וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוח מקולל עתיק שנועד לזמן את השטן נמצא חבוי בשירותים

27.12.2023 / 0:01

לוח מהמאה ה-15 המכיל קללה שמטרתה לזמן את השטן כדי להפריד בין זוג אוהבים נמצא מוסתר בתחתית בית שימוש ציבורי בגרמניה: "בדרך כלל קללות הונחו במקומות שקשה היה למצוא אותן כדי שלא יהיה אפשר לבטלן"

'לוח קללה' מימי הביניים שמזמן את השטן התגלה בשירותים בגרמניה/@zhauntedlyfe

"לוח קללה", כנראה מהעתיקים ביותר שנמצאו בעולם, אותר בתחתית של מבנה שירותים נושן בגרמניה. הלוח ככל הנראה שימש לזימון השטן כדי שיפריד בין זוג אוהבים - והוא הונח שם כדי שלא יהיה אפשר למצוא אותו ולבטל את הקללה.

חתיכת העופרת המגולגלת נחשפה בידי ארכיאולוגים בלטרינה, מבנה ציבורי עתיק לעשיית צרכים, שבאתר בנייה ברוסטוק, צפון גרמניה - ונחשבה בתחילה כפסולת שאין צורך לייחס לה חשיבות. אולם כאשר החוקרים בחנו מקרוב את הממצא, הם הבחינו במסר חרוט שבקושי נראה לעין בלתי מזוינת. לאחר בחינה מעמיקה נמצא כי הלוח, שמתוארך למאה ה-15, מכיל קללה שהוטלה על צמד אוהבים בשם טלקה והינריק.

בלוח כתובות המילים "sathanas taleke belzebuk hinrik berith" ובעברית: "שטן טלקה בעל זבוב הינריק ברית". החוקרים סבורים שהקללה הופנתה לאישה בשם טלקה וגבר בשם הינריק (היינריך) והיא זימנו את השטן, ושני האלים הקדמונים בעלזבוב ובעל ברית, שניהם מקושרים למוות.

בהצהרה מתורגמת של מי שפיקח על החפירות, ד"ר יורג אנסורגה, צויין: "מובן שהם היו צריכים להתמודד עם השדים - השטן, בעלזבוב ובעל ברית. מישהו רצה לפרק את מערכת היחסים של טלקה והיינריך? האם זה היה על אהבה וקנאה? האם היה צריך להרחיק מישהו מהדרך?".

החוקרים טוענים כי המסר המפחיד מגיע מימי הביניים וזה מה שהופך את התגלית למיוחדת כל כך. ד"ר אנסורגה הסביר: "לוחות הקללה מוכרים למעשה מימי קדם באזורים היווניים והרומיים, כלומר מהתקופה שבין 800 לפנה"ס עד 600 לספירה. את הגילוי שלנו, לעומת זאת, ניתן לתארך למאה ה-15. זה באמת ממצא מאוד מיוחד".

החוקרים לא הופתעו שהלוח הוסתר בתחתית לטרינה בהתחשב בכך שלוחות קללה "בדרך כלל הונחו במקומות שקשה היה למצוא אותן" ע"י אלו שהטילו את הקללה, כך נכתב בהצהרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ב-2019 תחריט יווני על לוח עופרת בן 1,500 שנה שהתגלה בהריסות תיאטרון עתיק בישראל פוענח וחשף כי מדובר בקללה שהוטלה על רקדנית. הקללה קוראת לשדים רבים לפגוע ברקדנית בשם מאנה, שהופיעה ככל הנראה בתיאטרון קיסריה, אשר נבנה על ידי הורדוס הגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully