחתון של הגוף.

בברכת מחזוריות פורה.


טל מוזס מטפלת בריפוי אנרגטי, יצירה ותנועה ומנחה קבוצות מודעות וקריסטלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully