וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלגל המזל, גורל ומה שביניהם

שגיא מנדלבוים, מרכז "לזרום באור"

20.1.2004 / 14:52

קלף גלגל המזל הוא קלף מייג'ור (שייך לארקונה הגדולה) שמספרו 10, ובאמצעותו לומד החניך (השלב השני בהתפתחות האדם: לאחר שמוצא המחפש את הדבר שהיה חסר לו בחיים הוא הופך לחניך, המעמיק את ידיעותיו בתחום מכיוון שרוצה להיות מואר) שיעור חשוב הוא "חוק הגורל". הוא לומד להבין כי אין דבר כזה הקרוי גורל (או באופן ספציפי יותר- ישות בקוסמוס שעושה לנו טוב או רע בזמנים שונים בחיינו), אלא - ישנם גבולות שאנחנו מציבים לעצמנו כתוצאה מחוסר איזון פנימי הטבוע בנו.

מקרים "פשוטים" של מציאת עבודה או בחירת חברים נעשים גם הם לפי החוק הזה. המכלול הפנימי שלנו, מי שאנחנו בעצם, מוביל אותנו למצוא עבודה המתאימה לנו. כך הדבר גם בבחירת חברים - אנו בוחרים בחברים (והם אותנו) אשר משרתים את המטרות שלנו, וכאשר הן משתנות החברים, העבודות (ועוד דברים רבים אחרים) ישתנו גם כן.

חוסר השלמות האינהרנטי שבנו הוא זה הגורם לחניך "לנקות" את החלקים הפנימיים שבתוכו כדי להגיע למצב בו מצוי "השוטה", (מהות החופש, המקום אליו מגיעים בסיום ההתפתחות) ואז, כאשר תשתנה הפנימיות שלו, ישתנה גורלו בהתאם. באופן כללי ניתן לאמר כי הפנימיות היא זו הקובעת מה יתבטא כלפי חוץ, ורק כאשר נהיה שלמים עם הפנימיות שלנו כל הדברים האחרים בחיינו יוכלו להסתדר. דוגמא טובה לכך היא בחורה המעוניינת למצוא בן זוג. בשיחה עמה נערוך לה "מבחן" קצר, בו נבקש ממנה לרשום על דף מהן שלוש התכונות אותן היא מחפשת בבן הזוג. כתשובה, תרשום הבחורה תשובות הגיוניות וארציות ביותר - שהיא רוצה מישהו לאהוב, מישהו שיעניק לה ביטחון כלכלי ושיהיה איש שיחה טוב. בדרך קסומה, "הפתרון" למבחן הקצר שערכנו יהיה פשוט למדי. רק כאשר הבחורה תאהב את עצמה, תמצא עבודה טובה שתפרנס אותה ואף תפתח לעצמה קומץ ידידים איתם תוכל לדבר, רק אחרי שהיא תהיה שלמה מבפנים. ברגע זה, כאשר הפנימיות שלה שלמה, ממש כמו במטה קסמים, יופיע האביר על הסוס הלבן.

בציור המצוי על גבי הקלף אנו רואים שני גלגלים, כאשר כל תנועה בגלגל הקטן יוצרת תנועה גדולה יותר בגלגל הגדול. באופן מפתיע למדי, מתנהלים להם החיים בצורה מקבילה להפליא: כל שינוי בפנימיות שלנו יוצר שינוי גדול יותר בחיצוניות שלנו. אבל, למרות כל זה, ישנם עדיין תחומים בהם אנו תלויים בחברה החיצונית. כך למשל, אדם שרוצה להפסיק לרדוף אחרי הכסף איננו יכול לבצע פעולה זו ללא שינוי נוסף בחייו (מלבד השינוי הפנימי). החברה בה אנו חיים איננה מאפשרת מצב שכזה מכיוון שבעיר הגדולה אדם זקוק לכסף כדי לשלם שכר דירה, חשבונות וקניות בסופר. אי לכך, יתבצע השינוי המיוחל רק אם החיים החברתיים יאפשרו לו. האדם יוכל לממש את חלומו באמצעות מעבר למקום בו החיים החברתיים מתנהלים ללא רדיפה מסיבית אחרי הכסף, כמו למשל מנזר. מכאן אנו למדים שלעתים, גם אם בתוכנו פנימה קיים רצון עז וחזק לשינוי, עדיין, רק בשילוב עם תנאים סביבתיים מסויימים, יוכל שינוי זה להתבצע.

חשוב שנבין - השינוי הפנימי שיתרחש יסחוף עמו, ממש כמו סופת טורנדו, את כל הדברים האחרים הסובבים אותנו בחיים. השינוי עצמו יכול להיות מהיר ומפתיע, והאדם עומד לחוות חברה חדשה ודינמיקה חדשה, עמה הוא חייב לזרום. עליו "להניח" לדינמיקה ולאפשר לעצמו לגדול ולהתפתח עמה, ולא להיתקע או להאחז בה בכל מחיר.

הכותב:

שגיא מנדלבוים, מטפל בהומיאופתיה קלאסית ועוסק בלימוד ובהוראה של קורסים וסדנאות בנושאי טארוט וחלומות מאז שנת 1994, וכן מרצה בקורס טארוט במסגרת מרכז "לזרום באור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully