וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה משמעות הופעת דמות קדושה או צדיקה בחלום?

יוסי דותן

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 13:47

יש 4 דמויות שעשויות להופיע לנו בחלום: הקדוש, הצדיק, האהוב והרוח. לכל אחת מהן משמעות אחרת לחולם. הנה הפרשנויות של פותר החלומות יוסי דותן

חמש עובדות על חלומות/מערכת "אסור לפספס"

חלום מציג בפנינו מקומות מוכרים מהמציאות: חיות, צמחים, כלים וחפצים שראינו - ולפעמים גם כאלה שלמרות שאינם חלק מהמראות המוכרים לנו, משמשים משמעות סמלית בחלום.

חלום מחבר את מסריו באמצעות שפה של סמלים בה כל רכיב במציאות משמש במשמעותו הסמלית. המסר המועבר באמצעותו אל החולם משקף מעשים במציאות דרך נקודת מבט של משמעות. מסריו של החלום עומדים מנגד לכוחו של הרגל, השפעות חיצוניות כמו תרבות דת וממשל, כפייה, העתקה או חוסר מודעות שעלולים לבטל את משמעותם של מעשים והאפשרות לחוות דרכם מימוש עצמי.

חלום מצביע על מעשים הנעשים מבחירה הנובעת מהשלמה עם עניין או החלטה לשנות בו דבר מה וכך מאפשר לחולם לבחון את מעשיו ולגלות דרך של משמעות. לפעמים נדמה כי הופעתן של דמויות בחלום היא המשך של אירועים במציאות בהן מעורבות אותן דמויות, אולם מכיוון שדמויות בחלום מסמלות חלקים פנימיים של החולם עצמו, הן מסמלת שיח פנימי של החולם עם חלקים שלו עצמו. אבא מסמל את הציבוריות של החולם, אימא את עולמו הערכי והאמונות שמנחות אותו במעשיו. כל דמות היא חלק בתוך מהות פנימית עשירה שקיימת אצל כל אדם ובהן גם דמויות מיוחדות.

דמות הקדוש

דמות הקדוש בחלומות. ShutterStock
דמות הקדוש בחלומות/ShutterStock

דמות הקדוש מופיעה בחלומות שאינם נפוצים, אולי כי העיסוק בקדושה אינו נפוץ ונוגע רק לאנשים שעניין זה קרוב לליבם במציאות. דמות הקדוש תופיע לפי התרבות אליה משתייך החולם, הדת בה הוא מאמין או אדם שנחשב בעיניו כקדוש - גם אם דמותו אינה קיימת במציאות - אלא לקוחה מסיפור או יצירה מוכרת אחרת שהעניקה לאותה דמות הכרה כקדוש.

דמות הקדוש מסמלת חלק קדוש שקיים בעולמו הפנימי של כל אדם, היא תופיע בחלום אם קיים עיסוק בעניין זה בחיי היום יום. התנהלות שאינה נובעת מבחירה בעניין קדושה פנימית, כלומר חוסר השלמה עם עניין פנימי זה או היעדר שינוי בתפיסה כך שתהיה השלמה בו, עשוי להיות עניין עליו יצביע החלום בעת שתופיע בו דמות שנתפסת בעיני החולם כקדושה.

לדוגמה: דמות קדוש המופיעה בחלום ומברכת את החולם או דמויות אחרות, ממחישה כיצד חלק פנימי קדוש עשוי להשפיע לטובה על חייו של החולם באם יהיה שלם עם צד זה בעולם הפנימי שלו. דמות קדוש הנמצאת במצוקה בחלום, נרדפת או נפגעת מדמויות אחרות, תשקף כי אותו חלק פנימי של קדושה המסמל מקום של טוהר וניקיון שרק מתאימים מורשים להיכנס בו, נמצא במצוקה וצדדים אחרים של החולם מחללים או מאיימים לחלל אותו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

דמות הצדיק

דמות הצדיק בחלומות. ShutterStock
דמות הצדיק בחלומות/ShutterStock

דמות הצדיק בחלום מסמלת חלק פנימי המוכן לבטל עצמו למען חלקים אחרים. יש באותו חלק מסירות רבה לתמיכה, עידוד וליווי של חלקים אחרים להצלחה בביטוי העצמי ומימוש של משמעות. אצל כל אדם קיים חלק פנימי שניתן לתאר כצדיק, חלק המוותר על מימוש עצמי למען מימושו של חלק אחר בהצלחה ומלאות. במקרים בהם נעשה ויתור על מימוש של חלק שמצוי בנו למען ביטוי עצמי מלא של חלק אחר ללא בחירה, תופיע דמות הצדיק בכדי להמחיש מצב זה ולעודד את החולם לבחור אם להשלים עם המצב או לשנות אותו.

לדוגמה: דמות צדיק המופיעה בחלום ונראה כי בינה לבין דמויות אחרות בחלום מתקיימים יחסים טובים, הרמוניה והיעדר קונפליקט, תשקף כי ויתור על מימוש עניין בחייו של החולם אכן תקדם מימוש של עניין אחר שעשוי להפיק חווית חיים משמעותית. דמות צדיק שתיראה בחלום כנתונה במצוקה, מוזנחת, פגועה או לבושה בגדים בלויים, תמחיש כי אותו עניין שהחולם מקריב למען מימוש עניין אחר, חשוב יותר להגשמתו העצמית של החולם ותביא בפניו את האפשרות לבחור אם להשלים עם המצב או לשנות אותו.

דמות האהוב

דמות האהוב בחלומות. ShutterStock
דמות האהוב בחלומות/ShutterStock

אהובים בחלום הן דמויות שניכר רגש של אהבה כלפיהם אך אינם מוכרים מהמציאות. החוויה בחלום תהיה של קירבה, אכפתיות, רצון להיות שותפים בדבר ולהיות יחד. לדוגמה: דמות אהובה בחלום המופיעה בהתרחשות נעימה שיש בה שיתוף והרמוניה, תעיד על חלק פנימי של החולם שעדיין לא מוכר לו בעצמו, המבקש לבוא לידי ביטוי בחיי המציאות. דמות אהובה הנמצאת במצוקה בחלום תשקף התכחשות, התנגדות לחלק פנימי לא מוכר המבקש לבוא לידי ביטוי בחלום או חשש מהיכרות איתו.

עוד בנושא:
חולמים על חייזרים? כך תצליחו להימנע מהסיוטים האלה

הרוח

הרוח בחלומות. ShutterStock
הרוח בחלומות/ShutterStock

רוח בחלום, כמו כל דמות אחרת, מסמלת חלק פנימי שמצוי אצל החולם ומעלה עניין בו נדרשת בחירה. הרוח משקפת נקודת מבט רוחנית, כזו שאינה מקורקעת או קשורה אל ענייני המציאות באופן ישיר. חלק זה המופיע בחלום משקף ריחוק מסוים מעניין במציאות, שיכול לנבוע מחוסר קרקוע שעלול להוביל להחלטות לא מאוזנות או נקודת מבט גבוהה שעשויה לתרום למימוש עצמי וחוויה של משמעות.

לדוגמה: מפגש עם רוח בחלום המאיים, מעורר חשש או רתיעה ישקף לחולם כי נקודת המבט הגבוהה ממנה הוא בוחן עניין מסוים בחייו עלולה להביא לשיקול דעת שאינו מאוזן ולגרום לפעולות שאין בהן מימוש עצמי. מפגש נעים ומרומם עם רוח בחלום, ישקף כיצד נקודת מבט רוחנית על עניין במציאות חייו של החולם תורמת ליכולתו להפיק מאותו עניין משמעות ומימוש עצמי.

חלומות נעימים!


הכתב הוא יוסי דותן, חוקר ופותר חלומות לפי שפת הסמלים. בקרו באתר שלו בלחיצה כאן ובעמוד הפייסבוק שלו - "צופן החלומות" - בלחיצה כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • חלומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully