וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוכלים, פלרטטנים או ווכחנים - כתב היד שלהם יחשוף הכל

חנה קורן

25.3.2003 / 12:22

נוכלים, פלרטטנים, כפייתיים או ווכחנים - כתב היד שלהם יספר לכם יותר ממה שהם ירצו לחשוף. הגרפולוגית חנה קורן מציגה: הטיפוסים שאתם לא רוצים להכיר

כשם שאין שני אנשים זהים, כך אין שני כתבי יד בעלי אותן תכונות. אין שום סימן בודד שיכול ללמד על תכונה אישיותית. יש צורך בסימני כתב רבים כדי לאתר תכונת אישיות אחת. עם זאת, סימן מסוים בכתב יכול להוות רמז, שיכול להוביל לתכונה או לתסמונת אישיותית.

כתב היד משקף את אישיותכם, אופן התנהגותכם, וגם את הצרכים, הנטיות, הדחפים וההתנהגות המינית שלכם. במפגש אקראי קצר נוטים רוב האנשים להסתיר את המיניות שלהם, אך בעזרת כתב היד ניתן לצפות התנהגות מינית, ולהבין את המניעים של בעל כתב היד. כדי לקבל דיווח מעמיק ויסודי, מומלץ לתת לגרפולוגים מוסמכים לבדוק את כתב היד. אולם גם עם מעט ידע, אפשר לבחון כמה מאפיינים עיקריים.

הדחפים המיניים משתקפים בעיקר באזור התחתון של הכתב. אך כפי שלא ניתן לקבוע שום תכונה על פי סימן גרפולוגי בודד, אי אפשר לקבוע מהם הדחפים המיניים על פי התייחסות לאזור התחתון בכתב בלבד. חשוב מאד להתייחס בראש וראשונה לתמונה הכללית של הכתב: לבדוק את לחץ הכתב, את המהירות, התנועה, מבנה השולים ותכונות אחרות.

אם תמששו את כתבי היד שיזדמנו לידיכם מהצד האחורי שלהם, תוכלו להעריך את מידת הלחץ שהופעל על מכשיר הכתיבה בזמן הכתיבה. כל זאת, בהנחה שהיה לכותב מצע (כמה דפים) מתחת לניר. לחץ חזק יכול להעיד לעיתים קרובות על מיניות, בעוד שלחץ כתיבה חלש משקף לעיתים קרובות חולשה מינית.

שילוב של אזור תחתון מוגדל עם לחץ כתיבה חזק משקף ברוב המקרים אדם בעל עניין במין, חם מזג, ובעל תיאבון מיני מוגבר. וכאן מגיע סימן אזהרה ראשון: גם אדם בעל תסכול מיני, אדם שאינו יכול לבטא את מיניותו כראוי, מישהו שעסוק בנושא המיני אך מתקשה או אינו מסוגל לספק את צרכיו - גם אצלו יופיע אזור תחתון מפותח יותר, המלווה בלחץ חזק.

חשוב גם לבדוק את מבנה הקו. קו יבש וחד בדרך כלל יוריד מהיצריות, בעוד שקו חם וקטיפתי יוסיף לה. נתייחס גם למרווח בין המילים, אשר מלמד אותנו על היכולת ליצירת קשרים. מרווח צר בין מילים מופיע בדרך כלל אצל אנשים חברותיים, ואילו מרווח רחב בין מילים יופיע לעיתים קרובות אצל אנשים בודדים. ישנן גם צורות בכתב היד, מעין ציורים, שיכולים להצביע על אישיות הכותב. למשל, צורת לב – לעיתים קרובות מרמזת הכותב מאוהב. צורת לב הפוך מופיעה לעיתים בשלב של אהבה נכזבת.

את הניתוחים שתראו בהמשך, כתבתי לפעמים בגוף זכר ולפעמים בגוף נקבה. אולם טיפוסי כתב-היד השונים מופיעים הן אצל גברים והן אצל נשים. השתמשתי בניתוחים בגוף זכר, אולם הכוונה היא לשני המינים. חשוב להדגיש: עדיף ניתוח של כתב היד המקורי. רק במקור, אפשר לראות את הלחץ האמיתי ואת מבנה הקו, מה שלא ניתן לראות מצילום. אך מאחר שלא ניתן, לצערי, לצרף את המקור - נסתפק בתחליף.

מחברת. ShutterStock
כל מה שתרצו לדעת/ShutterStock

הנוכל

טיפוס "הנוכל" הוא הטיפוס שהכי חשוב לאבחן. אולם הפרדוקס הוא, שדווקא אלו הם הטיפוסים הכי קשים לזיהוי. כפי שבמפגש ראשוני אתם עלולים להתרשם מהם לטובה, גם כתב היד שלהם עשוי להיראות לכם יפה או מרשים במבט ראשון.

זמן קצר אחרי שתכירו אותו, תחושו תחושה משכרת. האיש הזה הפך את הרומנטיקה לאמנות, ואת החיזור למקצוע. זהו אדם שיכבוש את לבכם וירכוש את אמונכם באיטיות. ואילו אתם, חכמים ככל שתהיו, תיפלו ברשתו. הסיפורים שלו ישמעו מהימנים לחלוטין: יהיה לכם קשה לגלות סדקים במידע. ויום אחד, תמצאו את עצמכם מוכרים את הדירה שלכם כדי לעזור לו, ממשכנים את רכושכם ומלווים לו את כל כספכם, רק לכמה ימים, עד שהעסקה תיסגר. סביר להניח שבאותו רגע הוא יעלם. אך גם אם ישוב, רבים הסיכויים שישכנע אתכם לתת לו עוד קצת כסף, עד שהעניינים יסתדרו.

יש מספר רב של סימנים שצריך לבדוק, לפני שמגיעים למסקנה שהכותב הוא נוכל. אציין כאן רק כמה מהם, אולם בכל מקרה, אם יש לכם חשד, מומלץ להיעזר בגרפולוג מוסמך, ולא לקבוע מסקנות נמהרות על דעת עצמכם.

אחד הסימנים לטיפוס הנוכל, המופיע בכתב שלפנינו, הוא אותיות סופיות שמעוצבות בצורה מוזרה - בעיקר "ם" או "ף". האות הסופית מביעה את היחס של הכותב לזולת, בעוד תחילת המילה מסמלת את ה"אני". כאשר האות הסופית מכווצת או מסולפת, זה עלול לשקף קשר מעוות עם הזולת.

דוגמה נוספת היא כתב פרוד, דרוך ומתוח, שבעצם משקף את דריכותו של הנוכל שלא לחשוף את מזימותיו. לרוב, זהו אינו כתב שזורם בספונטניות וטבעיות, למרות הרושם הספונטני והקליל שבמפגש האישי. עוד סימן חשוב הוא "תיקון אמנותי" – תיקון שאינו משפר את קריאת המילה אלא תיקון שנוצר כדי להסתיר משהו. כשבודקים אותו בזכוכית מגדלת רואים שהתיקון הוא רק קו כיסוי שאינו משפר את הבנת הכתוב.

הנרקסיסט

דוגמת הכתב שמובאת כאן מעידה על טיפוס נרקסיסטי – אדם המאוהב בעצמו ורואה עצמו כמרכז העולם. הכותבת שכתב ידה מובא כאן קנאית, מניפולטיבית ולא ישרה. יותר מכל חשוב לה המראה החיצוני: היא עסוקה בעצמה, ודואגת רק לצרכיה.

הטיפוסים הנרקסיסטים יהיו נחמדים אליכם כל עוד אתם עונים על הציפיות שלהם וכל עוד הם יכולים לנצל אתכם לטובתם. בן או בת הזוג משמשים לנרקסיסטים כלי למילוי צרכיהם. הם לא מסוגלים לאהוב אף אחד מלבד עצמם.

כתב היד של הטיפוס הנרקסיסטי "יפה" במיוחד: זהו כתב מאוד איטי, ללא תנועה, מעוצב כמו כתב דפוס, עם רווחים צרים בין האותיות. בכתב הנרקסיסטי יש אזור אמצעי בולט: הכתב מאוד עגול ומלא, אין בו הפשטה, יש הקפדה על כל אות.

סממנים אלה מאפיינים אנשים שהנוחות והאסתטיקה מאוד חשובים להם. אולם יש להיזהר ולא להסיק מסקנות מהירות מידי: לפעמים כתב שבמבט ראשון נראה נרקסיסטי, יכול דווקא להעיד על נטייה אמנותית או על חוש אסתטי מפותח במיוחד. אצל טיפוסים נרקסיסטיים מגלים בדרך כלל שהחתימה מודגשת, וגדולה יותר מן הטקסט: זה מצביע על אדם שרואה עצמו כמרכז העולם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הפלרטטן

כותב זה הוא "דון ג'ואן": הוא משאיר את כל האופציות פתוחות, יש לו קושי להתחייב רגשית ולגלות נאמנות לבן או בת זוג אחת. חשוב לו לזכות בתשומת הלב של בני המין השני, ויש לו צורך בלתי נלאה להוכיח את מיניותו.

אצל הפלרטטן או הפלרטטנית (במקרה זה הכתב שייך לגבר), הכתב מהיר, מחובר, מלא וזורם. המהירות והזרימה הספונטנית של הכתב מעידה על אדם שמסתגל מהר לכל מצב. בכתב זה מופיעות הרבה צורות פאליות – צורות שנראות כמו איבר מין זכרי, וחתימה פאלית במיוחד.

אצל כותב זה, האזור התחתון מפותח מאוד, מה שמעיד על נטייה כללית לחומרנות ולתענוגות הגוף. האזור התחתון בכתב היד משקף את יצר הקיום – הוא משקף את יחס הכותב לדברים חומריים כגון אוכל, מין, רכוש, חומר והבית בכלל. האזור התחתון בכתב מתבטא באותיות, שיש להן קוים או לולאות, היורדים כלפי מטה – ק, ך, נ, ע.

הכפייתי

אם יש לכם כוונה לעבור לגור עם כותב כזה, כדאי להיזהר - לא להזיז שום דבר ממקומו, לא לגעת בדברים שלו. חייו וסביבתו מתוכננים עד לפרט האחרון. הוא מתפקד כמו רובוט, וכל שינוי מקפיץ אותו. הוא רגיש מאד לחפצים ולרכוש שלו: הכל חייב להיות מסודר לפי דרכו.

כתב היד של הטיפוס הכפייתי מזכיר פלט ממדפסת: מדויק, מסודר, "יושב" על הדף, חסר תנועה, בעל צורה מוקפדת במיוחד. הצורות חוזרות על עצמן בכתב שוב ושוב, אין גיוון, האירגון של הכתב על הדף מסודר באופן כפייתי.

הילדותי

אצל הטיפוס הילדותי מופיע כתב איטי ולא מפותח, כמו "כתיבה תמה". מהלך השורה קמור, הלחץ על הנייר חזק, הכתב מנופח והססני, ללא תנועה. זה נראה כמו כתב של ילד שעוד לא למד לכתוב. כותב זה הוא עצלן ומפונק, ויצפה ממך לעשות את העבודה בשבילו. קשה לו להיות בוגר ואובייקטיבי. הוא נוטה להישען על אדם דומיננטי בסביבתו, זקוק לחום ותשומת לב, ומוצא קושי בקיום יחסי חברה שוויוניים. התנהגותו מסורבלת, הוא אינו מגלה רגישות כלפי חבריו, ורוב הזמן עסוק בעצמו.

השבלול

כותב זה מזכיר צב - הוא הולך עם "בונקר" על הגב, וכל ניסיון לדובב אותו ולקיים איתו שיחה משוחררת, יתקל בקיר עבה. הוא נמצא כל הזמן בהתגוננות, כאילו הוא מצפה למכה. הוא לא מאמין שמשהו טוב יכול לקרות, ורוב הזמן מתכנס בתוך עצמו על מנת להתגונן ולחסוך מעצמו פגיעה. הפירושים שלו למציאות פסימיים וחסרי תקווה. הוא מריר, ביקורתי, חסר ביטחון ונפגע בקלות.

כתב של טיפוס מתגונן, מתאפיין ב כתב קטן ופרוד, לולאות סגורות וקמרונים בכל האזורים. הקימרון מבטא את הצורך לכסות ולהתגונן: הוא מייצג לעתים צורך להסתיר משהו, פחד מפגיעה, או אדם שכבר נפגע. גם אצל אדם שאינו נוטה להתגוננות, לפעמים, אחרי פגיעה רגשית, מזהים בכתב קמרונים. בכתב זה יש גם הרבה קווי כיסוי - זהו קו כפול, שניתן לזהות לעתים רק בזכויות מגדלת. דוגמה לקוי כיסוי היא למשל, כאשר הלולאה של הלמ"ד מתכווצת והופכת לקו אחד. זהו עוד סממן של התגוננות והסתגרות.

הווכחן

הטיפוס הווכחן יגרום לך להרגיש כמו במלחמת התשה: בטרם התאוששת מויכוח אחד, כבר מתחיל ויכוח חדש. הוא מתווכח על כל נושא, הוא עקשן ולא מסוגל להתפשר. בדרך כלל יש לאנשים כאלה ידע רב, אך הוא ברובו שטחי. הבעיה היא, שהם מתייחסים לעצמם כאורים ותומים, ואי אפשר לשכנע אותם להקשיב לאחרים.

אצל הווכחן אפשר למצוא כתב זוויתי, לחץ חזק, כתב איטי. האזור עליון של הכתב (האותיות ל, ץ, ף, ט) גבוה ונוקשה. בכתב של הטיפוס הווכחן מופיעות זויות חדות רבות, בעיקר באזור העליון. הטיפוס הווכחן והביקורתי שלפנינו מתאפיין בכתב זוויתי, קוצני וחסר קערות. מאפיין נוסף של הטיפוס הווכחן, הוא שהחתימה גדולה מהטקסט. כאשר החתימה גדולה מהטקסט, הדבר מעיד לעיתים על אנשים שיש להם צורך להשאיר חותם אישי, ולהפגין נוכחות. אפשר למצוא חתימה גדולה אצל פוליטיקאים רבים, עורכי דין, ובכלל אנשים שיש להם צורך להופיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully