וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 החלטות נכונות שהגיע הזמן לקבל לקראת השנה החדשה

מיכל באום ספוז'ניק

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 9:43

רגע לפני תשפ"ד, עשו לעצמכם סדר בראש: המידענית והחוקרת הרוחנית מיכל באום ספוז'ניק מזכירה לנו שלושה דברים שכדאי לעשות לפני שפותחים דף חדש

בווידיאו: מהי סליחה, מחילה וכפרה/אש התורה

ראש השנה מתקרב ואיתו גם המחשבות והתחושות שלנו לשנה החדשה. ראש השנה ויום כיפור הם חלק מהמסורת היהודית רבת השנים - והם גם מהווים דרך מעבר עבורנו לשנה של התחלות והחלטות פורצות דרך, שיעניקו לנו את השינוי הרצוי עבורנו, להתחלה חדשה, יציבות ושלווה פנימית. אז כיצד נוכל לפתוח את השנה החדשה עם השלווה הפנימית הטובה ביותר שתלווה אותנו לאורך השנה?

קבלת החלטות לשנה החדשה
ההחלטה הראשונה שלנו היא למעשה לקבל החלטות. זה קשה, אני יודעת. הצעד הראשון הוא לקבל החלטות שישרתו אותנו לטובתנו, לשים בצד את החששות ולעשות דברים שיעניקו לנו את השלווה והרוגע שאנו צריכים, גם אם בהתחלה זה ירגיש קצת כמו רעידת אדמה.

מגיע לכם ואל תתפשרו! לא לרצות אחרים אלא רק את עצמכם ואת מי שיקר לכם. גם אם זה אומר שנדרש לחתוך קשרים שכבר לא טובים לנו ואפילו רעילים לנו לטווח הארוך או מקומות שכבר לא תורמים לנו ועושים לנו טוב. זה הזמן לקבל החלטה חד משמעית, לטוב או לרע, לחתוך מה שלא נכון לנו ולקרב ולקדם קשרים הטובים לנו - וכן כמה שיותר להיות במקומות הטובים לנו.

סדרי עדיפויות לשנה החדשה
צעד נוסף וחשוב לשנה החדשה הוא לרשום לעצמנו סדרי עדיפויות לשנה החדשה. שבו ורשמו מה תרצו להשיג בשנה החדשה, מה יותר חשוב לכם ומה פחות. רשמו מול כל מטרה כיצד תרצו ליישם אותה. כך בהדרגה, כל יום תגשימו מטרה אחת מהרשימה, ולאט לאט תגשימו את כל השאיפות והחלומות שלכם מהרשימה שהצבתם לעצמכם.

גם אם יעד מסוים לא הוגשם במלואו, אל תוותרו, וזכרו שגם אם לא הכל התגשם בדיוק כפי שציפיתם, עדיין עשיתם את הטוב ביותר להגשים את היעדים שלכם. לא סתם ישבתם וחיכיתם שהגורל יגיע אליכם, אלא אתם יזמתם את התכנון ואת הפעולה במטרה להגשים את המטרות.

החלטות לשנה החדשה. ShutterStock
החלטות לשנה החדשה/ShutterStock

הוקרת תודה
כולנו חווים עליות ומורדות במהלך החיים. החיים הם דינמיים ומפתיעים כל פעם מחדש ואנחנו מתאימים את עצמנו לנסיבות החיים. הרגל רצוי שניתן לבצע אותו בכל בוקר לפני שקמים מהמיטה, הוא להוקיר תודה על מה שיש לנו כיום.

זה יכול להיות אפילו דברים קטנים שמעניקים לנו אושר גדול. תודה על קורת גג, על אנשים היקרים לנו, על כשרון שלנו, תודה על השלווה הפנימית שלנו ועל הכוחות הפנימיים רבי העוצמה שבתוכנו. הוקרת תודה היא אמצעי חזק מאוד כדי למשוך אלינו עוד טוב מהיקום. תקראו לה קארמה או כל מונח אחר, אבל אין ספק שאנרגיה טובה מושכת לחיינו עוד טוב ואילו אנרגיה שלילית כגון שיפוטיות, ביקורתיות וריכולים, ימשכו את הפחות טוב לחייכם.

בנוסף, הוקרת תודה מעניקה לנו השראה ומוטיבציה לעשיית הטוב - גם לנו וגם לאחרים, ולמציאת עוד רעיונות לפעולות ומעשים שיכניסו את הטוב והשפע לחיינו.

שנה טובה ומתוקה!


כותבת המאמר היא מיכל באום ספוז'ניק, A.M, מידענית אינטרנט ויועצת רוחנית/טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully