וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים מפחדים לעלות במדרגות נטושות שנמצאו ביער: "אלה שהעזו לא חזרו משם"

21.8.2024 / 0:03

משתמשת טיקטוק חושפת תופעה מטרידה אך מסקרנת של מדרגות שהוצבו ללא סיבה בלב יער ומובילות לשום מקום. רבים מאמינים שאנשים שהעזו לעלות בהן מעולם לא ירדו ואלו ששרדו סיפרו על תחושות מאוד לא נעימות

מדרגות ללא נודע/TIKTOK/ jessiivee

האם יצא לכם אי פעם לצאת לטיול ביער ולהיתקל בגרם מדרגות אקראי שמוביל לשום מקום? על פי משתמשת הטיקטוק ג'סי וי (@jessiivee) תוכלו למצוא לא מעט כאלה ביערות שונים ברחבי העולם - אז רק למקרה שיצא לכם להיתקל במדרגות רנדומליות, היא מתחננת - לעולם אל תעלו עליהן.

לג'סי וי יש עמוד טיקטוק עם כמעט 5 מיליון עוקבים, אותם היא משתפת בקביעות בסיפורים מוזרים ומצמררים מרחבי העולם. אחד הסרטונים הפופולריים שלה מדבר על מדרגות אקראיות שהוצבו ביער - ועל כל התיאוריות החריגות העומדות מאחורי התופעה. היא הסבירה: "אם אי פעם תראו גרם מדרגות אקראי ביער, עליכם לברוח מהר ככל האפשר. לעולם אל תטפסו עליהן".

היא הוסיפה: "יש סיפור שהסתובב ברשת לפני שנתיים על מדרגות נטושות שנמצאות ביערות לאומיים ברחבי העולם, עמוק, עמוק בתוך היער - הרחק מכולם. מדובר רק במדרגות, ללא מבנה אחר המחובר אליהן. יש מדרגות מעט הרוסות, חלקן יציבות לחלוטין, חלקן ספירלות ברזל כמו כאלו שיש במגדלור - וכולן מגיעות לשום מקום".

מדרגות ללא נודע. TIKTOK/ jessiivee, צילום מסך
מדרגות לשום מקום: אל תעלו עליהן/צילום מסך, TIKTOK/ jessiivee

על אף שזה נראה מפתה לעלות במדרגות שמובילות אל הלא נודע - ג'סי מזהירה: "יש כל כך הרבה תיאוריות שונות מדוע המדרגות האלה נמצאות שם ומה קורה בעצם כשאתה מטפס עליהן. רק מעטים העזו לטפס במדרגות כאלה ואלה שעשו את זה דיווחו שהרגישו לא בנוח, לא רצויים או אפילו חשו בחילה. יש אנשים שאומרים שהמדרגות מובילות למימד אחר. אחרים אומרים שזה מוביל לגיהנום, יש שאומרים שזו הסיבה שכל כך הרבה אנשים וילדים נעלמים ביערות לאומיים - כי הם עולים במדרגות האלו ולעולם לא רואים אותם שוב".

עוד על אנשים שנעלמים ללא הסבר
תאוריה מפחידה: אנשים נעלמים דרך "מבוך של מערות קניבלים"

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סולם ללא נודע. tiktok.com/@jessiivee, צילום מסך
וגם לא על אלו/צילום מסך, tiktok.com/@jessiivee

הנה הקטע המלא:

והסיפור שלהן

כ-3 מיליון איש צפו בסרטון של ג'סי שצבר למעלה מ-400 אלף לייקים. אלפים גם חלקו בתגובות את מחשבותיהם בנושא: "האמת? זה קצת מפחיד", כתב אחד ואחר הוסיף: "כאילו לא חסרות לי פוביות, אז עכשיו גם את זה". אחר סיפר שניתקל במדרגות כאלו ביער ושרד כדי לספר: "טיפסתי בעבר במדרגות כאלו ושום דבר לא קרה. זו רק אמונה טפלה". אחר הוסיף: "לא הייתי צריך לצפות בזה. עכשיו אני חייב למצוא מדרגות כאלו!".

אז מה האמת מאחורי האגדה?

אז מאיפה מגיע הסיפור הזה והאם יש בו שמץ של אמת? על פי האתר drifttravel, המיתוס של גרמי המדרגות המסתוריים ביערות עובר כבר לאורך דורות דרך סיפורי אגדות ופולקלור במקומות שונים בעולם. ההיסטוריה של סיפורי המדרגות ביער נבחנה ותועדה בעבר על ידי חוקרים שונים שמצאו שבמשך שנים, תרבויות שונות ברחבי הגלובוס שיתפו סיפורים על המבנים המסתוריים הללו הממוקמים במעמקי היער - כך למשל בסיפורים של ילידי אמריקה, בעיקר אצל שבטי הצ'רוקי והנבאחו, גרמי המדרגות ביער הם שערים לרוחות מסוימות. גם בפולקלור האירופי, ניתן למצוא נרטיבים הקשורים זה בזה, שבהם חלק מהתרבויות האמינו שהמבנים הללו הם "שרידים של מקומות קסומים עתיקים" ותרבויות אחרות שהאמינו שגרמי המדרגות הללו הם "שבילים נשכחים המובילים לאוצרות נסתרים".

חשוב לציין שבעידן המודרני אין שום מפגשים מתועדים בזמן אמת עם מבנים כאלו ביער - עם זאת, כמה מטיילים, שומרי פארקים וחובבי טבע שטוענים שהם נתקלו במבנים נטושים כאלה באזורים מרוחקים. כולם מספרים על תחושה בלתי מוסברת של מישהו שצופה בהם, אי נוחות ופחד. כמה מהם תיארו את גרמי המדרגות ביער כבתוליים, כאילו נראה שהטבע או הזמן לא נגע בהם. כמה מהם טענו שחשו תחושת אי נוחות כאילו הם חוצים גבול לטריטוריה אסורה ואלו שהעזו לטפס עליהן סיפרו שחשו חוסר התמצאות. עם זאת, יש להתייחס אל העדויות האלה בספקנות בגלל היעדר ראיות מוחשיות.

חוקרים רבים ניסו להסביר את המיתוס של גרמי המדרגות ביער. תיאוריה אחת מציעה כי המדרגות הללו הם בסך הכל שרידים של כמה מבנים נשכחים שהוקמו לפני שנים רבות. אלה יכולים בקלות להיות מגדלי תצפית או בקתות נטושות, שהמבנה שמסביבן התפרק וקרס עם השנים. ישנן תיאוריות אחרות המציעות הסברים יותר על טבעיים כמו למשל התיאוריה טוענת כי גרמי המדרגות הללו ביער הם שערים או פורטלים בין ממלכות קסומות. תומכי תיאוריה זו טוענים שהמבנים האלה עומדים חסרי כל מטרה שמישה ואינם תואמים לעולם שלנו. לכן הם בטוחים שאלו למעשה צינורות אשר ישויות ואנרגיות על טבעיות יכולות דרכם לקיים אינטראקציה עם המציאות שלנו.

הספקנים יותר בטוחים שהמיתוס והאגדות על "גרמי מדרגות ביער" הם תופעה טבעית של בני אדם שמנסים למצוא משמעות במקום שאין כלל כזו. לטענתם, זה בסך הכל תוצר של הנטייה של המוח האנושי לחפש דפוסים ולמצוא משמעות היכן שאין - המוח האנושי, המחווט לזהות ולפרש צורות וחפצים מוכרים, עלול לפרש לא נכון תצורות טבעיות, כמו עצים שנפלו או ערימות סלעים, ​​כגרמי מדרגות. תופעה פסיכולוגית זו ידועה בשם פראידוליה ועשויה לשחק תפקיד בפירוש המיתוס של גרמי המדרגות ביער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully